Kirjoittaja Aihe: Disketti asema näkyviin ubuntussa?  (Luettu 2491 kertaa)

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Disketti asema näkyviin ubuntussa?
« : 07.02.06 - klo:23.25 »
olen yrittänyt mountata disketti asemaa näkyviin ja lisäsin sen jopa fstabiin... Levy asema tulee kyllä näkyviin (fd0) mutta viimeistään resetoidessa se katoaa?
Siis,
Miten diskettiaseman fd0 saa näkyviin ja pysymään myös?

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Disketti asema näkyviin ubuntussa?
« Vastaus #1 : 07.02.06 - klo:23.36 »
Kyllähän se siellä fstabissa on ihan alusta asti (se mikä ainakin aikaisemmin aiheutti onkelmaa oli MS-Dos levykkeet joita varten piti fstabissa vaihtaa auto sanan tilalle vfat levykeasemaa koskevalla rivillä). Ja mielestäni /dev/fd0 pitäisi löytyä vaikkei koneessa levykeasemaa olisikaan. Ainakin itselläni levykeasema on pöytälaatikossa ja /dev/fd0 löytyy ihan ok silti (En ole irrottanut sitä lennossa). Jos taas meinaat että sen pitäisi bootatessa näkyä työpöydällä automaagisesti, niin auttaisiko /etc/fstab tiedostossa levykeasemariviltä kohdan noauto muuttaminen autoksi? Yksi tapa lähes haluttuun lopputulokseen pääsemiseen on luoda käynnistin työpöydälle jonka suorita rivillä lukee mount /media/floppy
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Re: Disketti asema näkyviin ubuntussa?
« Vastaus #2 : 08.02.06 - klo:14.36 »
Kiitos vihjeestäsi, tuon käynisimen lisääminen oli ihan hyvä idea. Nyt pitää buutauksen jälkeen vaan aina napsasta käynistimestä. Ainut tietty oli että tuo komento ei ihan noin toiminut vaan käynistimen komenoksi piti mun laittaa koko mounttaus rivi eli: sudo mount -t vfat /dev/fd0  /media/floppy0
Tietty oishan se mukavaa jos tuo disketti asema osaisi ilmestyä ilman että aina täytyisi tuota käynistimen kautta mountata. Mutta hyvä näinkin. Kiitos

hannus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Re: Disketti asema näkyviin ubuntussa?
« Vastaus #3 : 07.11.06 - klo:14.53 »
Minulla on usb-liitäntäinen Iomegan diskettiasema, jota yritin liittää esitetyllä tavalla. Kumpikaan tapa ei tuottanut tulosta (ei ftsab:in muokkaus eikä käynnistimen luominen).
Voisiko joku ystävällisesti kertoa yksityiskohtaisesti, miten saisin diskettiaseman toimimaan?