Kirjoittaja Aihe: Ratkaistu:Maksukanavat DVB-C kortilla  (Luettu 11793 kertaa)

Tunkkaamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 231
    • Profiili
    • Tunkkaamo
Ratkaistu:Maksukanavat DVB-C kortilla
« : 11.06.08 - klo:11.21 »
Päivee:

Minulla on LinuxMCE olohuonekoneena, mutta en ole laittanut siihen vielä digikorttia, koska asun kaapelitaloudessa ja haluan myös maksukanavat näkymään.
TT Cinergy 1200 - C varmaan näyttäisi peruskanavat, mutta se ei riitä.

TerraTec Cinergy C + CI, digi-tv -kortti, näyttäisi varmaan CA modulilla maksukanavatkin, mutta mahtaako toimia ilman että kerneli pitää käydä uudelleen keksimässä itse
kuun toisella puolella ja mieluiten parittomana karkausvuotena?

Kenelläkään tietoa/ kokemusta? Aika uusi kortti taitaa olla, eikä hinnan vuoksi viitsisi kylmiltään "kokeilla".

T.

Tunk.
« Viimeksi muokattu: 03.01.09 - klo:19.23 kirjoittanut Tunkkaamo »
T.
Tunkkaamo

JTap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #1 : 11.06.08 - klo:13.03 »
Jos et ole korttia vielä ostanut niin helpoin tapa on anyseen kaapeliusb-boxi, siinä on smart card -lukija itsessään. Oma alussa oleva maksukortintoimivuustutkinta on vasta alussa ja tähän asti googlailu on tuottanut sellaista tulosta että pätkintää riittää omilla smart card -virityksillä. Jos jollain on parempaa tietoa se otetaan kiitollisena vastaan  :D

crope

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 817
  • Fedora 12
    • Profiili
    • http://palosaari.fi/
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #2 : 11.06.08 - klo:14.54 »
Jos et ole korttia vielä ostanut niin helpoin tapa on anyseen kaapeliusb-boxi, siinä on smart card -lukija itsessään. Oma alussa oleva maksukortintoimivuustutkinta on vasta alussa ja tähän asti googlailu on tuottanut sellaista tulosta että pätkintää riittää omilla smart card -virityksillä. Jos jollain on parempaa tietoa se otetaan kiitollisena vastaan  :D

Anyseen kortinlukijalle ei ole Linux-ajurissa tukea ollenkaan. Mutta ainahan voi ostaa halvalla jonkun USB-älykortinlukijan... Muistikortinlukijoilla ei yleensä pysty älykortteja lukemaan.

Antti

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #3 : 14.06.08 - klo:22.32 »
Myydään analoginen saa kortti, siihen vaan tökkäset digiboksin kiini AVOT! Eikä ole mitään rauta ongelmia.

Tunkkaamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 231
    • Profiili
    • Tunkkaamo
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #4 : 15.06.08 - klo:16.31 »
Niin mites tämä kortti auttaa näkemään kaapelitaloudessa maksukanavat linukkapurkilla?

Anna vähän tarkempa teknistä tietoa.

Tunkkaamo

Myydään analoginen saa kortti, siihen vaan tökkäset digiboksin kiini AVOT! Eikä ole mitään rauta ongelmia.
T.
Tunkkaamo

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #5 : 15.06.08 - klo:20.20 »
Idea toimii aivan niin kuin tavallisen analogisen tv:nkin kanssa. Laitat digi boksin kiini analogiseen tv-kortin ns.scartiin. Kortti paikallisen digiboksin kanssa harvoin joutuuu säätämään. Ja tuo Philipsin Saa kortti toimii nyt miltei millä koneella vaan kuhan on yks agp-väylä vapaana. Its een ole kärsinyt tekstitys saatiko muista ongelmista digi-aikana näillä lääkkeillä.

vpv

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 185
  • 3 * Fedora + OpenWRT
    • Profiili
    • Fedora-sivuni
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #6 : 15.06.08 - klo:23.15 »
Anteeksi jos tulen kaupantekoa sotkemaan, mutta itse en tuollaista ratkaisua välttämättä suosittelisi. Kun se tietokone kuitenkin on siinä, niin tekee siitä sitten digiboksin. Lukijaksi vaikka tuollainen http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7712 , ohjelmistoksi VDR xineliboutput-pluginilla sekä softcam pelaamaan tuon kortinlukijan kanssa, ohjeita kannattaa vaikka googlata, softcam kun on vähän siinä Lex Karpela-Saarela-Vienonen-Karpelan rajamailla. Itse voin ainakin sen sanoa, että parempi digiboksi VDR:stä tulee kuin yhdestäkään kaupallisesta boksista mitä olen kokeillut.

Tunkkaamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 231
    • Profiili
    • Tunkkaamo
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #7 : 15.06.08 - klo:23.23 »
Anteeksi jos tulen kaupantekoa sotkemaan, mutta itse en tuollaista ratkaisua välttämättä suosittelisi. Kun se tietokone kuitenkin on siinä, niin tekee siitä sitten digiboksin. Lukijaksi vaikka tuollainen http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7712 , ohjelmistoksi VDR xineliboutput-pluginilla sekä softcam pelaamaan tuon kortinlukijan kanssa, ohjeita kannattaa vaikka googlata, softcam kun on vähän siinä Lex Karpela-Saarela-Vienonen-Karpelan rajamailla. Itse voin ainakin sen sanoa, että parempi digiboksi VDR:stä tulee kuin yhdestäkään kaupallisesta boksista mitä olen kokeillut.

Juu siis idea on heittää vanha digiboksi mäkeen ja hoitaa homma LinuxMCE, Myth TV , Me tv tai vaikka VDR:ää käyttäen.

Tunkkaamo
T.
Tunkkaamo

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #8 : 16.06.08 - klo:00.02 »
Tottakai saat tehdä koneesta digi-boksin. Mutta jos haluat varmatoimisen digitv:n ja maksukortien toimivan varmasti. Ei rautaa voita siinä mikään. Niin kuin usein huomaa täälä foorumilla ei tarvita kuin päivityspaketti niin on jo koko homma solmussa.

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #9 : 16.06.08 - klo:13.31 »
Ai joku haluaa vielä nykyään nauhotella televisiosta, minä kun olen näkeväni sielä vain uusintoja. Niin peruskäyttöön tuo patentii toimii ja on vakaa ja toimii aina. Jokseenkin mietin vaan tuota streamaaamista yms. että kuinka tarpeellista se on, lähinnä kuulostaa leikkimiseltä. Mutta onhan se mielenkiintoinen projekti varsinkin jos haluaa leikkiä.

Tunkkaamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 231
    • Profiili
    • Tunkkaamo
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #10 : 16.06.08 - klo:18.50 »
Ai joku haluaa vielä nykyään nauhotella televisiosta, minä kun olen näkeväni sielä vain uusintoja. Niin peruskäyttöön tuo patentii toimii ja on vakaa ja toimii aina. Jokseenkin mietin vaan tuota streamaaamista yms. että kuinka tarpeellista se on, lähinnä kuulostaa leikkimiseltä. Mutta onhan se mielenkiintoinen projekti varsinkin jos haluaa leikkiä.

Niin siis minulla ON digiboksi kovalevyllä ja maksukortilla, mutta haluan monipuolisemman virityksen htpc:lle syystä:

-kovo boksilla koko ajan täynnä
-sen verran vanha malli että boksilta dvd:lle poltto hankalaa

htpc:llä pitäis saada seuraavat speksit täytettyä:

-yksi kauko-ohjain
-kovalevytila lisättävissä
-monipuolinen nauhoitus
-helppo poltto dvd:lle
-muut sovellukset samalla alustalla (skype, musiikkiboksi, kiineteisön valvontakamera jne)

Mutta siis vielä puuttuu kaapelitalouteen kortti, jossa linux-tuki maksukanavia myöten.

