Eli olen värkännyt scriptiä mikä hakee netistä ps3:lle sopivat tiedostot ja päivittää kernelin. Skripti on muuten valmis, mutta kboot.conf tiedoston muokkaaminen vaatii vielä pientä hiontaa, eli tiedoston sisältö on alunperin kutakuinkin tämän näköinen
default=linux
timeout=30
linux='/boot/vmlinux initrd=/boot/initrd.img root=UUID=48124dc5-2c8f-43d0-a210-0b6549ffde56 quiet splash'
old='/boot/vmlinux initrd=/boot/initrd.img root=UUID=48124dc5-2c8f-43d0-a210-0b6549ffde56 quiet splash'
tarkoitus on muuttaa linux rivin sisältöä niin, että vmlinux ja initrd saavat versionumeroinnin perään ja sen olen tehnyt seuraavilla komennoilla
sudo sed -i 's/vmlinux/vmlinux-2.6.24/' /etc/kboot.conf
sudo sed -i 's/initrd.img/initrd.img-2.6.24/' /etc/kboot.conf
Tämä skripti on siis tulossa tuonne psubuntun tutoriaaleihin mitä olen työstänyt ja nyt kuulin, että tuosta linux rivin perästä pitää saada pois quiet ja splash parametrit. Itse olen poistanut nuo käsin, mutta nyt pitäisi siis keksiä jatkoa tuolle skriptille. Ei myöskään olisi pahitteeksi jos nuo käyttämäni komennot saisi muokattua sellaisiksi, että ne muuttaisivat vain linux rivin sisältöä ja old rivi saisi tietysti mieluiten pysyä koskemattomana.
Kätevän oloinen tuo sed komento kunhan oppisi käyttämään sitä kunnolla.
*edit*
Siis googlella toki löytyy paljon juttua, mutta jos joku osaisi vääntää rautalangasta minulle miten homma toimii.