Kirjoittaja Aihe: Veikkaus: UBUNTU ONGELMAT johtuu "bugeista" ASENNUS ROMPUISSA !  (Luettu 5764 kertaa)

Frank Zappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Olen tässä lueskellut foorumin viestejä, ja tuumaillessa tuli tuollainen mieleen:

Eli itse imuroin kirjaston koneella ubuntu 7.10 ja poltin sen cd-rw:lle.
Eka aseenuksessa pugi (virkitystaajuus liian korkea=sync not valid),
vaihdoin vanhan näytönohjaimen vm. -5 (2000 miinus 5v), jolloin sain asennuksen menemään läpi.
Asennuksessa puutteita ja piti medibuntu asentaa, niin korjautu moniasia.

MUTTA kahden viikon kuluttua grup hajosi, eikä asennus romppu enää toimi ollenkaan.
NIIMPÄ hain kirjastosta Ubuntu 7.04, ja se asennus toimi ilman näyttökortin vaihtoa ja asennus äänetkin
romppuaseman sisällä kuulostivat terveiltä,eli ei ollut eestaas sahausta.

NIIMPÄ tilasin Ubuntu 7.10:n foorumin linkistä 7-10 mk hinnalla.

Eli olisin valmis väittämään, että kun tyypit imuroi millä tahansa vehkeillä ja yhteyksillä ubuntun asennus
imageja, ja sen lisäksi polttavat minkälaatuisilla vehkeillä hyvänsä asennus rompun, niin bugien määrä
jo asennuslevyllä on niin suuri, että moni "käyttöongelma" johtuu jo siitä.

Oliskin mukava tietää, kuinka suuri prosentti ongelmista johtuu bugisten asennuslevyjen käytöstä.
T: Frank Zappa 8)







shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Nounou, ammattitaidon puutetta. ;)
Ohjatkaa ja vastatkaa viisaammat.
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Olen kerran piruuttani kokeillut virheellistä levykuvaa. Jäi boot splashiin.

Nuo levykuvat on pakattuja ja yksi pieni virhe voi näkyä monessa paikassa.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Eikös sen tarkistussumman hoitaminen onnistu kirjastonkin koneella  ::)

roki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 192
  • Ubuntu Studio
    • Profiili
    • koti Sivu
Kyllä huonosti poltetut romput ovat olleet ongelma jo ennen ensimäisenkään Ubuntun julkaisua. Ja uusien asemien myötä tilanne vaan pahenee, kun polttonopeuksia ei enää saada riittävän pieniksi.

Linuxin käyttäjä kernelin versiosta 1.2.13

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Monesti tässä cd poltossa tulee myös eräänlainen kiire päästä kokeilemaan ubuntua/linuxa yleensäkin. Se itse asennus otetaan rauhallisesti mutta liikaa uskotellaan itselleen että "kyllä se levy on kunnossa, aina olen onnistuneesti polttanut levyni".

Tästä pitäisi päästä eroon ja ottaa se viiden minuutin sessio md5 summan ja asennuslevyn cd-tarkistimen seurassa. Monelta ongelmalta vältyttäisiin.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että nämä ladatut kubuntut ei ole läheskään yhtä laadukkaita kuin ne mitä tilaa, männä viikolla asennettiin kaverille kubuntu jonka se oli imuttanu ubuntun sivulta ja voi jeesus mikä sekasotku oli koko asennus cd...
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Ladattu on täysin sama kuin tilattu. Itse asiassa parempi, koska siinä on luultavasti/lähes aina joitain uudempia paketteja.

Latauksessa ja poltossa voi tietenkin tapahtua virheitä, mutta jos tekee summatarkistuksen voi olla varma, että levy on kunnossa.

Itse asennan Ubuntua aika usein töissä juuri poltetuilla rompuilla ja suurin ongelma minulla ovat vanhojen koneiden toimimattomat asemat. Omalla koneellani poltetut romput ovat aina toimineet viimeistään asemaa vaihtamalla. Toki joskus romppu on naarmuuntunut.

Mitään laatueroa ei ole ladatulla ja tilatulla ei ole.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Olisikohan lataustavalla mitään merkitystä asennusromppujen laatuun. Itse epäilen bittorrentteja ja siksi olen aina imuttanut ftp:llä ilman mitään ongelmia. Polttonopeutena on olllut nykyään Ubuntun/Braseron tarjoama oletus ja siitä huolimatta ovat hyvin toimineet. Suurimmat asennusongelmat ovat tainneet liittyä Gutsyn bugiseen rautatunnistusmaailmaan, mikä on johtanut esim. väärien modulien lataukseen. Hardysssä on betasta alkaen homma toiminut paremmin. Vielä kun saisi jonkun tolkun siitä, kuinka se nykyään toimii ja missä ja mitkä ovat tiedostot, joista saa tolkun mitä on löytynyt ja käytössä. Vanha tapa kirjoittaa kaiikki ylös xorg.confiin oli jotenkin asiakasystävällisempi. Nyt ei tiedä, mistä asioita tutkisi.

