Kirjoittaja Aihe: Atin ajurit  (Luettu 2468 kertaa)

Pentozal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Atin ajurit
« : 17.05.08 - klo:18.31 »
Hei kaikki Linuxin osaajat. Laitoin tänään ubuntun koneelleni (en ole ikinä ennen kokeillutkaan) ja heti törmäsin ongelmaan liittyen atin 3850 ajureihin. Latasin ne atin sivuilta ja sieltä tuli .run päätteinen tiedosto jota en saa auki. Sanoo jotain että ei tunne tiedostomuotoa. Mitä pitää tehä ja mistä alotan?

Kiitos etu käteen

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Atin ajurit
« Vastaus #1 : 18.05.08 - klo:03.04 »
Käynnistä konsoli ja siirry tiedoston sijaintikansioon.
Tee tiedosto ajettavaksi komennolla chmod +x esimerkki.run (Korvaa esimerkki.run tiedoston oikealla nimellä).
Kirjoita konsoliin komento sudo su ja kirjoita salasana.
Kirjoita konsoliin ./suoritettavan_tiedoston_nimi ajaaksesi tiedoston.
Kirjoita konsoliin sana exit.
Kirjoita konsoliin sana exit.

Pentozal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Atin ajurit
« Vastaus #2 : 18.05.08 - klo:08.48 »
Nyt sain jotain älyä tuohon, mutta nyt tää haluaa suorittaa tiedoston jollain super userilla, mitä he....?

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1842
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: Atin ajurit
« Vastaus #3 : 18.05.08 - klo:09.21 »

Hexa_Desimaali

  • Vieras
Vs: Atin ajurit
« Vastaus #4 : 18.05.08 - klo:21.55 »
Latasitko siis ati-driver-installer-8-4-x86.x86_64.runin? Minulla se ei asennu oikein vain ajamalla sen komennolla sudo ./ati-driver-installer-8-4-x86.x86_64.run. Method kakkonen toimii http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Gutsy_Installation_Guide. En ole vielä kokeillut, toimiiko ohje myös Hardyssa.

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Atin ajurit
« Vastaus #5 : 18.05.08 - klo:22.25 »
eikö *.run -tiedostot ajeta komennolla 'sh' ilman hipsuja, tai asennustapauksessa sudo sh tiedostonnimi.run
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

tst

  • Vieras
Vs: Atin ajurit
« Vastaus #6 : 18.05.08 - klo:22.30 »
Itselläni näyttiksenä Radeon X1950Pro, AGP-väyläinen.

Olen kokeillut asentaa Ubuntun itse tarjoamat ATI:n suljetut ajurit -> bootin jälkeen musta ruutu ja kone jää siihen.
Olen kokeillut asentaa ATI:n ajurit myös Envyllä -> bootin jälkeen musta ruutu ja kone jää siihen.
Olen kokeillut ajaa xfixin recoveryn kautta -> bootin jälkeen login-ruutu normaalisti, jonka jälkeen näyttö vilkkuu ja jää lopulta valkoiseen ruutuun. metacity --replace auttaa siihen, mutta silti.

Olen myöskin kokeillut ohjeiden mukaan editoita xorg.conf-tiedostoa, ilman tulosta.

Mikä helvata siinä nyt on, että nämä ATI:t ei jaksa toimia? Olisi mukava saada tähän joku 3D-kiihdytetty ajuri, että toimisi työpöytätehosteet ja pelit Winen kautta. Apua rautalangasta vääntäen otetaan vastaan! Kiitoksia jo etukäteen!

Nimim. Uusi Ubuntun käyttäjä, suoraan Windows-maailmasta.

EDIT: Olen myös kokeillut asentaa ATI:n sivuilta ladattavat Catalystit 8.4, niilläkin saa vain mustan ruudun.
EDIT2: Ja siis käyttiksenä luonnollisesti Ubuntun 8.04 Hardy Heron. :)
« Viimeksi muokattu: 18.05.08 - klo:22.31 kirjoittanut tst »

Pentozal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Atin ajurit
« Vastaus #7 : 19.05.08 - klo:11.16 »
Joo, tuolla sh komennolla sain jotain aikaan, en vaan tarkelleen tiedä mitä mutta katsellaan  :)