Kirjoittaja Aihe: Totem nykii?  (Luettu 8566 kertaa)

utnubu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Totem nykii?
« : 26.08.05 - klo:09.20 »
Kaikki muu toimii hienosti, mutta kun katson Totemilla *.avi videota, niin kuva nykii pahasti? Olen asentanut mielestäni kaikki mahdolliset codekit, *.mpg video ei nyi. Näytönohjaimen ajuria en ole vielä asentanut jos se vaikka korjaisi tilanteen? Kone: P4 2.8, 1.5Gt muistia, Radeon 9800Pro 128Mt...

apositio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 64
    • Profiili
Re: Totem nykii?
« Vastaus #1 : 26.08.05 - klo:10.43 »
Itselläni DVD:t nykivät ennen kuin asensin fglrx-ajurit:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=68.0

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Re: Totem nykii?
« Vastaus #2 : 01.09.05 - klo:21.32 »
Totem-gstreamer-integraatio ei vielä 5.04-Ubuntussa taida toimia ihan sulavasti. GStreamer on kai oletusvalinta koska se on tulevaisuudessa se teknisesti paras vaihtoehto, mutta mielestäni on vähän ikävää että se sitten aiheuttaa ongelmia...

Mutta ratkaisu on helppo: asennat tilalle ainakin toistaiseksi totem-xine:n. Toiminnallisuus pysyy samana mutta videoiden (esim. avi, ogg (theora)) pitäisi pyöriä sulavammin. Totem-xine löytyy universesta, eli jos käytät Synaptic Package Manager -ohjelmaa niin joudut valitsemaan universe-ohjelmavaraston käyttöön ensin.

JPK1990

  • Vieras
Re: Totem nykii?
« Vastaus #3 : 06.10.05 - klo:20.15 »
Mulla oli sama ongelma! asenna xine-ui niin rupee rullaa :P

JPK1990

  • Vieras
Re: Totem nykii?
« Vastaus #4 : 17.10.05 - klo:22.25 »
juu tässä breezyssä taitaa olla mozillaan jotenkin sorvattuna toi ??totem plug-in?? ja vaikka se on totem-xine(toimii muuten kiitettävästi) niin
se toistaa videoo noin 5 sekkaa (katon clippejä riemurasiassa) ja sitten pätkäsee mä oon säätänyt totemin asetuksita yhteys nopeudeksi 256kbs ja mula on 512kbs mut silti se tilee kokoajan kaataa mozillan hermot meneee!!
mitä teen oon asentanut mplayer plug-in:n mut se ei tule käyttöön sen lisäksi mozillan plug-ins kansiossa ei ole muita kuin mplayer en voi poistaa sieltä mitään eikä synapticissa ole mitään poistettavaa kun ei voi poistaa tota totemia ilman että se poistaa gnomen eikä löydy mitään plug-inejäkään jota voisi poistella??

JPK1990

  • Vieras
Re: Totem nykii?
« Vastaus #5 : 18.10.05 - klo:19.08 »
joo se oli vaan tiedostotyypistä kiinni  :P

JPK1990

  • Vieras
Re: Totem nykii?
« Vastaus #6 : 19.10.05 - klo:21.19 »
ahaa mozillalla ja firefoxilla on erilliset plugin kansiot!!