Tunkkaamo
T.
Tunkkaamo

Tunkkaamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 231
    • Profiili
    • Tunkkaamo
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #11 : 18.06.08 - klo:18.04 »
Ai joku haluaa vielä nykyään nauhotella televisiosta, minä kun olen näkeväni sielä vain uusintoja. Niin peruskäyttöön tuo patentii toimii ja on vakaa ja toimii aina. Jokseenkin mietin vaan tuota streamaaamista yms. että kuinka tarpeellista se on, lähinnä kuulostaa leikkimiseltä. Mutta onhan se mielenkiintoinen projekti varsinkin jos haluaa leikkiä.

Niin siis minulla ON digiboksi kovalevyllä ja maksukortilla, mutta haluan monipuolisemman virityksen htpc:lle syystä:

-kovo boksilla koko ajan täynnä
-sen verran vanha malli että boksilta dvd:lle poltto hankalaa

htpc:llä pitäis saada seuraavat speksit täytettyä:

-yksi kauko-ohjain
-kovalevytila lisättävissä
-monipuolinen nauhoitus
-helppo poltto dvd:lle
-muut sovellukset samalla alustalla (skype, musiikkiboksi, kiineteisön valvontakamera jne)

Mutta siis vielä puuttuu kaapelitalouteen kortti, jossa linux-tuki maksukanavia myöten.

Tunkkaamo

Onko kenelläkään linux-htpct:tä jossa digikortilla  näkyvät myös maksukanavat?
Millainen?
Satelliitti, kaapeli vai antennitalous?

T.

Tunkkaamo
T.
Tunkkaamo

peran

  • Vieras
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #12 : 19.06.08 - klo:02.22 »
Onko kenelläkään linux-htpct:tä jossa digikortilla  näkyvät myös maksukanavat?
Millainen?
Satelliitti, kaapeli vai antennitalous?

Luultavasti mantis-ajurissa on implementoitu myös kortinlukija ainakin joillekin korteille, mutta ei henk. koht. kokemusta. Aika monet pci-väyläiset saa toimimaan mantis-ajurilla. Tosin ei tietoa kuinka moneen toimii myös kortinlukija.

Tunkkaamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 231
    • Profiili
    • Tunkkaamo
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #13 : 19.08.08 - klo:11.00 »
Ostin sitten Anysee E30 Combon.

Aluksi asennus ei meinannut onnistua: Ei tullut digiboksipainiketta Kaffeineen tms.
Dmesg ilmoitteli että ei saa yhteyttä remote controlliin yms.

Linux.fi dvb osiossa mainittiin heikon virransyötön ongelmat, joten laitoin Anyseen kiinni virtalähteelliseen USB-hubiin.

Ja vot- johan lähti!
 Ajurin asensin ihan suoraan, näillä ohjeilla:

"Mene sivulle https://launchpad.net/~pitti/+archive, napsauta tekstin "v4l-dvb-dkms" vasemmalla puolella olevaa nuolta. Avaa sitten alempaa linkki "v4l-dvb-dkms_0.20080610_all.deb", ja asenna kyseinen paketti selaimen tarjoamalla Ubuntun paketinasennusohjelmalla."

Nyt kun saisi vielä ne maksukanavat, niin nirvana on lähellä:
Kaffeinessä ne listautuivat kyllä, mutta niiden edessä oli punainen täppä, eikä ne auennut.

Joku ehdotti rahakeräystä Palosaarelle jos kirjoittaa ajurin niin että maksukanavatkin toimii:
Itse osallistun kyllä!

Tunkkaamo
T.
Tunkkaamo

svassi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #14 : 19.08.08 - klo:14.54 »
Onko kenelläkään linux-htpct:tä jossa digikortilla  näkyvät myös maksukanavat?
Millainen?
Satelliitti, kaapeli vai antennitalous?
Täällä olis ainakin yks HTPC, jossa rautaosastolla: GA-G33M-S2H + E2160 + 2G muistia + 500G levytilaa + 2*Cinergy1200-C pci-DVB virittimet + Phoneix/Smartmouse - USB-kortinlukija varustettuna Elisan kaapelikortilla sekä softapuolella hyrräilee Ubuntu8.04.1 + VDR 1.6.0-1. Tuo kone siis hoitelee olohuoneen digiboxin virkaa. Tallennusten asettelu onnistuu selaimen kautta, vdradmin-am laajennoksella. Streamdev VDR-laajennoksella ja Windows koneiden VLC+VDR-Zapper ohjelmilla sitten voi tarvittaessa hoitaa tallenteiden ja live-TV katselun vaikka takapihalla VLANin yli. H.264 lähetteisiin tuo prosessori ihan normaalilla kellolla ei riitä, mutta jollain 2.5GHz prossulla varmaan onnistuisiko. www.linuxtv.fi foorumilta löytyy lisää ratkaisuja.

