Kirjoittaja Aihe: Audio-soittimista, virus- yms. ohjelmista...  (Luettu 14396 kertaa)

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3425
    • Profiili
Vs: Audio-soittimista, virus- yms. ohjelmista...
« Vastaus #40 : 17.06.08 - klo:18.08 »
Tuo voi johtua käytetystä audio-output-liitännäisestä...
PA ei toimi oikein vielä, joten olen käyttänyt ALSAa itsellä toimii siedettävästi, toisaalta en ihan joka asiasta muutenkaan valita.
Käytettävät kaiuttimet myös vaikuttaa, ja mitä tiedostoa kuuntelee.

Kiitoksia vastauksesta taas sinulle! Onneksi täällä niitä saa.

Juu, en minäkään ihan joka asiasta valita  ;), mutta korva on vaan niin tarkka äänentoistoon liittyvissä jutuissa. Äänitiedostot ja laitteistopuoli on hyvällä tolalla, poislukien integroitu äänikortti, joka on mitä on.

Täytyy toistaiseksi tyytyä vaikkapa Kaffeineen, jolla tuntuisi toistuvan suht mukavasti (toimiva EQ), vaikkakin ilman maanmainiota replay gain:iä.

 

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3425
    • Profiili
Vs: Audio-soittimista, virus- yms. ohjelmista...
« Vastaus #41 : 22.07.08 - klo:11.37 »
Sen verran vielä audiosoittimista, että Audacious ei jostakin syystä pelaa minun Xubuntussa. Pitääkö sille laittaa jotain lisukkeita, käskyjä tai jotain, että toimii? Ubuntussa toimi ihan ok.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Audio-soittimista, virus- yms. ohjelmista...
« Vastaus #42 : 22.07.08 - klo:11.59 »
Millä tavalla se "ei pelaa"? Eikö lähde käyntiin? Ei kuulu ääntä?

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3425
    • Profiili
Vs: Audio-soittimista, virus- yms. ohjelmista...
« Vastaus #43 : 22.07.08 - klo:12.13 »
Millä tavalla se "ei pelaa"? Eikö lähde käyntiin? Ei kuulu ääntä?

Soitin aukeaa, mutta ei soita mitään. Ainakin kahdella tavalla kokeilin, kilkkaamalla biisiä oikealla ja valitsemalla soittimen, jolla sitä soitetaan, sekä itse soittimesta "avaa tiedosto" -systeemillä. Ei lähde soittamaan. Biisi ei myöskään lähde "pyörimään" soittimessa, joten pelkästä äänen puuttumisesta ei ole kysymys.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Audio-soittimista, virus- yms. ohjelmista...
« Vastaus #44 : 22.07.08 - klo:12.41 »
Millä tavalla se "ei pelaa"? Eikö lähde käyntiin? Ei kuulu ääntä?

Soitin aukeaa, mutta ei soita mitään. Ainakin kahdella tavalla kokeilin, kilkkaamalla biisiä oikealla ja valitsemalla soittimen, jolla sitä soitetaan, sekä itse soittimesta "avaa tiedosto" -systeemillä. Ei lähde soittamaan. Biisi ei myöskään lähde "pyörimään" soittimessa, joten pelkästä äänen puuttumisesta ei ole kysymys.

Tuo johtuu käytettävän audio-liitännäisen vääryydestä.
Kokeile vaihtaa sitä.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3425
    • Profiili
Vs: Audio-soittimista, virus- yms. ohjelmista...
« Vastaus #45 : 22.07.08 - klo:13.43 »
Millä tavalla se "ei pelaa"? Eikö lähde käyntiin? Ei kuulu ääntä?

Soitin aukeaa, mutta ei soita mitään. Ainakin kahdella tavalla kokeilin, kilkkaamalla biisiä oikealla ja valitsemalla soittimen, jolla sitä soitetaan, sekä itse soittimesta "avaa tiedosto" -systeemillä. Ei lähde soittamaan. Biisi ei myöskään lähde "pyörimään" soittimessa, joten pelkästä äänen puuttumisesta ei ole kysymys.

Tuo johtuu käytettävän audio-liitännäisen vääryydestä.
Kokeile vaihtaa sitä.

Oikeassa olit taas. Veivasin äänen tulemaan Alsan kautta, niin lähti jytäämään. Tosin samantien muistinkin, miksen aiemminkaan kelpuuttanut Audaciousia vakiplayerikseni - taajuuskorjain lyö korkeat äänet kammottavaksi kihinäksi, jos niitä yrittää korostaa.

Kiitos kuitenkin!