Kirjoittaja Aihe: Mpplayer ongelma  (Luettu 4017 kertaa)

Kent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Mpplayer ongelma
« : 13.02.06 - klo:20.20 »
Minulla Ubuntu 5,10 ja saan tällaisen virheilmoituksen kun yritän avata videon pätkää (minulla 32 bit ubuntu AMD64 koneessa)

Could not open recuired DirectShow codec wmvdmod.dll

En ole löytänyt tuota mistään, mistä saisin tuon asennettua. Olen ladannut mielestäni Ubuntcuiden multimedia ym codecit ja kokeillut jotain Googlenkin kautta mutta lataan vaikka mitä niin ei näytä aukeavan. Mistä voin muuten määrätä oletusohjelman jonkin avaukselle. Pitääkö minun tietä missä hakemistossa on se ohjelma millä haluasin avata jonkun tietyn ohjelman ? RealPlayrista kysyisin sen verran että mitä formaatteja se tukee kun ei tunnu avaavan mitään, ei edes lukevan cd:tä ? Monta kysymystä mutta kiitos jos jaksatte edes johonkin vaivautua.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Mpplayer ongelma
« Vastaus #1 : 13.02.06 - klo:21.03 »
Minulla Ubuntu 5,10 ja saan tällaisen virheilmoituksen kun yritän avata videon pätkää (minulla 32 bit ubuntu AMD64 koneessa)

Could not open recuired DirectShow codec wmvdmod.dll

En ole löytänyt tuota mistään, mistä saisin tuon asennettua.

tuo löytyy paketista w32codecs.

Olen ladannut mielestäni Ubuntcuiden multimedia ym codecit

onhan tuo em. pakettikin ladattu?

ja kokeillut jotain Googlenkin kautta mutta lataan vaikka mitä niin ei näytä aukeavan

googlen kautta?

Mistä voin muuten määrätä oletusohjelman jonkin avaukselle.

kovasti ovat heikoissa kantimissa nuo lähtötiedot. et kerro millä ohjelmalla olet yrittänyt avata videoita tai missä ympäristössä (ja mehdollisesti mille ohjelmalle) yrität tuota oletusta asettaa.

[edit]
jaa, playeri olikin sitten viestin otsikossa.

gnomella se onnistuu gnomelle siten, että klikkaa tiedostoa hiiren kakkosnapilla ja valitsee sieltä avautuvasta valikosta 'Open With' halutun ohjelman joka asetetaan myös oletukseksi.

Pitääkö minun tietä missä hakemistossa on se ohjelma millä haluasin avata jonkun tietyn ohjelman ?

riippuu mitä yrität. yleensä kuitenkin kaikki ohjelmat ovat samassa hakemistossa, joten arvailua ei useinkaan tarvita.

RealPlayrista kysyisin sen verran että mitä formaatteja se tukee kun ei tunnu avaavan mitään, ei edes lukevan cd:tä ?

.rm ja .ram, eikä sitä muihin kannata oikein käyttääkään, missään ympäristössä.
« Viimeksi muokattu: 13.02.06 - klo:22.04 kirjoittanut janne »
Janne

juyli

  • Vieras
Re: Mpplayer ongelma
« Vastaus #2 : 13.02.06 - klo:22.02 »
Could not open recuired DirectShow codec wmvdmod.dll

Mitä kertoo
locate wmvdmod.dll
(slocate kannattaa asentaa)

En ole löytänyt tuota mistään, mistä saisin tuon asennettua.

Standardia MPlayer-codecia, kuten jo Janne kertoi w32codecs sisältää myös tuon.

RealPlayrista kysyisin sen verran että mitä formaatteja se tukee kun ei tunnu avaavan mitään, ei edes lukevan cd:tä ?


RealPlayer on ihan ok. pluginina. Erilaisten videotiedostojen katsomiseen kannattaa käyttää MPlayeriä. Ja jos haluaa tuon graafisena erilaisine skineineen, niin siitä vaan. Myös w32codecit ovat nimenomaan MPlayerin kotisivuilta pakattuna Debian/Ubuntua varten.

$ locate  wmvdmod.dll
/usr/local/lib/codecs/wmvdmod.dll
Mutta muina vaihtoehtoina hieman jakelusta riippuen:
/usr/lib/win32/wmvdmod.dll
/usr/lib/codecs/wmvdmod.dll
/Win??/system/wmvdmod.dll

Ja itse asia selviää: http://www.mplayerhq.hu/homepage/design7/news.html
« Viimeksi muokattu: 13.02.06 - klo:22.04 kirjoittanut juyli »

Kent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Re: Mpplayer ongelma
« Vastaus #3 : 13.02.06 - klo:22.48 »
locate wmvdmod.dll ei kerro mitään, ei löydä mitään.  En ole aivan varma mutta  Wmv tiedostot aukeavat nyt mplayerillä kun poistin jotakin päällekäisyyksiä. Olen vikaa etsiessäni lataillut yhtä sun toista. Poistin kaikki mplayeriin viittaavat uudelleen ja asensin pelkän mplayerin ja  w32codecit on tosiaan ladattu. Yritin avata wmv päätteistä tiedostoa mutta se halusi avata sen aina jollakin toisella ohjelmalla, valitettavasti en muista nimeä, joku VLP VPC tai jotain sinnepäin. Nyt siis ilmeisesti toimii, kiitoksia avusta. Katson huomenna paremmalla ajalla toimiiko kaikki taas kuten pitää vai poistinko jotain ylimääräistäkin.