Kirjoittaja Aihe: Tekstitysten polttaminen kuvaan  (Luettu 4252 kertaa)

Rdma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Tekstitysten polttaminen kuvaan
« : 03.07.08 - klo:13.00 »
Nyt olisi tarvetta ohjelmalle joka polttaisi tekstitykset divx/xvid kuvaan kiinni. Xboxilla ei .sub tiedostot pyöri joten tämä vaikuttaisi fiksuimmalta vaihtoehdolta. En kuitenkaan ole Ubuntulle keksinyt mitään ohjelmaa millä tämä toteuttaa.

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Tekstitysten polttaminen kuvaan
« Vastaus #1 : 03.07.08 - klo:13.44 »
avidemux

Mencoderilla myös taitaa onnistua, mutta mielestäni kuvapohjaisille tekstityksille vain kikkailemalla (ehkäpä mkv:n kautta pyöräytys olisi sillä helpoin). Tekstipojaiset menee helposti -sub tiedosto -vivulla
« Viimeksi muokattu: 03.07.08 - klo:13.52 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Vs: Tekstitysten polttaminen kuvaan
« Vastaus #2 : 03.07.08 - klo:15.10 »
Eikö XBMC osaa noita .sub tekstejä? Vai onko kyseessä xbox360?

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Tekstitysten polttaminen kuvaan
« Vastaus #3 : 03.07.08 - klo:22.16 »
Dvd:ltä suoraan mp4/xvid/jne muotoon muuttaminen ja tekstin polttaminen kuvaan onnistuu vallan mainiosti mac-puolelta tutulla Handbrake-ohjelmalla. Paras mitä olen kokeillut. Linux-versio oli pitkään ilman guita, mutta sekin taitaa nykyään löytyä.

SkinGull

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Tekstitysten polttaminen kuvaan
« Vastaus #4 : 06.07.08 - klo:17.46 »
XBMC osaa näyttää ainakin .srt tekstitykset. Tdubelin sivuilla kyllä mainitaan että .sub tekstityksiäkin tuetaan, mutta itse en ole saanut millään toimimaan. Kannattaa nyt ainakin testata muuttaa subit srt:ksi jos se sitten ne toistaisi. Kuvaan polttaminen huonontaa laatua ja on myöskin aika pitkä toimenpide, voi kestää päälle 6h peruskoneella yksi leffa. Ja leffa ja tekstityshän täytyy nimetä samalla tavalla, esim. leffa.avi ja tekstitys.srt (itse tein alussa virheen että nimesin väärin).

Cocktus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Tekstitysten polttaminen kuvaan
« Vastaus #5 : 20.07.08 - klo:20.07 »
Mitä ohjelmia Linuxille löytyy, jossa saa "poltettua" tekstit videoon kiinteästi enkoodauksen yhteydessä? Win puolella on VirtualDub, jolla olen homman hoitanut ennen Linuxiin siirtymistä. Tuo Xbox360 kun ei tue ainakaan vielä tekstitystiedostoja.