Kirjoittaja Aihe: mikä olisi hyvä virtualisointi-ohjelma  (Luettu 4973 kertaa)

erppano

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
mikä olisi hyvä virtualisointi-ohjelma
« : 15.05.08 - klo:17.11 »
haluaisin käyttää linuxsia windows xp:n ohella. mikä olisi hyvä virtualisointi-ohjelma?

Ilkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: mikä olisi hyvä virtualisointi-ohjelma
« Vastaus #1 : 15.05.08 - klo:17.33 »
Virtualbox on helppo asentaa ja helppo käyttää kun lukasee ohjeet. Tosin 3d työpöydät ei toimi mutta muuten toimii normaalisti. Itse olen testaillut eri käyttöjärjestelmiä kyseisellä ohjelmalla. Kaikki testaamani linuxit ja vista ultimate ja mac os x on toimineet. Jos haluaa hieman hankalamman mutta myos 3d toimii niin vmware server on yksi. altirisjuise on myös ja lisää löytyy Googlettamalla kui myös ohjeistusta edellämäinittuihin.
Hp pavilion Dv-7 1003eo, 4Gt ddr2 800 muistia, Ati mobility radeon hd3450  256mt omaa muistia ja käyttää tarvittaessa 1,7 Gt. 1kpl sata2 kovalevyjä,ja 1kpl sata kovalevy. lisänäyttönä LG Flatron w2242p 22" full hd. Ubuntu ultimate 2.7  ja Windows 7 Ultimate

erppano

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: mikä olisi hyvä virtualisointi-ohjelma
« Vastaus #2 : 15.05.08 - klo:17.40 »
mun tietokone sanoo että se virtualbox ei ole yhteensopiva windows xp:n kanssa. ???

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: mikä olisi hyvä virtualisointi-ohjelma
« Vastaus #3 : 15.05.08 - klo:18.05 »
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: mikä olisi hyvä virtualisointi-ohjelma
« Vastaus #4 : 15.05.08 - klo:22.58 »
Virtualbox on helppo asentaa ja helppo käyttää kun lukasee ohjeet. Tosin 3d työpöydät ei toimi mutta muuten toimii normaalisti. Itse olen testaillut eri käyttöjärjestelmiä kyseisellä ohjelmalla. Kaikki testaamani linuxit ja vista ultimate ja mac os x on toimineet. Jos haluaa hieman hankalamman mutta myos 3d toimii niin vmware server on yksi. altirisjuise on myös ja lisää löytyy Googlettamalla kui myös ohjeistusta edellämäinittuihin.

Millaista mac os x:ää kokeilit? Itse en oo koskaan saanu toimimaan?? :o

Linux user #460798

erppano

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: mikä olisi hyvä virtualisointi-ohjelma
« Vastaus #5 : 16.05.08 - klo:19.26 »
http://www.virtualbox.org/wiki/Windows%20build%20instructions onko se oikeasti noin hankalaa :o
Mä latasin sen virtualboxin www.download.fi:istä. siellä luki että on yhteensopiva niinku myös lisenssisopimukses vai mikä se oli. ???

erppano

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: mikä olisi hyvä virtualisointi-ohjelma
« Vastaus #6 : 16.05.08 - klo:19.40 »
Virtualbox on helppo asentaa ja helppo käyttää kun lukasee ohjeet. Tosin 3d työpöydät ei toimi mutta muuten toimii normaalisti. Itse olen testaillut eri käyttöjärjestelmiä kyseisellä ohjelmalla. Kaikki testaamani linuxit ja vista ultimate ja mac os x on toimineet. Jos haluaa hieman hankalamman mutta myos 3d toimii niin vmware server on yksi. altirisjuise on myös ja lisää löytyy Googlettamalla kui myös ohjeistusta edellämäinittuihin.

Millaista mac os x:ää kokeilit? Itse en oo koskaan saanu toimimaan?? :o
Käy VirtualBoxin sivulla:http://www.virtualbox.org/wiki/VirtualBox

ukki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: mikä olisi hyvä virtualisointi-ohjelma
« Vastaus #7 : 16.05.08 - klo:20.08 »
Hei!

VirtualBox on nykyisin Sun- yhtiön ja sieltä löytyvät
uudet versiot!!
Usb- ainakin toimii hyvin Hardy-i386.ssa.
Sain CanoScan 8800F.n lopultakin toimimaan omassa
virtuaali winXP.ssä!

erppano

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: mikä olisi hyvä virtualisointi-ohjelma
« Vastaus #8 : 28.05.08 - klo:16.07 »
Virtualbox on helppo asentaa ja helppo käyttää kun lukasee ohjeet. Tosin 3d työpöydät ei toimi mutta muuten toimii normaalisti. Itse olen testaillut eri käyttöjärjestelmiä kyseisellä ohjelmalla. Kaikki testaamani linuxit ja vista ultimate ja mac os x on toimineet. Jos haluaa hieman hankalamman mutta myos 3d toimii niin vmware server on yksi. altirisjuise on myös ja lisää löytyy Googlettamalla kui myös ohjeistusta edellämäinittuihin.

Millaista mac os x:ää kokeilit? Itse en oo koskaan saanu toimimaan?? :o
Käy VirtualBoxin sivulla:http://www.virtualbox.org/wiki/VirtualBox
käy sivulla: https://cds.sun.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/CDS-CDS_SMI-Site/en_US/-/USD/ViewFilteredProducts-SingleVariationTypeFilter .siellä on mac os x intel-versio