Kirjoittaja Aihe: Käynnistyskuvakkeet oikeille paikoille KDE4  (Luettu 2440 kertaa)

Paako

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Käynnistyskuvakkeet oikeille paikoille KDE4
« : 28.06.08 - klo:11.59 »
Sen verran olen vielä newbie tän kubuntun kanssa, että miten saan esim vlc-media playerin kuvakkeen tuonne K-valikon sovellukset / multimedia osioon. Kino meni sinne jotenkin, mutta vlc:tä en saa.

Toinen kysymys on, että päivittääkö KDE4 itsensä automattisesti aina uusimpaan versioon

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Käynnistyskuvakkeet oikeille paikoille KDE4
« Vastaus #1 : 01.07.08 - klo:12.36 »
KDE4 ottaa tietääkseni päivitykset paketinhallinnan kautta aivan samalla tavalla kuin muutkin ohjelmapaketit. Näin ollen päivittyisi automaattisesti.

Paznak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Käynnistyskuvakkeet oikeille paikoille KDE4
« Vastaus #2 : 04.07.08 - klo:23.18 »
löytyykö valikkomuokkain tjsp tai sitten kmenuedit (vaikka konsolissa) ja lisäät sinne manuaalisesti. kde4:sta en ole varma kun käytän vielä 3:sta ja enkun kielel.

snifi

  • Vieras
Vs: Käynnistyskuvakkeet oikeille paikoille KDE4
« Vastaus #3 : 04.07.08 - klo:23.25 »
KDE3:ssa valikkomuokkaimen löytää naksauttamalla K-ikonia hiiren oikealla näppäimellä.

Paako

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: Käynnistyskuvakkeet oikeille paikoille KDE4
« Vastaus #4 : 05.07.08 - klo:16.55 »
Joo ja huomasin itse myös ratkaisun asiaan, käynnistää koneen uudelleen niin ohjelmat on oikeilla paikoilla, uudelleen kirjautuminenkin riittää.

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Käynnistyskuvakkeet oikeille paikoille KDE4
« Vastaus #5 : 05.07.08 - klo:17.00 »
KDE4 ottaa tietääkseni päivitykset paketinhallinnan kautta aivan samalla tavalla kuin muutkin ohjelmapaketit. Näin ollen päivittyisi automaattisesti.

Mutta tuskin päivittyy versionumeroinnin siirtyessä sarjaan 4.1?

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Käynnistyskuvakkeet oikeille paikoille KDE4
« Vastaus #6 : 06.07.08 - klo:07.22 »
Lainaus
Mutta tuskin päivittyy versionumeroinnin siirtyessä sarjaan 4.1?
Niin, nämä on taas hieman outoja asioita minulle vaikka Kubuntua käyttelenkin niin KDE4 asioihin en ole naamaani niin syvälle tunkenut :) Toisaalta miksi ei ? Ihan mutua minun kohdalla joten viisaammat kertokoot :)

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Käynnistyskuvakkeet oikeille paikoille KDE4
« Vastaus #7 : 06.07.08 - klo:10.36 »
Lainaus
Mutta tuskin päivittyy versionumeroinnin siirtyessä sarjaan 4.1?
Niin, nämä on taas hieman outoja asioita minulle vaikka Kubuntua käyttelenkin niin KDE4 asioihin en ole naamaani niin syvälle tunkenut :) Toisaalta miksi ei ? Ihan mutua minun kohdalla joten viisaammat kertokoot :)

Vakaissa julkaisuissa ei yleensä päivitetä ohjelmistoja alkuperäistä julkaisua isompaan versionumeroon, tehdään ainoastaan bugikorjauksia. Esim.  openSUSE 11.0 ei päivitä KDE:tä 4.0.x:stä heinäkuussa ilmestyvään 4.1:een. 4.1 tulee vasta seuraavaan jakeluversioon 11.1. Toisaalta Kubu 8.04 ei muistaakseni edes ole LTS.

Onko Ubuntun LTS-versiossa Gnomen versio muuttunut parissa vuodessa?
« Viimeksi muokattu: 06.07.08 - klo:10.37 kirjoittanut MikkoJP »