Kirjoittaja Aihe: Jos WLANisi ei toimi...  (Luettu 7379 kertaa)

jakevm70

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
    • From China
Jos WLANisi ei toimi...
« : 30.05.08 - klo:13.27 »
niin tämä usbWlantikku toimii niin sanotusti "heittämällä".
Tikku koneeseen ja se on siinä. ;D

Ihan vain tiedoksi niille jotka etsivät edullista ja toimivaa wlantikkua.
Nyt saan toisenkin läppärini Ubuntukoneeksi. FSC Amilo 1650G jonka omaa wlania en saanut toimimaan. Yes :D

Ja tämä perjantain pelastaja löytyy täältä. Tuli perille viikossa. Nyt asennushommiin...

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5858

oh1xe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 363
    • Profiili
Vs: Jos WLANisi ei toimi...
« Vastaus #1 : 29.11.11 - klo:09.56 »
Tilattu myös 2kpl.

oh1xe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 363
    • Profiili
Vs: Jos WLANisi ei toimi...
« Vastaus #2 : 15.12.11 - klo:06.22 »
Pitkän odottamis jälkeen tuli postissa paketti.
Vaan toinen tikku puuttui... maksa kaksi, osta yksi..

Mutta mistähän voisi kaivella vikaa??, kun tämäkin tikku toimii juuri yhtä huonosti, kun entinen.
Eli wlani löytyy hienosti, ja toimii,, mutta vain noin 10-15 sekuntia kerrallaan.
Sitten pitää ottaa tikku pois koneesta, törkätä uudelleen ja taas päästään 10 sekkaa surffailemaan.


juyli

  • Vieras
Vs: Jos WLANisi ei toimi...
« Vastaus #3 : 15.12.11 - klo:09.55 »
Eli wlani löytyy hienosti, ja toimii,, mutta vain noin 10-15 sekuntia kerrallaan.
Laitevika? Tarkempi tieto koneestasi voisi tuottaa hyviä arvauksia ongelman syystä.

Kokeile laittaa ping heti taustalle yhteyden ottamisen yhteydessä.
Toimiva nimipalvelimet?
Onhan nyt USB-liittimesi USB v.2, ja tikulle riittää virtaa tms?
Toimiiko verkkoyhteytesi ylipäätään katkomatta yhteyttä?

oh1xe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 363
    • Profiili
Vs: Jos WLANisi ei toimi...
« Vastaus #4 : 16.12.11 - klo:13.06 »
Ensimmäinen vaihtoehto tais osua. Kokeilen tikkua tässä työpaikan koneessa, heittämällä toimii ja  ei katko.

Pitänee tutkia kotikonetta... Usb kaapelin päässä oleva kännykkä toimii normaalisti, ja virta riittää sillekkin akunlataukseen.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Jos WLANisi ei toimi...
« Vastaus #5 : 16.12.11 - klo:15.18 »
Ainakin Amilo A1650:n USB-portit ovat 1.1:tä.
Lisäksi vastaani on tullut sellainen F-S läppäri (muistaakseni 7800), joka ei jaksanut syöttää ainakaan nokialaista CS-15-mokkulaa.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 880
    • Profiili
Vs: Jos WLANisi ei toimi...
« Vastaus #6 : 16.12.11 - klo:16.25 »
Ei nyt liity USB-WLANiin, mutta Jallu saattaa olla oikeilla jäljillä tuossa virranantokyvyssä.
Itselleni USB-kaiuttimet jotka liitin vanhaan ASUSin bareboneen ja äänessä ilmeni ihme naksumista. Läppärissä toimi moitteetta.
Aikani ihmeteltyäni keksin kaivaa laatikon pohjalta omalla virtalähteellä olevan USB-hubin. Vika korjaantui saman tien.

tomrii

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Jos WLANisi ei toimi...
« Vastaus #7 : 16.12.11 - klo:18.19 »
Ainakin vanhemmilla ubuntuilla tuo Amilo 1650 tarvitsi acerhk moduulin jotta wlan toimi.

-Tomppa

Tempo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 753
    • Profiili
Vs: Jos WLANisi ei toimi...
« Vastaus #8 : 16.12.11 - klo:20.20 »


Mulla oli joskus Amilo 1650G läppäri ja siinä oli usb2.0 koneen takana olevissa porteissa mutta VAIN jos missään muussa portissa ei ollut mitään kiinni, edes hiirtä ei saanut olla.
Siksi mullakaan ei toiminu wlan tikut mutta tuossa koneessa on PCMCIA kortti paikka niin siinä mulla oli motonetista ostettu 15€  wlankortti ja hyvin toimis :-)
Läppäri aikakausi alkaa olla lopuillaan. (lopen kyllästynyt läppäreihin)
Fujitsu siemens E5925 EPA, Intel core 2 duo, 8 G ram, SSD, yms yms......

