Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia 32bit Ubuntun asentamisesta AMD64 koneeseen  (Luettu 2389 kertaa)

Kent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Pakko oli laittaa tämä tänne kun tältä osastolta olen jatkuvasti apua pyytänytkin. Uutena Ubuntun käytäjänä minun ei olisi pitänyt asentaa 64bittistä Ubuntua vain tämä 32 bittinen. Ongelmia riitti joka lähtöön, nyt on kaikki asetukset mennyt heittämällä sisään. Molemmat tulostimet HP Laserjet 5 sekä Brother DCP-110C asentuivat helposi ja scannerikin toimii. Java, Flash, Real Player 10 ym. asennuksissa ei mitään vaikeuksia ja juuri näiden edellämainittujen tulostimien ja ohjelmien kanssa mennyt jo pari viikkoa. Dos-pohjaiset ohjelmatkin toimivat kun tarvitsen niistä paria välttämättä. Vielä kun löydän konstin miten käyttää paria Windows-pohjaista ohjelmaa niin hieno homma. Toinen ohjelmista on Passeli-laskutus ja toinen eräänlainen radioamatöörien käyttämä logi ohjelma.

Kiitokset vielä auttaneille, eiköhän nämä jatkuvat kyselyt nyt vähene  ;)

aatu

  • Vieras
Re: Kokemuksia 32bit Ubuntun asentamisesta AMD64 koneeseen
« Vastaus #1 : 10.02.06 - klo:11.05 »
Pakko oli laittaa tämä tänne kun tältä osastolta olen jatkuvasti apua pyytänytkin. Uutena Ubuntun käytäjänä minun ei olisi pitänyt asentaa 64bittistä Ubuntua vain tämä 32 bittinen. Ongelmia riitti joka lähtöön, nyt on kaikki asetukset mennyt heittämällä sisään. Molemmat tulostimet HP Laserjet 5 sekä Brother DCP-110C asentuivat helposi ja scannerikin toimii. Java, Flash, Real Player 10 ym. asennuksissa ei mitään vaikeuksia ja juuri näiden edellämainittujen tulostimien ja ohjelmien kanssa mennyt jo pari viikkoa. Dos-pohjaiset ohjelmatkin toimivat kun tarvitsen niistä paria välttämättä. Vielä kun löydän konstin miten käyttää paria Windows-pohjaista ohjelmaa niin hieno homma. Toinen ohjelmista on Passeli-laskutus ja toinen eräänlainen radioamatöörien käyttämä logi ohjelma.

Kiitokset vielä auttaneille, eiköhän nämä jatkuvat kyselyt nyt vähene  ;)


Kiva kuulla että hommat toimii. Oletko muuten huomannut mitään eroa tehoissa 64 bittisen ja 32 bittisen välillä? Oliko 64 bittinen tehokkaampi?

Kent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Re: Kokemuksia 32bit Ubuntun asentamisesta AMD64 koneeseen
« Vastaus #2 : 10.02.06 - klo:13.46 »
Moikka

En minkäänlaista ainakaan vielä ole havainnut. Kiva kun ei tarvitse kiven alta etsiä sopivaa ohjelmaa tai ohjeita asetuksista. Tuo 64 bit sopii
kokeneille Linuxin käyttäjille, heiltä varmaan onnistuu nuo viilaukset. Siellä oli muutamia viilauksia mitkä oli ikäänkuin tehty puolinaisesti ja aina
ohjelmaa käynnistäessä tuli nippu virheitä, eihän se mitään haitannut mutta hämäsi.
« Viimeksi muokattu: 10.02.06 - klo:13.48 kirjoittanut Kent »