Kirjoittaja Aihe: Selainilmoitus - outo juttu  (Luettu 2034 kertaa)

Mummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Selainilmoitus - outo juttu
« : 09.06.08 - klo:09.26 »
Olen asentanut Hardyn toisen koneelle. Testasin toimivuutta ja kävin mm. Veikkauksen sivuilla. Veikkaus ilmoittaa, että laitteessa ei-suositeltava selain. Kuitenkin pitäisi olla  Mozilla Firefox 3 beta 5.

Veikkauksen testisivu ilmoittaa,  että koneessa olisikin Netscape, sillä sain tuollaisen ilmoituksen:

Käyttöjärjestelmätyyppi:   Linux i686
Selain:   Netscape
Versio:   5.0 (X11; fi-FI)

Osaako kukaan arvailla, mistä kiikastaa?

JTap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Selainilmoitus - outo juttu
« Vastaus #1 : 09.06.08 - klo:09.31 »
Tuosta ei tarvitse välittää, veikkaus toimii ihan hyvin vaikka herjaakin tuota joka käynnillä. FF3beta ei ole tuettujen selainten listalla koska ei ole vielä valmis (näin olen itse pähkäillyt, ei mitään virallista tietoa siis), ja tuo netscapeksi tunnistus johtunee siitä että firefox on netscapen pohjalta kehitetty selain ja joissain paikoissa tunnistuu netscapeksi.

Mummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Selainilmoitus - outo juttu
« Vastaus #2 : 09.06.08 - klo:09.43 »
Tuosta ei tarvitse välittää, veikkaus toimii ihan hyvin vaikka herjaakin tuota joka käynnillä. FF3beta ei ole tuettujen selainten listalla koska ei ole vielä valmis (näin olen itse pähkäillyt, ei mitään virallista tietoa siis), ja tuo netscapeksi tunnistus johtunee siitä että firefox on netscapen pohjalta kehitetty selain ja joissain paikoissa tunnistuu netscapeksi.

Kiitos vastauksesta. Tuota vähän itsekin epäilin. Ihmettelin vain, kun omalle koneelle ei mitään herjoja ole tullut samasta jutusta, vaikka Hardy onkin.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Selainilmoitus - outo juttu
« Vastaus #3 : 09.06.08 - klo:18.30 »
tuo netscapeksi tunnistus johtunee siitä että firefox on netscapen pohjalta kehitetty selain ja joissain paikoissa tunnistuu netscapeksi.

vaikka netscape aikoinaan julkaisikin selaimensa lähdekoodin, niin minä kyllä muistelen, että se olisi hylätty ja uuden selaimen kehitystyö aloitettu ns. puhtaalta pöydältä.
Janne

JTap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Selainilmoitus - outo juttu
« Vastaus #4 : 09.06.08 - klo:19.35 »
Joo tuli hieman höpistyä joutavia, se onkin toisinpäin eli netscape perustuu firefoxiin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Netscape_Browser