crope

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 817
  • Fedora 12
    • Profiili
    • http://palosaari.fi/
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #15 : 19.08.08 - klo:16.39 »
Ostin sitten Anysee E30 Combon.

Aluksi asennus ei meinannut onnistua: Ei tullut digiboksipainiketta Kaffeineen tms.
Dmesg ilmoitteli että ei saa yhteyttä remote controlliin yms.

Linux.fi dvb osiossa mainittiin heikon virransyötön ongelmat, joten laitoin Anyseen kiinni virtalähteelliseen USB-hubiin.

Ja vot- johan lähti!
 Ajurin asensin ihan suoraan, näillä ohjeilla:

"Mene sivulle https://launchpad.net/~pitti/+archive, napsauta tekstin "v4l-dvb-dkms" vasemmalla puolella olevaa nuolta. Avaa sitten alempaa linkki "v4l-dvb-dkms_0.20080610_all.deb", ja asenna kyseinen paketti selaimen tarjoamalla Ubuntun paketinasennusohjelmalla."

Nyt kun saisi vielä ne maksukanavat, niin nirvana on lähellä:
Kaffeinessä ne listautuivat kyllä, mutta niiden edessä oli punainen täppä, eikä ne auennut.

Joku ehdotti rahakeräystä Palosaarelle jos kirjoittaa ajurin niin että maksukanavatkin toimii:
Itse osallistun kyllä!

Tunkkaamo


Täytyy sanoa että minulla on aikaa aika rajoitetusti käyttää ajureiden koodaukseen nyt syksyllä kun opiskelut alkavat. Suurimmalla prioriteetillä on tuo Anyseen Combo ajuri (koska rauta on vain lainassa) ja sitten AF9015+AF9013 ajurit joilla on varsin laaja käyttäjäkunta.

Jos vain jonkun sopivan kurssin löydän mihin tuon Anyseen kortinlukijan vois tunkea harjoitustyönä niin voisin sitä koodailla, muuten se kyllä saa jäädä vielä odottamaan parempaa aikaa tai toista tekijää.

Antti

Tunkkaamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 231
    • Profiili
    • Tunkkaamo
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #16 : 19.08.08 - klo:21.45 »

Täällä olis ainakin yks HTPC, jossa rautaosastolla: GA-G33M-S2H + E2160 + 2G muistia + 500G levytilaa + 2*Cinergy1200-C pci-DVB virittimet + Phoneix/Smartmouse - USB-kortinlukija varustettuna Elisan kaapelikortilla sekä softapuolella hyrräilee Ubuntu8.04.1 + VDR 1.6.0-1. Tuo kone siis hoitelee olohuoneen digiboxin virkaa. Tallennusten asettelu onnistuu selaimen kautta, vdradmin-am laajennoksella. Streamdev VDR-laajennoksella ja Windows koneiden VLC+VDR-Zapper ohjelmilla sitten voi tarvittaessa hoitaa tallenteiden ja live-TV katselun vaikka takapihalla VLANin yli. H.264 lähetteisiin tuo prosessori ihan normaalilla kellolla ei riitä, mutta jollain 2.5GHz prossulla varmaan onnistuisiko. www.linuxtv.fi foorumilta löytyy lisää ratkaisuja.



Ja maksukanavat näkyy kun kortti on tossa USB-kortinlukijassa?
Ihan heittämällä vai vaatiiko kauheata tunkkausta?

