En ryhdy väittelemään, kertokaa ennemmin muille miten tuon vian saa pois?
ilmeisesti minun olisi pitänyt kääntää tuo koko quote. kyseinen palvelu yritetään käynnistää kahdesti, siltä varalta, että käyttäjä syystä tai toisesta (tai vaikka tietämättään) poistaa apparmorin ja/tai selinuxin käytöstä. tässä tapauksessa kyseinen moduli tulisi nykyisellä järjestelyllä silti ladatuksi.
käytännössä tuo siis tarkoittaa sitä, että järjestelmä on ns. failsafe ja sen poistaminen käytöstä tekisi järjestelmästä potentiaalisesti turvattomamman ja aivan varmasti vähemmän viansietoisen. se ei ole vika vaan ominaisuus.
minä en tosin osaa lunttaamatta neuvoa miten tuo poistettaisiin käytöstä, eikä minulla ole kamalasti motivaatiota opetella huonontamaan ajamaani järjestelmää, joten jos haluat välttämättä ko. virheilmoituksen pois logeista tietoturvan kustannuksella, niin joudut odottelemaan jonkun toisen vastausta tai etsimään sen jostain itse.
Jotain outoa siinä on jos oikeata salasanaa väitetään vääräksi. Jossain on bugi.
veikkaan, että virheilmoitus ei ollut riittävän täsmällinen, mutta en voi tietää, eikä hirveästi edes kiinnosta.
Toivottavasti noin, toiminta ei vain paljoa luottamusta herätä, tuon edellä olevan jälkeen.
juu, yritys saada järjestelmästä mahdollismman turvallinen ja huono virheilmoitus ovat kyllä eritysen epäilyksiä herättäviä.
Tiedostettu on. Toivoisi kuitenkin että turvallisuuteen liittyvät bugit korjattaisiin juurtajaksain - nykyinen käytäntö ei vakuuta täysin.
juu, sitähnä sinä olet toitottanut. oikeasti ainakaan tuo logijutun perusteella turvallisuus ei tunnut sinua juurikaan kiinnostavan, ainakaan yhtä paljoa kuin logien siistiminen.
FUDia tässä ei ole olenkaan. Olen vain erittäin kriittinen näiden vermeiden suhteen.
yrität yllyttää ihmisiä tarkistamaan logista, löytyykö sieltä ilmoitus joka, asiantuntijan raportin mukaan, kertoo modulia yritettävän ladata useaan kertaan jotta se saataisiin päälle joka tilanteessa. analysoit heti perään kuinka tämä sinun mielestäsi tarkoittaa sitä, että kone olisi mahdollisesti osa bottiverkkoa. mitenhän tämä ei ole FUDin levittämistä?
kriittisyys on jotain ihan muuta kuin omien, tuulesta temmattujen, tulkintojen esittämistä todennäköisempinä kuin aiheesta oikeasti tietävien selityksiä.
Haluaisin yksinkertaisen ja toimintavarman käyttiksen, sellaisen, joka toimisi useamman vuoden putkeen ilman huolia. Sellaista ei taida vain mistään löytyä, jatkan etsintää...
niin, kovasti se riippuu niistä kriteereistä joita järjestelmälle asetaa. yksinkertaisia nykyjärjestelmät tai tulevatkaan eivät enää ole, mutta toimintavarmoja ja luotettavia ne voivat olla. omani olen löytänyt ja toivotan sinulle onnea sinun kriteerisi täyttävän järjestelmän etsinnässä.