Kirjoittaja Aihe: Xubuntu 8.04 kokemuksia  (Luettu 2260 kertaa)

zonwet

  • Vieras
Xubuntu 8.04 kokemuksia
« : 14.06.08 - klo:19.02 »
Kirjoitetaas nyt hieman omia kokemuksia tästä uudesta Xubuntusta. Eli uusin versio on nyt ollut koneella noin parisen viikkoa. Asennus oli helppo, niinkuin aina ennenkin ( etenkin kun vaihto atin kortin nvidiaan korttiin ja sai noi ajurit toimimaan kunnolla). Mitään suurempaa säätelyä ei ole tarvinnut tehdä ( hyvä niin ;D). Eli lyhyesti suht tyytyväinen olen. Mites muut ovat mieltä ???


Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Xubuntu 8.04 kokemuksia
« Vastaus #1 : 14.06.08 - klo:19.36 »
Tilarohmu >:(

Mulla on läppärissä kahden gigan siivu, jossa Xubuntu Feisty pyöri mainiosti. Nyt saa tehdä kaikki sirkustemput, jotta tila riittäisi. Tällä hetkellä ei pysty esim. päivittämään, kun vapaata on vain 9,6M. Poistellut olen kaikenlaista turhaa mitä riippuvuudet eivät ole estäneet mm.pidginin.Valitettavan monen turhuuden myötä olisi valitettavasti mennyt myös jotain elintärkeää systeemin toiminnan kannalta, joten siivous on ollut puolinaista, esim Thunderbirdin poiston estää kielipakettiriippuvuus.

Vaihtoehdot taitaa olla paluu vanhaan hyvään Dapperiin tai sitten jonkun NT-johdannaisen(yäk) asennus johonkin toiseen perheen koneeseen lasten pelejä varten ja koko 6G kiintarin antamisessa Xubuntulle.

Toimivuus on muuten ollut hyvä, mutta alle kolmen gigan osioon(+swap 0,5G) en suosittele.

T:jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

zonwet

  • Vieras
Vs: Xubuntu 8.04 kokemuksia
« Vastaus #2 : 14.06.08 - klo:20.21 »
Juu samaa huomasin kanssa. Mulla vie 3,6 GiB, mutta suurin "syy" tohon viemiseen on se että olen asennellut "tarvittavia" ohjelmia tarpeeksi :D Tosin kovo on 80Gib:nen ja kone johon tän asensin ei ole varsinaisesti mikään nuhapumppu. Kyllä tässä toi "oikea" ubuntukin pyörisi aivan mainiosti, mutta tykkään enemmän tästä XFCE-työpöydästä ja tästä "keveydestä" ::)

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Xubuntu 8.04 kokemuksia
« Vastaus #3 : 15.06.08 - klo:17.35 »
Mun eka linux kokemus on Xubuntulla. Mukavan kevyt verrattuna XP:hen, vista ei edes pyörisi tällä raudalla varmaan.
Kovalevyä on 40 gigaa, hyvin mahtuu.
Mitenkähän tämä on vaikeampi kuin Ubuntu? Kaikki onnistuu mulla, vähän vain vaatinut kyselyä.
Laitetaampa tähän, että tässä 8.04:ssa on parempi ubuntu-restricted-extras, sai kerralla toimimaan musiikit, xubuntu-restricted-extras:lla en saanut toimimaan MP3:sia.

Todella tyytyväinen olen verrattuna wintoosaan!