Kirjoittaja Aihe: Torrent ongelma !  (Luettu 7139 kertaa)

munakuutio-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Torrent ongelma !
« : 10.02.06 - klo:14.48 »
Näipäs siis taas ongelmia alkaa esiin putkahdella mitä enemmän ubuntua alkaa käyttämään.

Eli tällaista tällä kertaa:

Kun avaan .torrent tiedoston BitTorrentilla ja valitsen paikan mihin ladattava tiedosto tulee (joka tässä tapauksessa on /home/vertti/Leffat) ja käynnistän latauksen niin saan virheilmoituksen:

"got bad file info
path disallowed for security reasons"

Mitäs tehdä vai kannattaako tehdä mitään.


Apu olisi tarpeen. kiitos.  ???

ufc

  • Vieras
Re: Torrent ongelma !
« Vastaus #1 : 11.02.06 - klo:12.39 »
Ilmeisesti liittyy jotenkin tiedostojen oikeuksiin. Avaa ihmessä ohjelma ensin ja sitten sieltä torrent.

munakuutio-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Re: Torrent ongelma !
« Vastaus #2 : 13.02.06 - klo:17.02 »
Oikeudet on ainakin kirjottaa tallennus kansioon ja omistan kaikki oikeudet myö .torrent tiedostoon. Avaan ensin ohjelman, sitten sillä torrentin vaan eipä auta.

Ihan tosi olis aika jees saado torrentit toimimaan. Ei pelkästään laittomuudet mielessä. Vaan onhan torrent tekniikka muutenkin kätevä.

Apuja kaivattaisiin tosissaan.  :(

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Torrent ongelma !
« Vastaus #3 : 13.02.06 - klo:17.32 »
Tuleeko kaikilla torrent filuilla sama? Joskus kurkistellut noihin sisälle emacsilla, kun on ollut huonoja tiedostonimiä yms. (eipä siitä yleensä kauheasti viisastu, mutta jotain ÀÀÀÀÀ  voi saada korjattua). Sitten tietysti muitakin clienttejä voi ottaa kokeiluun, eipä niissä kauhiasti eroja pitäisi olla
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

munakuutio-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Re: Torrent ongelma !
« Vastaus #4 : 13.02.06 - klo:18.15 »
No nythän kävi sitten näin että hain kymmeniä torretteja niitä testatakseni ja näin kävi että azereus ei avannus niistä yhtäkään, BitTorrent neljä ja BitTornado kuusi! :D Erittäin mielenkiintoisaa, tekisi melkeinpä mieli alkaa selvittämään mistä moinen johtuu. Voisin tosiaan tuolla emacsilla tutkia tiedostoja.

Homma jatkuu...

Onko ihan normaalia että linukalla tuon torrentin käynnistämisessä menee 10-30min? Harmi sinänsä.

Ja sitten voisin melkeen vielä kysyä että miten kannttaa asentaa Azereus? Sillä ei ole nimittäin vielä tullut kokeiltua mutta kun en meinaa löytää sitä mistään, tai sitten löydän paketin jonka pääte on sellainen jolle en osaa tehdä mitään. Miksi muuten kaikki paketit ei voi olla .deb päätteisiä. Taisiis ei tietenkään kaikki mutta miksi törmää usein joihinkin ihme hankaliin paketteihin?  ???
« Viimeksi muokattu: 13.02.06 - klo:19.45 kirjoittanut munakuutio- »

munakuutio-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Re: Torrent ongelma !
« Vastaus #5 : 14.02.06 - klo:21.25 »
Ja eipähän toimi taas yksikään torrentti. Ei yksikään. Sama "got bad file info
path disallowed for security reasons" error tulee vaan.

Harmittaa oikeen tuollanen. :/

Edit:

Ja sitten KDE puolelta jos joku tietäisi että onko ihan normaalia että se antaa minun pitää vain yhtä latausta per trackeri?
Ja tuskin sekään on ihan normaalia että se väittää useiden torrenttien kohdalla että "Server/tracker down" vaikka trackeri olisi kovassa vedossa?

En viitsinyt tehdä uutta topiccia kubunt osioon. Sorge.  ;D
« Viimeksi muokattu: 14.02.06 - klo:23.40 kirjoittanut munakuutio- »

myssy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Re: Torrent ongelma !
« Vastaus #6 : 15.02.06 - klo:18.51 »
Iltaa!

Tälläisen ohjeen löysin netistä:

    If you get:

    "Got bad file info - path disallowed for security reasons"

    there is a problem inside the torrent file, probably files starting with a . , fine on linux but not on windoze.
    The solution is to go and edit on of the files. Go into your BitTornado directory, usually: /usr/local/TF_BitTornado/BitTornado/BT1/btformats.py
    Change line 7 from:
    reg = compile(r'^[^/\\.~][^/\\]*$')
    To:
    reg = compile(r'^[^/\\.~][^/\\]*$|^$')

Lähde:

http://www.flatpackedworld.co.uk/index.cfm?mode=entry&entry=C5DC570F-F1E9-CF1A-C0FAD4093BBB7243

Tiedä sitten toimiiko, itse saan kyseistä virhettä todella harvoin. En ole koittanut kyseisen ohjeen toimivuutta.

