Kirjoittaja Aihe: Ubuntu tilttailee :S  (Luettu 3290 kertaa)

Make1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Ubuntu tilttailee :S
« : 09.05.08 - klo:19.13 »
Kun käytän mozillaa, niin se latailee koko ajan jotakin. Jossain vaiheessa se tilttaa. Kun yritän sulkea, niin tulee musta ruutu ja pitää odottaa, että
se sulkeutuu itsestään :S

Yleensä kone menee myös sellaiseen tilaan, että en voi painaa mitään. Ei voi sulkea eikä avata ohjelmia. Olen painanu tietokoneen virtanappia monia kertoja koska ei pysty sammuttamaan konetta.

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Vs: Ubuntu tilttailee :S
« Vastaus #1 : 09.05.08 - klo:20.24 »
Konetta ei kannata  sulkea virtanapista!!!
Päätteestä:halt(sammuttaa)
reboot (käynnistää)
 kokeile: Ctrl+Alt+Askelpalautin
Jos tuo ei auta, niin  Alt+SysRq+R E I S U B
Itse olen huomannut ,että jos selain latailee jotain eikä näytä loppua tulevan,niin likkaan pysäytysnapista ja yritän uudelleen,jolloin selain saa ikäänkuin uutta puhtia. Sitä onko se kuviteltua vai todellista en mene sanomaan?kalarm.
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Vs: Ubuntu tilttailee :S
« Vastaus #2 : 10.05.08 - klo:06.58 »
Omasta Firefox selaimestani on otettu ipv6 pois jo edellisissä versioissa ja on se näköjään poissa edelleen. Laitan tuohon ohjeen jolla itse sain sen pois. Ainakin minulla se sai selaimen toimimaan paremmin. kalarm

Ota ipv6 pois.

IPv6 pois Firefoxista
Koodia:

about:config
network.dns.disableIPv6 true


Koodia:

1. gksudo gedit /etc/modprobe.d/aliases
alias net-pf-10 off

4. gksudo gedit /etc/modprobe.d/blacklist
Lisää nämä rivit: 
# disabling ipv6 to speed up internet
blacklist ipv6

5. Tallenna ja käynnistä uudelleen.
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

Ux64

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 586
    • Profiili
Vs: Ubuntu tilttailee :S
« Vastaus #3 : 10.05.08 - klo:07.46 »
Alt+SysRq+R E I S U B

Kiitos! Aina oppii jotain uutta.

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Ubuntu tilttailee :S
« Vastaus #4 : 10.05.08 - klo:09.08 »
Tuo Firefoxin jumiminen on selvä bugi, joka pääsi mukaan xulrunner-1.9 pakettiin vähän ennen julkaisua. Päivittäkää ihmiset Ubuntunne ajan tasalle ja katsokaa -ei pitäisi enää tehdä samaa!
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

Make1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Ubuntu tilttailee :S
« Vastaus #5 : 11.05.08 - klo:17.21 »
Olen ottanu ip6 pois ja eikä auta. Välillä Mozilla 3 häviää yläosat pois. Mistä johtuu että Mozilla ja Epiphany kaatuu minulla?
Kun selain kaatuu, niin koko kone kaatuu. Olen päivittäny kaikki mitä on tullut.
« Viimeksi muokattu: 11.05.08 - klo:18.00 kirjoittanut Make1 »

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Vs: Ubuntu tilttailee :S
« Vastaus #6 : 11.05.08 - klo:19.41 »
Olen ottanu ip6 pois ja eikä auta. Välillä Mozilla 3 häviää yläosat pois. Mistä johtuu että Mozilla ja Epiphany kaatuu minulla?
Kun selain kaatuu, niin koko kone kaatuu. Olen päivittäny kaikki mitä on tullut.

Laita vähän koneen tietoja ja mikä versio käytössä? Jos joku osaa neuvoa paremmin? itse kokelisin vielä poistaa firefoxsin (versio 8.04) Synaptic -paketinhallinnan kautta ja asentaa uudelleen: Järjestelmä/ylläpito/ Synaptic -paketinhallinta/firefox-3.0 Lopuksi päivittäisin:Järjestelmä/ylläpito/päivitysten hallinta.
kalarm.
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

Make1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Ubuntu tilttailee :S
« Vastaus #7 : 11.05.08 - klo:19.43 »
Speksit: Kone on HP:n tekemä. Prosessori 3200+ AMD Athlon XP. 1024mt. Geforce 7600GS. Kyseessä on Ubuntu 8.04 LTS ja uusin Mozilla.

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Vs: Ubuntu tilttailee :S
« Vastaus #8 : 11.05.08 - klo:20.22 »
Voisit kokeilla asentamalla firefox 2 ja kokeilla sen vaikutus. Löytyy Synaptic -paketinhallinnasta.  Käsittääkseni ne voi olla rinnakkainkin , mutta varmuudeksi poistaisin toisen.

Seuraile tämän sivun kirjoituksia jos niistä on sinulle apua? kalarm.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=18269.0
« Viimeksi muokattu: 11.05.08 - klo:20.34 kirjoittanut kalarm »
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Ubuntu tilttailee :S
« Vastaus #9 : 12.05.08 - klo:00.01 »
Itse olen suosinut tty:tä jos X on alkanut kenkkuileen. Yleensä pääsee ongelmitta Ctrl + Alt + F2 yhdistelmällä päätteeseen ja komento
Koodia: [Valitse]
ps -Atulostaa prosessilistauksen, sieltä katsoo vaikka tämän mozillan numeron ja komento
Koodia: [Valitse]
kill neljänumeroa ja taas Ctrl + Alt + F7:lla takaisin työpöydälle tai pahemmassa tapauksessa Ctrl + Alt + Backspacen pitäis käynnistää X uudestaan. Virtoja ei kannata kyllä ottaa väkisin pois, pahimmassa tapauksessa kiintolevyntiedot voi korruptoitua.

Krister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 243
  • "Search" is your friend
    • Profiili
Vs: Ubuntu tilttailee :S
« Vastaus #10 : 12.05.08 - klo:00.26 »
Olen ottanu ip6 pois ja eikä auta. Välillä Mozilla 3 häviää yläosat pois. Mistä johtuu että Mozilla ja Epiphany kaatuu minulla?
Kun selain kaatuu, niin koko kone kaatuu. Olen päivittäny kaikki mitä on tullut.

Voisikohan tässä olla kyseessä se, että sinulla on käytössä työpöytätehosteet?
Jos kokeilisit ottaa ne pois päältä (mikäli päällä) ja infoaisit auttoiko se?

Eli näin System valikko -> Preferences -> Appearance > Visual Effects välilehti ja ikkunasta valitse none.

Toivottavasti oli apua...