Kirjoittaja Aihe: XP jaettu kahtia, C ja E asemiin. Ubuntu ei ymmärrä??  (Luettu 1626 kertaa)

Storck

  • Vieras
Yritettiin kaverin koneeseen (puhelimitse) asentaa äkspeen rinnalle Ubu 8,04 muttei onnistunu.
Vaikutti siltä ettei Ubu ymmärtäny että levy oli kahdessa asemassa. Kun osiointia yritettiin niin
1: ei ilmoittanut kuin toisen aseman koon, n. 50G (liukusäätimessä siis)
2: liukusäätimellä valittiin Ubulle n. 30G siivu muttei alkanut asentamaan koska ilmoitti ettei juuriosiolle oltu määritelty tiedostomuotoa (muistaakseni näin)
3: kuitenkin näytti sda1 ntfs 57G ja sda5 ntfs ~62G
4: yritettiin osioida itse muttei onnistunut kun joka kerta herjasi samaa ettei olevinaan oltu määritelty tiedostomuotoa

Hämärää..     Onko kokemuksia asennuksesta kun vitoosa on jaettu kahdelle asemalle??
(puhelimen toisessa päässä on niin "epänörtti" ettei uskalla alkaa asentamaan xptä uudestaan saati yhdistämään C ja E asemia..)

Mikä neuvoksi?
 ???

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: XP jaettu kahtia, C ja E asemiin. Ubuntu ei ymmärrä??
« Vastaus #1 : 28.06.08 - klo:16.14 »
Itse kyllä pienentäisin/yhdistäisin (mieluummin pienennys kun windowsista puhutaan) nuo windows osion, siis pienentäisin vain toista osiota esim. gpartedin livelevyllä (en ole kyllä ihan 100% varma onnistuiko tällä), partitionmagicilla tms. Sitten vain tyhjään tilaan linux asennus.

En tiedä onko fiksuin tapa, mutta kutakuinkin noin olen tehnyt vaikka kuinka monesti, eikä kertaakaan ole mennyt pieleen.

Znake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: XP jaettu kahtia, C ja E asemiin. Ubuntu ei ymmärrä??
« Vastaus #2 : 28.06.08 - klo:19.04 »
Itse kyllä pienentäisin/yhdistäisin (mieluummin pienennys kun windowsista puhutaan) nuo windows osion, siis pienentäisin vain toista osiota esim. gpartedin livelevyllä (en ole kyllä ihan 100% varma onnistuiko tällä), partitionmagicilla tms. Sitten vain tyhjään tilaan linux asennus.

En tiedä onko fiksuin tapa, mutta kutakuinkin noin olen tehnyt vaikka kuinka monesti, eikä kertaakaan ole mennyt pieleen.

Onnistuu Gpartedilla noin. Kokemusta on.

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: XP jaettu kahtia, C ja E asemiin. Ubuntu ei ymmärrä??
« Vastaus #3 : 01.07.08 - klo:03.00 »
Mulla ilmoitti Xubuntu "Tiedostojärjestelmän luonti epäonnistui"
En muista minkä järjestys kohdassa oli looginen, piti vaihtaa johonkin toiseen vaihtoehtoon.
Kului paljon kahvia kun kokeili vahtoehtoja, ja lopuksi huomasi, että oli  yksi rasti  väärässä kohdassa.