T:Jallu59
« Viimeksi muokattu: 14.05.08 - klo:16.27 kirjoittanut Jallu59 »
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Olisikohan lataustavalla mitään merkitystä asennusromppujen laatuun. Itse epäilen bittorrentteja ja siksi olen aina imuttanut ftp:llä ilman mitään ongelmia.
T:Jallu59
Bittorentti on parempi. Mukana virheen tarkastus. Itselle, kun nuo Debian/Ubuntu ftp antaa nykyisin 10 Mt/s niin enpä ole viitsinyt käyttää torrenttia.
« Viimeksi muokattu: 14.05.08 - klo:16.29 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Eiköhän ne osto romput ole prässättyjä, josta johtuen toimivat varmemmin ,
itse poltetut taasen johtuen polttonopeuksista eivät polta niin "syviä kuoppia" ennen kun katsoi levyä niin polttojäljen näki paljain silmin, nykyisistä sitä ei erota.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Eiköhän ne osto romput ole prässättyjä, josta johtuen toimivat varmemmin ,
itse poltetut taasen johtuen polttonopeuksista eivät polta niin "syviä kuoppia" ennen kun katsoi levyä niin polttojäljen näki paljain silmin, nykyisistä sitä ei erota.

Terveisin jori52
Kyllä minä ainakin huomaan yleensä. Joskus on sellaisia levyjä joista ei erota.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
On tilatuissakin vikaa, Siphit vai mikäsoli, 64-bit sai heittää Jordaniaan, eli veteen. ???
Itseladattu pelasi ja asensi kuin enkeli konsanaan ilman vikoi.
« Viimeksi muokattu: 14.05.08 - klo:16.48 kirjoittanut shelby »
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
On tilatuissakin vikaa, Siphit vai mikäsoli, 64-bit sai heittää Jordaniaan, eli veteen. ???
Itseladattu pelasi ja asensi kuin enkeli konsanaan ilman vikoi.

Joko nekin tehdään Kiinassa, vai missä se oli.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Frank Zappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Kyllä gurut jo sen osaa, mutta onko UBNT-yhteisö ottanut huomioon suuren käyttäjäkunnan, varsinkin
alottelijat, joille olis paras tarjota mahdollisimman hyvänlatuinen alku, jotteivat heti heittäisi hyvää
alkua jorpakkoon. Minusta olisi hyvä, jos ubuntu sivulla olis joku näppylä, josta klikkaamalla sais
samantien prässäämällä testattua polttamansa cd:n kunnon, ja joka vertais samalla asennuspakettien
koostumksen lähtöarvoihin.
T: Frank Zappa  8)

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
 ;D juu`ù
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Frank Zappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Meinaan vaan kun kerran töissä vuonna 0 j.a.a. (siis v 2000) polttelin roppuja, niin muutaman päivän sisällä
huomasi, että mitsumit ja toshipat ja sun muut hinku-intialaiset (sorry ubuntus people) cd-rom-vehkeet sai
heittää roskiin jos halus saada suht varmaa polttojälkeä asennuksiin.
Ainoa suhtvarma laite oli sonyn polttolaite.
T: Frank Zappa  8)

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
kun päästiin tähän aiheeseen, niin voisiko joku kertoa, miten tämä MD5 -tarkistus suoritetaan, pitää tietysti olla oikean summan sisältävä tekstitiedosto, mutta miten se tarkistus käytännössä tapahtuu?
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
kun päästiin tähän aiheeseen, niin voisiko joku kertoa, miten tämä MD5 -tarkistus suoritetaan, pitää tietysti olla oikean summan sisältävä tekstitiedosto, mutta miten se tarkistus käytännössä tapahtuu?
laitteelle /dev/sdc0
md5sum /dev/scd
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
kun päästiin tähän aiheeseen, niin voisiko joku kertoa, miten tämä MD5 -tarkistus suoritetaan, pitää tietysti olla oikean summan sisältävä tekstitiedosto, mutta miten se tarkistus käytännössä tapahtuu?
laitteelle /dev/sdc0
md5sum /dev/scd
siis bootissa, eikä mielellään mitään distro -sidonnaisia ohjeita, kiitos, tai vaihtoehtosiesti Windowsin puolella (tällä hetkellä parthaiten toimii omassa koneessa Windows, odottelen vain uutta PCLOS -versiota, että ei tarvitsisi tapella DVD -asemia toimimaan)
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD