Kirjoittaja Aihe: Musta ruutu käynnistäessä...välillä.  (Luettu 2495 kertaa)

jakevm70

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
    • From China
Musta ruutu käynnistäessä...välillä.
« : 22.06.08 - klo:21.23 »
Koneeni on tämä.
http://www.packardbell.fi/products/kannettavat/easynote-mx/EasyNote+MX36-V088D/productsheet-PB90ED0391-798.html

Kaikin puolin olen Ubuntuun "rakastunut" mutta ainut tällä hetkellä mikä häiritsee on se ettei voi luottaa käynnistyykö buntu vai ei.
Kun aamulla esim. käynnistän koneen niin yleensä siinä vaiheessa kun pitäisi tulla kirjautumisikkuna ruutu jää mustaksi.
Joskus lähtee päälle eka startilla joskus ei. Ja kun lähtee käynnistyy 36 sekunnissa. :)

Kun pidän virtanamikkaa pohjassa ja kone käynnistyy uudestaa kaikki menee ok. Sama välillä satunnaisesti uudelleenkäynnistysten yhteydessä.

Sinänsä harmitonta mutta mistä se voisi johtua??? Utelias luonne haluaa tietää vaikkei sita saisi korjattuakaan... ???
Ja siis tämä uusin Ubuntu koneessa ja kaikki päivytykset mitä on tullut on asennettu.
Tätä "heräämisongelmaa" ollut alusta saakka.

Muuten kaikki toimii lukuunottamatta integroitua webkameraa. :)

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Vs: Musta ruutu käynnistäessä...välillä.
« Vastaus #1 : 22.06.08 - klo:23.23 »
Kuulostaa samalta ongelmalta mikä minulla oli mutta kummallisinta asiassa on, että vikä korjaantui itesestään. Nyt on muutaman viikon Ubuntu käynnistynyt ensimmäisellä kerralla. Kone on HP Pavilion m9062+. Kone ei reagoinut mihinkään näppäinten painalluksiin, oli sammutettava aina painamalla virtanapista.

Linux user # 406601

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Musta ruutu käynnistäessä...välillä.
« Vastaus #2 : 22.06.08 - klo:23.31 »
Kuulostaa samalta ongelmalta mikä minulla oli mutta kummallisinta asiassa on, että vikä korjaantui itesestään. Nyt on muutaman viikon Ubuntu käynnistynyt ensimmäisellä kerralla. Kone on HP Pavilion m9062+. Kone ei reagoinut mihinkään näppäinten painalluksiin, oli sammutettava aina painamalla virtanapista.
Eikö edes Alt + SysRq + R E I S U B:iin?
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Vs: Musta ruutu käynnistäessä...välillä.
« Vastaus #3 : 23.06.08 - klo:01.27 »
Ei auttanut sekään, monesti kokeilin.

Linux user # 406601

eelis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 187
    • Profiili
Vs: Musta ruutu käynnistäessä...välillä.
« Vastaus #4 : 23.06.08 - klo:13.29 »
Kaikin puolin olen Ubuntuun "rakastunut" mutta ainut tällä hetkellä mikä häiritsee on se ettei voi luottaa käynnistyykö buntu vai ei.
Kun aamulla esim. käynnistän koneen niin yleensä siinä vaiheessa kun pitäisi tulla kirjautumisikkuna ruutu jää mustaksi.

Kuuluuko kajareista se ääni, joka kirjautumisikkunan avautuessa normaalistikin kuuluu?
Mulla on meinaa IBM thinkpadissä sama homma välillä. Musta ruutu, mutta äänet kuuluu.
Pääsen kyllä joka kerta mustasta ruudusta eroon, kun painan alt + ctrl + F1 ja sitten alt + ctrl + F7.

-Nixu-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Musta ruutu käynnistäessä...välillä.
« Vastaus #5 : 23.06.08 - klo:22.43 »
Koneeni on tämä.
http://www.packardbell.fi/products/kannettavat/easynote-mx/EasyNote+MX36-V088D/productsheet-PB90ED0391-798.html

Tuossa näyttäisi olevan ATI:n näytönohjain! Sulla on ilmeisesti ATI:n omat ajurit käytössä? Vaihda ajuri avoimeen, ja taas pelittää. Kelaileppa vanhoja viestejä mustista ruuduista ja ATI:n ohjaimista.
Mulla oli samanlaista ongelmaa ja korjaaantui tuolla.

-Nixu-
- Nixu -