Tunkkaamo
T.
Tunkkaamo

crope

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 817
  • Fedora 12
    • Profiili
    • http://palosaari.fi/
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #17 : 19.08.08 - klo:22.42 »

Täällä olis ainakin yks HTPC, jossa rautaosastolla: GA-G33M-S2H + E2160 + 2G muistia + 500G levytilaa + 2*Cinergy1200-C pci-DVB virittimet + Phoneix/Smartmouse - USB-kortinlukija varustettuna Elisan kaapelikortilla sekä softapuolella hyrräilee Ubuntu8.04.1 + VDR 1.6.0-1. Tuo kone siis hoitelee olohuoneen digiboxin virkaa. Tallennusten asettelu onnistuu selaimen kautta, vdradmin-am laajennoksella. Streamdev VDR-laajennoksella ja Windows koneiden VLC+VDR-Zapper ohjelmilla sitten voi tarvittaessa hoitaa tallenteiden ja live-TV katselun vaikka takapihalla VLANin yli. H.264 lähetteisiin tuo prosessori ihan normaalilla kellolla ei riitä, mutta jollain 2.5GHz prossulla varmaan onnistuisiko. www.linuxtv.fi foorumilta löytyy lisää ratkaisuja.



Ja maksukanavat näkyy kun kortti on tossa USB-kortinlukijassa?
Ihan heittämällä vai vaatiiko kauheata tunkkausta?

Tunkkaamo

Maksukanavat näkyy kyllä, mutta säätämistä siinä hitusen on. Pitää virittää ns. SoftCAM joka on hieman lain harmaalla alueella. Itse en kyllä siitä isompaa omantunnon riesaa ottais, varsinkaan jos käyttää Anyseetä, sekun näes toimii Windowsissakin SoftCAMilla joten salausten lisenssit lienee maksettu jo kertaalleen.

Antti

Bent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #18 : 20.08.08 - klo:15.25 »
Mulla on mythtv newcs sasc-ng ja pheonix usb card reader viritelmä. Sillä katson formulat.
Sen verran voin sanoa että näin itseni mielestä aika paljon vaivaa että sain toimimaan mutta näin jälkikäteen sen tekisi kyllä nopeasti uudestaan. Ohjeita on vähän vaikeeta löytää kun ihmisten mielestä se on harmaata aluetta. Kerran kun sen oppii niin sitten homma sujuu mukavasti. Pitää kyl varautua pikkaiseen tappeluun jos siin nyt viikko vierähtää et saat toimiin :). Tekis mieli kirjottaa ihan kunnon ohjeet siihen mut en tosiaan tiedä tuleeko siitä jotain sanomisia jostain suunnasta.

Tunkkaamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 231
    • Profiili
    • Tunkkaamo
Vs: Maksukanavat DVB-C kortilla
« Vastaus #19 : 20.08.08 - klo:17.59 »
Mulla on mythtv newcs sasc-ng ja pheonix usb card reader viritelmä. Sillä katson formulat.
Sen verran voin sanoa että näin itseni mielestä aika paljon vaivaa että sain toimimaan mutta näin jälkikäteen sen tekisi kyllä nopeasti uudestaan. Ohjeita on vähän vaikeeta löytää kun ihmisten mielestä se on harmaata aluetta. Kerran kun sen oppii niin sitten homma sujuu mukavasti. Pitää kyl varautua pikkaiseen tappeluun jos siin nyt viikko vierähtää et saat toimiin :). Tekis mieli kirjottaa ihan kunnon ohjeet siihen mut en tosiaan tiedä tuleeko siitä jotain sanomisia jostain suunnasta.

Joo olisi kiva kuulla: Kukaan ei mielellään varmaan tunkkaisi ja opettelisi itse viikkoa kun sen on joku muu jo kerran tehnyt.
Tiedon jakaminen lienee tämänkin foorumin tarkoitus...

Mutta kuten crope sanoi, eipä sen SoftCamin käyttö voi paha rötös olla kun minulla on Anysee joka sen lisenssin on jo maksanut.
Vai onko tämä taas sama juttu kuin DVD - elokuvien kanssa että kummasti Wintoosalla saa katsoa mutta pahan akseliin kuuluvalla Linuxin käytöllä joutuu terroristilistalle?

Tunkkaamo
T.
Tunkkaamo