Kirjoittaja Aihe: Hardy + Wlan-yhteyden pätkiminen  (Luettu 1401 kertaa)

wapsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Hardy + Wlan-yhteyden pätkiminen
« : 13.05.08 - klo:18.32 »
Terve.

Asensin uusimman Ubuntun ja olen taistellut viime päivät wlan-yhteyden kanssa... Ongelma on seuraavanlainen: Wlan-yhteys muodostuu (salauksella tai ilman) ja toimii ainakin osittain. Pingi menee kokoajan normaalilla vasteajalla läpi johonkin lähiverkon koneeseen tai vaikkapa Googleen.

Kuitenkin kun alan siirtämään tiedostoa wlanin yli lähiverkosta niin tiedosto tulee hetken nopeasti, kunnes yht'äkkiä siirto pysähtyy ja katkeaa. Tämä tapahtuu AINA. Eli aina kun siirrossa on vähän enemmän paketteja niin siirrot katkeaa (ainakin osittain)... Seuraavassa tarkemmin kokeiluistani:

Olen testannut ajaa pingausta taustalla kun siirrän tiedostoa ja se ei kuitenkaa katkea/vasteajat eivät nouse missään vaiheessa. Olen myös yrittäny kahta eri verkkokorttia (madwifi, ndiswrapper ja rt2500/rt2x00 ajureilla toimivia), kahdella eri kannettavalla tietokoneella kääntäen ajurien uusimmat versiot myös itse. Olen myös yrittänyt kolmea eri tukiasemaa (SMC, Dlink(tiedän huono tukiasemamerkki) ja Fonero). Olen kokeillut vaihtaa wlan-kanavaa, ratea, B/G-modea jne... Lisäksi olen kokeillut ilman salausta, WPA:lla ja WEP:llä. Kaikilla näillä yhdistelmillä ongelma kuitenkin on aivan sama. Wlanissani on kiinni myös yksi Windows XP kone, jolla wlan toimii moitteitta! Lisäksi olen kokeillut poistaa network-managerin kokonaan, mutta ongelmani ei vain katoa! Olen myös kokeillut vaihtaa lankaverkon muita reitittimiä, mutta mikään ei vain tunnu auttavan...

Ainiin ja lankaverkossa kannettava siirtää tiedostoja normaalisti katkeamatta/pätkimättä.

Ennen käytin Debiania ja mitään tämmöisiä ongelmia en havainnut.

EDIT: Topicin typo korjattu.