Kirjoittaja Aihe: Canon S1 IS, ubuntun 5.10, kuvien siirto ei enää onnistu? [Ratkaistu]  (Luettu 3037 kertaa)

rosami

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Päivitin ubuntun 5. kymppiin ja sen jälkeen ei ole digikuvien tuonti kamerasta onnistunut. Avautuu entiseen tapaan ikkuna että tuodaanko kuvat kamerasta jne, sitten lataa kameran ajureita gphoto-kansiosta, tunnistaa kameran oikein mutta sanoo "lock keys failed" ja jää sitten siihen. Kaikkien tarvittavien pakettien pitäisi olla koneella. Mistä voisi johtua, mitä voin tehdä asialle (mielellään graafisella puolella :) ?
« Viimeksi muokattu: 17.03.06 - klo:09.16 kirjoittanut rosami »

tramppas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Canon S1 IS, ubuntun 5.10, kuvien siirto ei enää onnistu?
« Vastaus #1 : 22.02.06 - klo:19.49 »
Mulla on sama kamera ja sama ongelma.

Kokeile muuttaa kamera "normal moden" sijasta PTP-modeen, jos se auttaisi.

http://bugs.donarmstrong.com/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=319582

minulla tämä ei tosin auttanut

Nyt ei enää tule tuota "lock keys failed"-virhettä, vaan kamera ei enää edes tunnistu, vaikka sen laittaa kiinni.

Kamera ei näy myöskään lsusb-komennolla, jokin mättää pahasti  ???

rosami

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Re: Canon S1 IS, ubuntun 5.10, kuvien siirto ei enää onnistu?
« Vastaus #2 : 22.02.06 - klo:20.47 »
Ei  toimi täälläkään vieläkään. Massamuisteina toimivia kameroita (siis ne jotka ei vaadi mitään ohjelmistoa) ei ubuntu ole tunnistanut koskaan, siis mitään ei tapahdu kun kameran laittaa kiinni.
No, onneks on toi Windowskin taloudessa.

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Re: Canon S1 IS, ubuntun 5.10, kuvien siirto ei enää onnistu?
« Vastaus #3 : 04.03.06 - klo:09.21 »
Ei  toimi täälläkään vieläkään. Massamuisteina toimivia kameroita (siis ne jotka ei vaadi mitään ohjelmistoa) ei ubuntu ole tunnistanut koskaan, siis mitään ei tapahdu kun kameran laittaa kiinni.
No, onneks on toi Windowskin taloudessa.

En vastaa tähän viestiin tarjotakseni neuvoa koska tuskin osaan mutta tuollaista ongelmaa en vielä ole tavannut omassa breezyssäni. Oma kamerani on Canon PowerShot A520 ja sekään ei toimi omalla ajurillaan vaan Canon Digital IXUS 50 (normal mode) ja kaikki kuvat ja avit joita olen ottanut niin olen hyvin saanut kamerastani pois ja tallennettua. No, tyttäreni kamera taas ei tunnistunut kameraksi vaan ilm. massamuistilaitteeksi kuten USB tikkukin ja siten sain kuvia talletettua sieltä. Kameran merkki taisi olla HP jotain. Toimiiko noi USB tikut sinulla??
# 21712

lompolo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 852
    • Profiili
Re: Canon S1 IS, ubuntun 5.10, kuvien siirto ei enää onnistu?
« Vastaus #4 : 04.03.06 - klo:10.20 »
Toimiiko (breezy) live-cd:llä? Mahdollinen syyllinen on pmount paketti.  Kokeilkaa breezy-backportsista saatavaa versiota. libpmount0.0 paketin asentaminen saattaa jostain kumman syystä auttaa. Onko teillä koneella useampi kuin yksi käyttäjätunnus?

rosami

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Re: Canon S1 IS, ubuntu 5.10, kuvien siirto ei enää onnistu?
« Vastaus #5 : 05.03.06 - klo:10.57 »
Nostellaas vielä jos joku tietäisi :)

USB-tikut ei toimi ja koneella on pari muutakin käyttäjätunnusta, mutta ne ei ole konetta käyttäneet päivittämisen jälkeen. USB-tikut ja massamuistilaitteena toimiva toinen kamera (Olympus Camedia 350 muistaakseni) ei toiminut edellisessäkään versiossa. Myöskään Canon EOS 300D ei pelaa.

rosami

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Olin unohdellut päivitellä konetta, ja parisataa päivitystä odotteli.. Gaimiin sain äänet takaisin ja kone myös tunnisti myös USB-muistinakin toimivan pienen digikameran, jota ei ole tunnistanut koskaan, elämä hymyilee jälleen :)