Juuso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Re: Torrent ongelma !
« Vastaus #7 : 09.03.06 - klo:19.50 »
Mulla taas on sellainen ongelma että mulle ei tule torrentilla kuin jtn 1-10kb/s, ja muutenkin on todella hidas. Oon avannu firestarterista jo portit 6881-6889 torrentille, joten mistä johtunee moinen hitaus? Mulla on 1m DNA laajakaista, ja normaalisti netissä tulee jtn 106kt/s.

juyli

  • Vieras
Re: Torrent ongelma !
« Vastaus #8 : 09.03.06 - klo:20.09 »
mulle ei tule torrentilla kuin jtn 1-10kb/s, ja muutenkin on todella hidas.
...
 normaalisti netissä tulee jtn 106kt/s.

Emme ole netissä yksin. Lisäksi tiedostojatarjoavat voivat rajoittaa tarjottavaa kaistaansa (eppistä).
Torrent on nopeimmillaan, kun imuroimasi tiedostot on tarjolla useilla P2P-käyttäjillä.
Myös imurointinopeus vaihtelee sattumalta eri vuorokaudenaikoina.

Juuso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Re: Torrent ongelma !
« Vastaus #9 : 09.03.06 - klo:20.42 »
mulle ei tule torrentilla kuin jtn 1-10kb/s, ja muutenkin on todella hidas.
...
 normaalisti netissä tulee jtn 106kt/s.

Emme ole netissä yksin. Lisäksi tiedostojatarjoavat voivat rajoittaa tarjottavaa kaistaansa (eppistä).
Torrent on nopeimmillaan, kun imuroimasi tiedostot on tarjolla useilla P2P-käyttäjillä.
Myös imurointinopeus vaihtelee sattumalta eri vuorokaudenaikoina.

No empä usko että se johtuu että olisi ruuhkaa, nimittäin kaikilla muilla tulee paljon nopeemmin hitaammallakin netillä paitsi minulla :/ Ja minun käsittääkseni tämä adsl boxi mikä minulla on, on niin vanha että tässä ei ole edes NATia.

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Torrent ongelma !
« Vastaus #10 : 09.03.06 - klo:21.13 »
Oletko rajoittanut liikaa uploadia / jättänyt uploadin rajoittamatta? Jos nimittäin upit täydellä kaistalla ei ACK-paketit pääse liikkumaan ja lähettäjä luulee etteivät paketit mene perille ja hidastaa nopeutta. Uploadin liian tiukka rajoittaminen voi taas tehdä sinusta ns. ei toivotun henkilön, jolle on turha lähettää mitään, koska ei itse saa mitään vastineeksi (todennäköisintä jos lähettäjät käyttää superseediä yms.).
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Re: Torrent ongelma !
« Vastaus #11 : 10.03.06 - klo:16.03 »
Millä ohjelmalla latailet?
Mikä boxi se on? Ootko varma ettei oo NAT:ia?....meinaan tää torrentti homma on niin herkkää ettei luulot auta jos on NATti päällä :)
Oletko varma ettei ole muita lataajia sen verran paljon että ei riitä jakajat suurempaan nopeuteen?


Itse käytän (erilaisten linux juttujen :) ) latailuun Azureusta ja toimii kuin junan vessa....syö pikkuisen enemmän muistia ,mutta on noi linux jutut sen arvoisia :).... enkä muuten tallenna niitä "leffat" kansioon vaan "erilaiset linux jutut"

Juuso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Re: Torrent ongelma !
« Vastaus #12 : 10.03.06 - klo:16.39 »
En ole varma, mutta eräs tuttu sanoi että saattaa olla niin vanha boxi ettei oo NATia, laajakaista boxini on ericsson hm130dp, enkä ite ainakaan oo löytäny tohon ohjeita miten voit avata siitä portteja.

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Torrent ongelma !
« Vastaus #13 : 10.03.06 - klo:16.43 »
Niin ja muutama ISP rajoittaa torrent liikennettä :( Soveltuvia ohituskeinoja on jonkin toisen portin käyttäminen, vaikka 50005, toimii yksinkertaisempaan suodatukseen (tarvitsee tietysti homman osaavan clientin). Azureukseen on myös tullut liikenteen salaus, jolla pitäisi päästä lujempaa sitten myös monimutkaisempien suodattimien läpi.

esim. gnome-btdownloadin (ubuntun oletus torrent-clinu) käynnistäminen optioilla --minport 50005 --maxport 50010 siirtää sen tuolle porttialueelle. Kannattaa myös sitten porata firestartterilla reikä tuohon kohtaan muuria.
« Viimeksi muokattu: 10.03.06 - klo:16.48 kirjoittanut Kannisto »
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.