Kirjoittaja Aihe: Artec T14BR digitvtikku lakkasi toimimasta (ratkaistu)  (Luettu 2499 kertaa)

paul stump

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Tervehdys!

Sain tuon otsikossa mainitun digitvtikun toimimaan wikin ohjeiden mukaan, uusimmat v4l ajurit asentamalla.

Nyt, muutamaa päivää myöhemmin, tikku ei yllättäen toimikaan. Pöytäkoneessa, windows 2000:n alla tikku toimii kuten ennenkin, mutta kannettavassa ei inahdakaan.

Päätteessä lsusb- komennolla tikku näkyy:
Bus 004 Device 003: ID 05d8:810f Ultima Electronics Corp.

Käytössä on 8.04 IBM:n X31:ssa.

Olen Ubuntun kanssa vähän alkutaipaleella. Käytössä on ollut jo vuoden verran, mutta tähän asti ei ole tarvinnut sen suurempia säätöjä tehdä. Eli neuvot sen mukaan, että aloittelija jummartaa, jookos.

Ktos,

Pauli
 
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo:19.59 kirjoittanut paul stump »
Vahdittava tapaus, joka on taas saanut Ubuntunsa sekaisin. Vinkuu täällä sitten apuja isommilta pojilta.

juyli

  • Vieras
Vs: Artec T14BR digitvtikku lakkasi toimimasta
« Vastaus #1 : 14.06.08 - klo:20.36 »
Sain tuon otsikossa mainitun digitvtikun toimimaan wikin ohjeiden mukaan, uusimmat v4l ajurit asentamalla.
Nyt, muutamaa päivää myöhemmin, tikku ei yllättäen toimikaan.
[/quote]

Ensiksikin voisit vaikka laittaa linkin ohjeisiin, joiden mukaan olet v4l-ajurit asentanut.
Oletko ajanut päivityksiä, jotka mahdollisesti rikkoivat toimivat asetukset?
Tällaisissa tapauksissa asennetaan ajurit uudelleen annettujen ohjeiden mukaan.

paul stump

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Artec T14BR digitvtikku lakkasi toimimasta
« Vastaus #2 : 14.06.08 - klo:20.58 »
Linkki ohjeisiin: http://wiki.ubuntu-fi.org/digitv_info

Olen nyt koittanut noiden ohjeiden mukaan uudestaan, ei toimi.
Päivitystenhallinnan ehdottamat päivitykset olen ajanut kaikki.

Pauli
Vahdittava tapaus, joka on taas saanut Ubuntunsa sekaisin. Vinkuu täällä sitten apuja isommilta pojilta.

Joke

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Artec T14BR digitvtikku lakkasi toimimasta
« Vastaus #3 : 14.06.08 - klo:21.06 »
Muistelen jotain kun kernel päivittyy pitää tikku asentaa uudestaan!?
IBM T42 1,7mhz radeon 7500 40gb  XP / 8.10
AMD 3000 (1,8mhz) ati 1950 pro XP / 8.04

paul stump

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Artec T14BR digitvtikku lakkasi toimimasta (ratkaistu)
« Vastaus #4 : 16.06.08 - klo:20.07 »
Jep jep, toimii taas.

Tiedä sitten, mikä oli toimimattomuuden syy, mutta lopulta (aloittelijan piiitkän kaavan mukaan mentiin) ratkaisu oli simppeli: poistin ensin koko vl4-dvb- kansion, ajoin sitten uudelleen päivitykset aiemmassa viestissäni linkatun wikin ohjeiden mukaan.

Pauli
Vahdittava tapaus, joka on taas saanut Ubuntunsa sekaisin. Vinkuu täällä sitten apuja isommilta pojilta.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11474
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Artec T14BR digitvtikku lakkasi toimimasta (ratkaistu)
« Vastaus #5 : 16.06.08 - klo:21.04 »
Jep jep, toimii taas.

Tiedä sitten, mikä oli toimimattomuuden syy, mutta lopulta (aloittelijan piiitkän kaavan mukaan mentiin) ratkaisu oli simppeli: poistin ensin koko vl4-dvb- kansion, ajoin sitten uudelleen päivitykset aiemmassa viestissäni linkatun wikin ohjeiden mukaan.

Pauli
Se, että jokaiselle kernelin versiolle täytyy tuo (samoin kuin muutkin, mutta ne ovat yleensä kernelissä mukana tai sitten päivityksissä) ajuri kääntää uudestaan. Eli se pitää aina asentaa uudestaan. Tätä helpottamaan olen tehnyt skriptin (= tiedosto jossa ne komennot ovat) jonka ajan aina kernelin päivityyessä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

paul stump

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Artec T14BR digitvtikku lakkasi toimimasta (ratkaistu)
« Vastaus #6 : 16.06.08 - klo:23.39 »
Jep jep, toimii taas.

Tiedä sitten, mikä oli toimimattomuuden syy, mutta lopulta (aloittelijan piiitkän kaavan mukaan mentiin) ratkaisu oli simppeli: poistin ensin koko vl4-dvb- kansion, ajoin sitten uudelleen päivitykset aiemmassa viestissäni linkatun wikin ohjeiden mukaan.

Pauli
Se, että jokaiselle kernelin versiolle täytyy tuo (samoin kuin muutkin, mutta ne ovat yleensä kernelissä mukana tai sitten päivityksissä) ajuri kääntää uudestaan. Eli se pitää aina asentaa uudestaan. Tätä helpottamaan olen tehnyt skriptin (= tiedosto jossa ne komennot ovat) jonka ajan aina kernelin päivityyessä.

Tämä on varsin järkeenkäypää tekstiä.

Olen kuitenkin sen verran monta vuotta käyttänyt Windowsin eri versioita, että en ole tottunut siihen, että minun täytyy manuaalisesti poistaa vanhoja tiedostoja (tai, vaihtoehtoisesti, laittaa skriptin poistamaan) uusien versioiden alta. Onko tämä siis tavallinen käytäntö Ubuntun kanssa?

Tämä on siis vain "ääneen ajattelua", ei järmäämistä. Muutenkin ajatusmaailmaa pitää näköjään hieman muokata, Linux ei hetikohta avaudu Windows- vuosien jälkeen. Ei se kuitenkaan pahaa tee, uusien asioiden ja ajatusmallien oppiminen. Pitänee vaan tiiviimmin alkaa viihtymään tuolla alkeet- osiossa.

Pauli

edit: hiukan ilmaisun muokkausta.
« Viimeksi muokattu: 17.06.08 - klo:00.33 kirjoittanut paul stump »
Vahdittava tapaus, joka on taas saanut Ubuntunsa sekaisin. Vinkuu täällä sitten apuja isommilta pojilta.