Perun kaikki puheet ja ajatukset siitä, että Ubuntu olisi hieno ja fiksu järjestelmä. Juuri, kun tuntuu siltä, että homma voisi toimiakin, niin tulee jotain, joka v***aa.
Havaitsin, että minun pitäisi tehdä muutos isoon kasaan tiedostoja, jotka pitäisi siirtää palvelimelle. Nyt vain sattuu olemaan niin, että kun tiedostoissa on koko ajan ollut pienet kirjaimet, niin nyt Thunar on päättänyt muuttaa ne suuriksi. Arvatkaa, onko kivaa siirtää monta sataa tiedostoa palvelimelle ja muuntaa jokainen pieniksi?
Olisiko tähän jotain kivaa vinkkiä? Miten muutan kaikki tiedostot pienellä kirjaimella näkyviksi?
Sitten on vielä skandit:
Jostain syystä Ubuntu tekee, jonkun per***n kommervenkin ja näyttää jokaisen skandit vähän miten sattuu.
Olen saanut yhden kappaleen vinkin, jonka mukaan jokaiseen tiedostoon pitäisi laittaa kaksi muutosta:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//FI">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"/>
Mutta kun ei auta.
Windowssissa WSFTP EI TODELLAKAAN SORTUNUT TÄMMÖISIIN KOMMERVENKKEIHIN JA NYT ALKAA NYPPIÄ.
Ainoastaan, jos muutan selaimessa "Character encodingia" niin silloin teksti näkyy oikein, mutta mainokset ei ja MITEN SANON SADOILLE MILJOONILLE IHMISILLE, ETTÄ HEILLÄ ON VÄÄRIN, EIKÄ MINULLA.
Pahoittelen huutamista, mutta kun v*****aa.
Olisiko näihin ongelmiin jotain hyvää ratkaisua siten, ettei minun tarvitse opetella terminaalin käyttöä?
Ja kun näitä tiedostoja sattuu olemaan jokunen tuhat kappaletta, jotka pitäisi saada fiksun näköisiksi. Nyt on vain semmoinen harrastelijan olo ja mainokset seisovat, kun sivuilla ei ole oikea metateksti.
Kadun, etten aikoinaan hankkinut ajoissa XP:tä. Kyllä tämä seikkailu on tullut maksamaan, voi jeesus.