Ja nyt tämä 8.04 teki minulle jälleen ubuntut

Tarkoitan: Tämä minun koneeni, missä on GF 7300 256 Mb ohjainkortti ja ViewSonic VA902-2 LCD, ei ole pitkän päälle hyväksynyt aikaisempia Ubuntuja. Kun olen tästä ennen valittanut, on rohjettu epäillä kykyjäni linuxtelijana (voi siihen olla aihettakin ...) ja penätty yksityiskohtaista tietoa, mitä tapahtui.
Tapahtui, että Buntu käynnistyi kirjautumisikkunaan. Siitä sitten "ukki" vauhtiin ja aikaisempi työpöytä oli Xfce, minkä olisi pitänyt nousta näkyviin. Vaan kun ei, touhu pysähtyi pask ... eikun hiekkamyrskyn ruskeaan ikkunaan eikä mitään muuta. Ctrl+Alt+BS heitti takaisin käynnistysikkunaan ja valitsin Gnomen ja se toimii. Siis jälleen Buntumainen näytön sekoaminen. Ja minä kun olin ajatellut lopettaa distrohyppelyn tähän Ubuntuun, missä minulla on kolme hyvää ja näyttävää työpöytää

....................................
Ei ollut Nvidian orja-ajuri asennettuna, mutta asentaminen ja buuttaus eivät korjanneet tilannetta. Pitää kai poistaa joku ./xfce kansio, mutta saakohan Xfce:n paneelin ja muun tauhkan takaisin. Ehkä uusi tunnus jne. Onnistuu toki, mutta mikä takaa, ettei sama ole hetken päästä edessä.
Lieneekä uudessa Susessa varmempi Xfce-ympäristö?