Kirjoittaja Aihe: Kubuntu hävittää ikkunoiden palkit  (Luettu 2046 kertaa)

Bysmyyr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Kubuntu hävittää ikkunoiden palkit
« : 13.06.08 - klo:10.34 »
Välillä, ei mitenkään loogisesti kubuntu(hardly) hävittää ikkunoista (ylä)palkit. Muuten ei haittaa mutta ikkunoita ei voi siirrellä. Uudelleenkäynnistys auttaa asiaan. missähän vika?

olli
« Viimeksi muokattu: 13.06.08 - klo:10.41 kirjoittanut Colvile »

Stargazers

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 549
    • Profiili
Vs: Kubuntu hävittää ikkunoiden palkit
« Vastaus #1 : 13.06.08 - klo:10.51 »
Välillä, ei mitenkään loogisesti kubuntu(hardly) hävittää ikkunoista (ylä)palkit. Muuten ei haittaa mutta ikkunoita ei voi siirrellä. Uudelleenkäynnistys auttaa asiaan. missähän vika?

olli

Ikkunoita voit siirtää ilman yläpalkkiakin. Paina ALT nappi pohjaan ja ota ikkunasta kiinni ja siirrä.
Mitä luultavammin johtuu KWinin kaatumisesta, voit käynnistää sen myös uusiksi niin ei tarvitse aina buutata. Eli valikosta Konsoleen, siellä kirjoittaa
kwin & ja painaa enter.

Huom! Voi olla että ikkunamanageri ei käynnistynt komennolla kwin, mutta muistelen näin. Ei ole nyt kde:tä tässä niin en voi testata. Mutta ALT + hiiren nappi ni voit ainakin siirrellä ikkunoita ilman palkkia, ainakin näin normaalisti aina olen itse tehnyt kun kaatunut ikkunamanageri.

Bysmyyr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Kubuntu hävittää ikkunoiden palkit
« Vastaus #2 : 13.06.08 - klo:11.45 »
kiitti, ainakin altti systeemi toimi.

Krister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 243
  • "Search" is your friend
    • Profiili
Vs: Kubuntu hävittää ikkunoiden palkit
« Vastaus #3 : 13.06.08 - klo:12.30 »
Mulla kerran alapalkki ei pysynyt paikallaan ja se korjaantui poistamalla alapalkin ja luomalla sen uudelleen, eli kokeilisin samaa melkein tuohon sinun ongelmaasi...

harrykaa

  • Vieras
Vs: Kubuntu hävittää ikkunoiden palkit
« Vastaus #4 : 13.06.08 - klo:12.50 »
Hei,

Noi ongelmat liittyy Ubuntussa näytönohjaimen asetuksiin (mulla ATI:n suljettujen ajurien säätöihin) ja Compiz Fusionin asetuksiin.
Näin varmaan Kubuntussakin.
Reboot auttaa tässä.

harrykaa