Kirjoittaja Aihe: Ihmetystä NETTINOPEUDESTA  (Luettu 2837 kertaa)

Storck

  • Vieras
Ihmetystä NETTINOPEUDESTA
« : 04.06.08 - klo:16.37 »
Itse en tiedä, työkaveritkaan ei tiedä, asiakaspalvelukaan ei tiedä eikä osannut vastata adsl-vikapäivystyskään!!!

Siis: kun itselläni on nettiliittymän nopeus 24/1, 24 megaa sisään ja yksi ulos - sen ymmärrän.
      Kaista/nopeusmittareilla testejä tehtyäni moni ilmoittaa tuloksen esim 18800/920, eli sisään 18 megaa ja ulos vajaa mega - sen ymmärrän.
      Sitten ne vielä kertoo että voit ladata nopeudella ~2megaa tavaraa sisään - sitä EN ymmärrä.

Jos ja kun linjan nopeus on 24 megaa niin kuitenkaan en voi ladata kuin kaksi megaa, mihin ja miksi katoaa yli 20 megaa välistä?

Joo, ilmeisesti vastaus on yksinkertainen, bitti-tavu-kilo tms. Kertooko joku, pää jumissa muillakin kuin minulla.


Tyytyväinen olen liittymäni nopeuteen, siitä ei ole kysymys.

TAAS: tieto lisää tuskaa  :o :o 8)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11477
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ihmetystä NETTINOPEUDESTA
« Vastaus #1 : 04.06.08 - klo:17.50 »
      Sitten ne vielä kertoo että voit ladata nopeudella ~2megaa tavaraa sisään - sitä EN ymmärrä.
Siis mitkä/ketkä? Kaikki mittaritko? Vai jotkut niistä? Mitkä?
Se voi johtua myös toisesta päästä siis siitä lähttävästä (palvelin)...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Timo Tamminen

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 571
    • Profiili
Vs: Ihmetystä NETTINOPEUDESTA
« Vastaus #2 : 04.06.08 - klo:18.15 »
Itse en tiedä, työkaveritkaan ei tiedä, asiakaspalvelukaan ei tiedä eikä osannut vastata adsl-vikapäivystyskään!!!

Siis: kun itselläni on nettiliittymän nopeus 24/1, 24 megaa sisään ja yksi ulos - sen ymmärrän.
      Kaista/nopeusmittareilla testejä tehtyäni moni ilmoittaa tuloksen esim 18800/920, eli sisään 18 megaa ja ulos vajaa mega - sen ymmärrän.
      Sitten ne vielä kertoo että voit ladata nopeudella ~2megaa tavaraa sisään - sitä EN ymmärrä.

Jos ja kun linjan nopeus on 24 megaa niin kuitenkaan en voi ladata kuin kaksi megaa, mihin ja miksi katoaa yli 20 megaa välistä?

Joo, ilmeisesti vastaus on yksinkertainen, bitti-tavu-kilo tms. Kertooko joku, pää jumissa muillakin kuin minulla.


Tyytyväinen olen liittymäni nopeuteen, siitä ei ole kysymys.

TAAS: tieto lisää tuskaa  :o :o 8)

Taidat sekoittaa megabitit ja bytet keskenään? Eli siis liittymäsi nopeus lienee 24Mbits / s PARHAIMMILLAAN. Eikös se käytännössä ole jotain 2 megaTAVUN sekuntiluokkaa latausnopeudeksi käännettynä?
Kubuntu 24.04 LTS
Intel Core i5-10400F
Nvidia GeForce GTX 1660 Super 6 Gt
16 Gt RAM
Intel nvme ssd 512 Gt
Samsung Spinpoint F1 640Gt SATA

Storck

  • Vieras
Vs: Ihmetystä NETTINOPEUDESTA
« Vastaus #3 : 04.06.08 - klo:18.54 »
Jep ,sain vastauksen. Arveltiinkin ettei vastaus niin vaikea ole mutta kun ajatukset ei vaan kulkenu. KIITOS

 :-\ :-\

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Ihmetystä NETTINOPEUDESTA
« Vastaus #4 : 05.06.08 - klo:18.22 »
Ja ihme sinäänsä jos ostaessasi tätä kyseistä nettiliittymää et huomannut lausetta joka on tyyliin "full rate" tms.

Eli tarkoittanee juurikin sitä mitä CognaC kertoi. Sitten vielä jossain alueilla tähän nopeuteen vaikuttaa esim sijainnit joistakin pääkeskuksista. Eli 24meganen liittymä "toimii niin nopeasti kuin mahdollista (max24)" mutta joissakin alueilla se maximi on käytännössä esim 18mb.

Storck

  • Vieras
Vs: Ihmetystä NETTINOPEUDESTA
« Vastaus #5 : 05.06.08 - klo:19.51 »
Ja ihme sinäänsä jos ostaessasi tätä kyseistä nettiliittymää et huomannut lausetta joka on tyyliin "full rate" tms.

Eli tarkoittanee juurikin sitä mitä CognaC kertoi. Sitten vielä jossain alueilla tähän nopeuteen vaikuttaa esim sijainnit joistakin pääkeskuksista. Eli 24meganen liittymä "toimii niin nopeasti kuin mahdollista (max24)" mutta joissakin alueilla se maximi on käytännössä esim 18mb.

En ihmetelly, edellinen liittymä oli 34€ ja 1 mb, nykyinen 38€ ja 24mb - sisältää digiboxin, Wippies modeemin, Saunavision ja muut systeemit päälle joten kannatti..

En niinkään ole kiinnostunut nopeudesta vaan siitä että mistä ja miten se muodostuu ja miten se kerrotaan ihmisille.

Hexa_Desimaali

  • Vieras
Vs: Ihmetystä NETTINOPEUDESTA
« Vastaus #6 : 05.06.08 - klo:21.11 »
Nyrkkisääntö: jaa bittinopeus kymmenellä niin saat tavunopeuden.

Petri Y

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Ihmetystä NETTINOPEUDESTA
« Vastaus #7 : 05.06.08 - klo:22.55 »
CocnaC:lle kiitos erittäin asiallisesta ja tarkasta vastauksesta.

Tälläisiä henkilöitä eritoten tarvitaan foorumeilla :)

ps. jokainen on jossain hyvä
- kaunis päivä asentaa ubuntu -