Ja linkki pääte ohjeisiin-------->http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=32091.msg282369#msg2823

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Jos WLANisi ei toimi...
« Vastaus #9 : 16.12.11 - klo:21.11 »
Mulla oli joskus Amilo 1650G läppäri ja siinä oli usb2.0 koneen takana olevissa porteissa mutta VAIN jos missään muussa portissa ei ollut mitään kiinni, edes hiirtä ei saanut olla.
Siksi mullakaan ei toiminu wlan tikut mutta tuossa koneessa on PCMCIA kortti paikka niin siinä mulla oli motonetista ostettu 15€  wlankortti ja hyvin toimis :-)
No nyt minä ymmärrän Amilo A7600 läppärini USB-porttien oikut  ??? , se kun on samaa sarjaa noiden 1650:n kanssa, hiukan nopeampi vain. Kiitos tiedosta.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Tempo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 753
    • Profiili
Vs: Jos WLANisi ei toimi...
« Vastaus #10 : 16.12.11 - klo:21.22 »
Mulla oli joskus Amilo 1650G läppäri ja siinä oli usb2.0 koneen takana olevissa porteissa mutta VAIN jos missään muussa portissa ei ollut mitään kiinni, edes hiirtä ei saanut olla.
Siksi mullakaan ei toiminu wlan tikut mutta tuossa koneessa on PCMCIA kortti paikka niin siinä mulla oli motonetista ostettu 15€  wlankortti ja hyvin toimis :-)
No nyt minä ymmärrän Amilo A7600 läppärini USB-porttien oikut  ??? , se kun on samaa sarjaa noiden 1650:n kanssa, hiukan nopeampi vain. Kiitos tiedosta.

T:Jallu59

Sulla on varmaan firewire siinä kanssa?  Mulla oli se kovin ahkerassa käytössä just noiden usbien toimimattomuuksien takia.   
Läppäri aikakausi alkaa olla lopuillaan. (lopen kyllästynyt läppäreihin)
Fujitsu siemens E5925 EPA, Intel core 2 duo, 8 G ram, SSD, yms yms......

Ja linkki pääte ohjeisiin-------->http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=32091.msg282369#msg2823

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Jos WLANisi ei toimi...
« Vastaus #11 : 16.12.11 - klo:21.54 »
Sulla on varmaan firewire siinä kanssa?  Mulla oli se kovin ahkerassa käytössä just noiden usbien toimimattomuuksien takia.   
Löytyypi juu vaikka en ole vielä käyttänyt, mutta musamiehenä voipi tulla sen käyttö piankin eteen  :D

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1243
    • Profiili
Vs: Jos WLANisi ei toimi...
« Vastaus #12 : 17.12.11 - klo:10.44 »
Noista wlan-tikuista  sen verran, että jos sattuu asumaan vaikka tällaisessa vanhassa talonrohjossa, niin tuollaisen perustikun signaalit ovat kyllä huonot tai olemattomat, jos ei se wlanboxi ole lähellä, vaan yläkerrassa tms. Kokeiltu on. Itse ostin entiseen läppäriin A-linkin antennillisen donglen (b/g/n), ja kyllä kentät sen kanssa olivat aivan toista luokkaa, eli melkein aina täydet. Meni heittämällä  jo Ubuntu 9:ään  ja nyt palvelee juniorin mediaboxin kyljessä (WD-live), johon se myöskin upposi suoraan, koska purkki on Linux-pohjainen. 

Tempo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 753
    • Profiili
Vs: Jos WLANisi ei toimi...
« Vastaus #13 : 17.12.11 - klo:12.01 »
Sulla on varmaan firewire siinä kanssa?  Mulla oli se kovin ahkerassa käytössä just noiden usbien toimimattomuuksien takia.   
Löytyypi juu vaikka en ole vielä käyttänyt, mutta musamiehenä voipi tulla sen käyttö piankin eteen  :D

T:Jallu59

Ja melkein pakostakin joudut firewireä käyttämään koska noiden usbien toiminta on aikas epävakaata.  Mulla toimis hienosti presonuksen fp10 firewire portissa.
Läppäri aikakausi alkaa olla lopuillaan. (lopen kyllästynyt läppäreihin)
Fujitsu siemens E5925 EPA, Intel core 2 duo, 8 G ram, SSD, yms yms......

Ja linkki pääte ohjeisiin-------->http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=32091.msg282369#msg2823