Kirjoittaja Aihe: Virtual box ei toimi  (Luettu 5119 kertaa)

insidious

• Käyttäjä
    • Profiili
Virtual box ei toimi
« : 08.06.08 - klo:13.07 »
Moi!

Asensin OSE virtual boxin sain jo luotua XP:lle virtuaali aseman mutta kun sen yrittää käynnistää tulee VIRHE:

VirtualBox kernel driver not installed. The vboxdrv kernel module was either not loaded or /dev/vboxdrv was not created for some reason. Please install the virtualbox-ose-modules package for your kernel, e.g. virtualbox-ose-modules-generic..
VBox status code: -1908 (VERR_VM_DRIVER_NOT_INSTALLED).

Result Code:
0x80004005
Component:
Console
Interface:
IConsole {1dea5c4b-0753-4193-b909-22330f64ec45}

Olen yrittänyt uudella ja vanhalla kernelillä mutta ei toimi ja /dev kansiosta ei löydy vboxdrv kansiota, Mikä avuksi?

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Virtual box ei toimi
« Vastaus #1 : 08.06.08 - klo:13.11 »
Selvitä ensin oma kernelversio mikä on käytössä, sen löydät järjestelmä>ylläpito>järjestelmänvalvonta, siellä välilehti järjestelmä.

Sitten menet synaptik pakettienhallintaan laita hakuun VIRTUALBOX ja ruksitat omaa kerneliäsi vastaavat modulit tyyliin.

Virtualbox-ose
Virtualbox-ose-guest- modules
Virtualbox-ose-modules

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Ubumpi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 08.06.08 - klo:20.09 »
Selvitä ensin oma kernelversio mikä on käytössä, sen löydät järjestelmä>ylläpito>järjestelmänvalvonta, siellä välilehti järjestelmä. Sitten menet synaptik pakettienhallintaan laita hakuun VIRTUALBOX ja ruksitat omaa kerneliäsi vastaavat modulit tyyliin.
Virtualbox-ose
Virtualbox-ose-guest- modules
Virtualbox-ose-modules

Tein juuri tuon - jo ennen ohjettasi - vaan seurauksena oli, että ubuntu ei enää käynnistynyt. Konepiru kaiketi jotenkin otti sen omaksi kernelikseen. Hämmästelin voiko se olla mahdollistakaan, mutta kone aukesi vasta sellaisella recoveryllä, jossa on eri kernel. Piti poistaa sitten koko virtualbox. En halua lelua, joka pilaa koko järjestelmäni.

Dost

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 08.06.08 - klo:21.08 »
Juu ei toimi! Jo pari viikkoa ihmettelin! Sama ilmoitus mulle tulee. Ubuntu-suomen viralliset ohjeet wikista http://wiki.ubuntu-fi.org/VirtualBox

Eli:
Lainaus
Asennus on helppoa, sillä VirtualBoxin avoimen lähdekoodin versio on osa Ubuntua alkaen Ubuntu 7.10:stä. Asenna siis vain paketit: virtualbox-ose virtualbox-ose-modules-generic

Mutta ei toimi. Tämä asensi väärän virtualbox-ose-modules-generic-2.6.24-17  modulin, vaikka nykyinen kernelin versio on 2.6.24-18-generic.

Itseasiassa vaikka käynnistinkin 2.6.24-17-generic kerneliin ihan saman ilmoituksen se vboxi kuitenkin antoi eikä toiminut  :o

Siis Hardy Heron i386.

Edit: ja ei virtualbox-ose-modules-generic-2.6.24-18 edes synaptikista löydy!
« Viimeksi muokattu: 08.06.08 - klo:21.14 kirjoittanut Dost »

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 08.06.08 - klo:22.07 »
Juu ei toimi! Jo pari viikkoa ihmettelin! Sama ilmoitus mulle tulee. Ubuntu-suomen viralliset ohjeet wikista http://wiki.ubuntu-fi.org/VirtualBox

Eli:
Lainaus
Asennus on helppoa, sillä VirtualBoxin avoimen lähdekoodin versio on osa Ubuntua alkaen Ubuntu 7.10:stä. Asenna siis vain paketit: virtualbox-ose virtualbox-ose-modules-generic

Mutta ei toimi. Tämä asensi väärän virtualbox-ose-modules-generic-2.6.24-17  modulin, vaikka nykyinen kernelin versio on 2.6.24-18-generic.

Itseasiassa vaikka käynnistinkin 2.6.24-17-generic kerneliin ihan saman ilmoituksen se vboxi kuitenkin antoi eikä toiminut  :o

Siis Hardy Heron i386.

Edit: ja ei virtualbox-ose-modules-generic-2.6.24-18 edes synaptikista löydy!

Tuolla 2.6.24.17 kernelillä kyllä toimii ,2.6.24-18 kernelin virtualbox modulit tulevat kyllä aikanaan noin viikko kernelin päivityksestä

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

jubuntu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 10.06.08 - klo:07.36 »
Minä myös tappelin tuon VirtualBoxin kanssa http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=18804.msg141713#msg141713

Nyt se taas toimii ja kukkuu.
Tuntuu että tärkeintä minun tapauksessa oli poistaa /home/jukka/.Wirtualbox - kansio kokonaan.
HUOM! TÄMÄ ON MUTU JA AUTTOI MINUN TAPAUKSESSA!

Sen jälkeen WirtuaBox asentuu tavallaan uudelleen. Sitten piti seurata VirtualBoxin ohjeita ja valita jo olemassa oleva XP.vid - tiedosto.
Eli osoittaa VirtualBoxille, että minulla on tuolla jo olemassa oleva kone, jota käytetään.

Jukka
Siirtynyt Linux-maailmaan kesällä 2007. Hardy Heron 8.04
Kone: LapTop FJ Amilo A1650G, Ram 1 Gb. Kiintolevy 80 Gb

Dost

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 10.06.08 - klo:09.44 »
No eilen vedin apt-get update komentoa ja heti tarjosi päivityksiä, jossa oli myös virtualbox-ose-modules-generic-2.6.24-18 paketti mukana  :) Nyt toimii vboxi  :-*

Toni Hintikka

• Käyttäjä
    • Profiili
    • www.hintikka.at
« Vastaus #7 : 11.06.08 - klo:14.57 »
Mulla on toi AMD64 versio eikä löydy vielä tuota moduulipakettia. Proposed lähteistä löytyy -19 kernelille paketti, mutta -18 kernelille ei. Mitähän tässä voisi tehdä?