Kirjoittaja Aihe: linuxdcpp(dc++) crashaa  (Luettu 3466 kertaa)

Affe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
linuxdcpp(dc++) crashaa
« : 25.08.05 - klo:19.30 »
Sellanen ongelma ton linux dc++:n(siis ei valknut eikä dcgui vaan ihan se linuxin oma dc++) kanssa, että jonku aikaa voi waretella ihan rauhassa, mutta sitte kattoo sinne päätteeseen mistä oon sen kännistäny, ni tulee lukeen "muistialueen ylitys" ja ohjelma crashaa. Aluks kokeilin sitä .deb pakettia ja se crashaili ja sitte vaihdoin tohon sorsa pakettiin. Käyttis on siis ubuntu 5.04. Toivottavasti tuli oikealle foorumille tää kysymys. Niin olisko kellään tietoa miten tämän ongelman voisi korjata, voiko johtua siitä että pääfonttina on fi_iso eikä utf8?

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: linuxdcpp(dc++) crashaa
« Vastaus #1 : 25.08.05 - klo:19.42 »
Sellanen ongelma ton linux dc++:n(siis ei valknut eikä dcgui vaan ihan se linuxin oma dc++) kanssa, että jonku aikaa voi waretella ihan rauhassa, mutta sitte kattoo sinne päätteeseen mistä oon sen kännistäny, ni tulee lukeen "muistialueen ylitys" ja ohjelma crashaa.

kuulostaa ohjelmointivirheeltä.

Aluks kokeilin sitä .deb pakettia ja se crashaili ja sitte vaihdoin tohon sorsa pakettiin. Käyttis on siis ubuntu 5.04.

jos on ohjelmoititaitoa, niin käännä tuo softa debug-versioksi ja aja sitä gdb:llä, etsi bugi ja korjaa se. jos ei ole, niin odota, että joku muu tekee niin.

Niin olisko kellään tietoa miten tämän ongelman voisi korjata, voiko johtua siitä että pääfonttina on fi_iso eikä utf8?

tuskin.
Janne

Affe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Re: linuxdcpp(dc++) crashaa
« Vastaus #2 : 25.08.05 - klo:20.23 »
Juu vaihdoin utf8:iin eikä auttanut :). Eipä tuota ohjelmointi taitoa pahemmin ole, mutta se tässä mietityttää, kun juttelin tuolla irkissä yhden toisen linuxdcpp käyttäjän kanssa. Hänellä on ubuntu 5.04 ja asennettu samoilla ohjeilla mitä minä asensin, mutta silti hänellä ei crashaile ja minulla crashaa.