Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
Voisko joku neuvoa miten ton "rootin" sais pois hallitsemasta kovalevyä et sais netin toimimaa???
katoin yhelt sivulta miten siasin netin toimii tol mun Usb wlan laitteel, siellä sanottiin että etc/network/interfaces tiedostoo pitää kirjottaa jotakii.Nii stte ku yritin tallettaa sitä ni se valittaa että en voi muutta tiedoston siältöä ku sen omistaja on root.
ööö... Se on Prism 2.x 802.11 Adapter(Fujitsu Siemens)
Tuon linkin mukaan ainakin prism2_usb pitäisi toimia suoraan Hardyssä. https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/prism2_usb?highlight=(Prism#head-f21bd197d3d4af74a7f0fed5d4807ce5e3cd2a9dNäkyykö verkko siinä Network Managerin kuvakkeelta avautuvassa valikossa? Jos sillä Network Managerilla ei saa yhteyttä voi tiedot antaa Järjestelmä -> Ylläpito -> Verkko kun ensin valitsee Avaa lukitus, alhaalta, sitten valitsee langattoman ja Ominaisuudet. Siellä kun ottaa rastin Roamingin kohdalta pois voi antaa yhteyden tiedot. Tässä annetut tiedot pitäisi siirtyä juuri tuonne interfaces-tiedostoon.Suora muokkaus Ubuntussa tapahtuu alla olevalla komennolla, millä saadaan root-oikeudet tiedoston muokkaukseen. Kubuntussa gksu gedit korvataan kdesu kate komennolla.Koodia: [Valitse]gksu gedit /etc/network/interfaces Voit ensin ottaa tiedostosta myös varmuuskopion.Koodia: [Valitse]sudo cp /etc/network/interfaces /etc/network/interfaces.kopioPalautus tarvittaessa.Koodia: [Valitse]sudo cp /etc/network/interfaces.kopio /etc/network/interfaces
gksu gedit /etc/network/interfaces
sudo cp /etc/network/interfaces /etc/network/interfaces.kopio
sudo cp /etc/network/interfaces.kopio /etc/network/interfaces
jaa,jaa. Mulla se oli niinku system/ylläpito/verkko mun konees