Kirjoittaja Aihe: xubuntu ja DNA:n mokkula  (Luettu 3318 kertaa)

ilkka66

• Käyttäjä
    • Profiili
xubuntu ja DNA:n mokkula
« : 15.07.08 - klo:16.24 »
Hei, olen juuri asentanut kaverilleni Xubuntun 8.041 - version miten laitan tuon pelaamaan mokkulalla. Eli minkälaisia määräitä pitää käyttää. Itse olen tuon version asentanut omalle koneneelleni 500 mhz pentium II:lle joka käynnistyi uudestaan, yhdistelemällä tämän palstan tietoja sain kumminkin tuon käyttiksen sammumaan kunnolla. Siittä voisi laatia yhtenäinen ohje, voin toimittaa ohjeistuksen jos joku haluaa minun tekevän sellaisen. Palataan asiaan mie jään oottelemaan vastauksia tuohon mokkula ongelmaan...kyseessä siis perusmokkula se 220:nen.

suppo84

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: xubuntu ja DNA:n mokkula
« Vastaus #1 : 17.07.08 - klo:10.18 »
Oon meinannu itekki säätää yhteen läppäriin xubuntun jossa on toi huawei 220
Tuolta sivulta löytyy vissii noiden mokkuloiden ajurijuttuja ja asennusohjeet:

http://vodafonebetavine.org/bvportal/web/linux_drivers

En ole kyllä ite vielä testannu mutta kun katsoin niin pitäis olla .deb päätteiset
paketit jotka asentuu ubuntuun helposti ;)

Lasitten

• Käyttäjä
  • Ubuntu 9.10 & UNR 9.10
    • Profiili
    • Aktivistinörtti avautuu
Vs: xubuntu ja DNA:n mokkula
« Vastaus #2 : 18.07.08 - klo:14.35 »
Itellä oli joskus saunalahden mokkula käytössä Ubuntulla, yllättävän kivuttomasti toimi. Ajureiden asennus ilman nettiä oli tuskaa, koska tuo vaati monen monta pakettia asennetuksia ennen itse ajurin asenusta - niitä sitten haettiin kaverin koneelta usb-tikulla :D

Ajurit asennuksen jälkeen itsessään toimivat ainakin gnomella loistavasti, vaikkakin ajuriohjelma piti käynnistää aina ennen nettiin kytkemistä.
"Ota kantaa. Muuten et ole ihminen."