Kirjoittaja Aihe: Laskutusohjelma Linuxiin  (Luettu 2412 kertaa)

Linesa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 187
    • Profiili
Laskutusohjelma Linuxiin
« : 23.06.08 - klo:12.48 »
Eli löytyykö laskutukseen softaa?

Paras olisi täysi kirjanpitosovellus. GnuCash kai osaa laskuttaakin nykyään, mutta osaako se Suomea? Kirjanpidon sanasto on hankalaa Suomeksikin, saat Lontoon murteella. :)

Yksisään laskutukseen on apachen päällä toimiva pklasku sekä ei ilmainen mutta edullinen helpostilasku. Win-puollla olisi esim. Arkhimedes, mutta joko se toimii Winen kautta?

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Laskutusohjelma Linuxiin
« Vastaus #1 : 23.06.08 - klo:13.24 »
Vastaako tämä mitenkään tarpeitasi?

http://www.goah.org/cgi-bin/trac.cgi

Harri

humhum

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Laskutusohjelma Linuxiin
« Vastaus #2 : 23.06.08 - klo:14.15 »
Hyvä suomalainen kirjanpito/laskutusohjelma olisi oiva lisä linuxin ohjelmistoon. Kuvittelen, että noi ohjelmat ei ole mitään mahdottomia tehdä ja kuitenkin melko "kalliita" ostaa ja kankeita toimintojen suhteen... Ongelmana lienee, että eri alojen ihmiset/yritykset tarvitsee vähän erilaisia toimintoja/lomakkeita.... eli semmonen ohjelma, jota olisi helppo kustomoida eri tarpeisiin on aika hieno fantasia. Tähän tarvitsisi ottaa selvää yrittäjien tarpeista, esim. keksiä jotkin yleiset "liitännäiset", joita pyörittämällä saisi muokattua ohjelmasta omiin tarpeisiin sopivan..

Ei mulla muuta, onko tämmönen ihan täyttä fantasiaA? Ilmeisesti pitäisi itse tehdä, mutta ei ole aikaa tai taitoa... :D Ajatus tuli mieleen, kun etsin isukille wintoosaan taksin laskutukseen ja ajopäiväkirjanpitoon ohjelmaa. Silmät jo kiiluivat ajatuksesta linuxin ujuttamisesta vanhempien koneelle, mutta en löytänyt juurikaan sopivaa ohjelmaa... Käytännössä ohjelman olisi pitänyt olla suunniteltu suoraan kyseiselle yrittäjäryhmälle, joten siksi sellainen ohjelma jota pystyisi itse muokkaamaan peruskäyttäjän taidoilla.