LAINAUS/ VÄESTÖREKISTERIKESKUS:::
Pikahaku
Tarkennettu haku
VRK:n www-sivut:
» vaestorekisterikeskus.fi
» FINEID.FI
» etu-klubi.fi
Väestörekisterikeskus on julkaissut uuden kortinlukijaohjelmiston 23.4.2008
23.04.2008
Väestörekisterikeskus on julkaissut uuden kortinlukijaohjelmiston (mPollux Digisign Client) Windows (32-bit) version 23.4.2008. Tämä kortinlukijaohjelmisto korvaa aiemmin Väestörekisterikeskuksen kansalais- tai organisaatiovarmennetta käyttävien käytössä olleen SetWeb-kortinlukijaohjelmiston.
mPollux Digisign Client -kortinlukijaohjelmisto on ladattavissa
http://www.fineid.fi -sivustolta.
mPollux Digisign Client -kortinlukijaohjelmisto tukee seuraavia 32-bittisiä Windows-käyttöjärjestelmiä: Windows 2000, Windows 2003, Windows XP ja Windows Vista.
Väestörekisterikeskus julkaisee mPollux Digisign Client -kortinlukijaohjelmistosta kuluvan vuoden aikana version, joka tukee 64-bittistä Windows-käyttöjärjestelmää (Windows XP, Windows Vista).
Windows-versioiden julkaisun jälkeen Väestörekisterikeskus julkaisee vuoden 2008 aikana mPollux Digisign Client -kortinlukijaohjelmistosta versiot Linuxille (openSUSE 10.3, Redhat Enterprise Linux 5 ja Ubuntu 7.10) ja MAC OS X -käyttöjärjestelmille (10.4, 10.5).
Kiitos vastauksesta tämä mukana oleva tiedote on se syy miksi minäkin kysymykseni aloitin,lisäksi olen saman vastauksen saanut kuin sinäkin väestörekisterikeskuksesta. Tämän vastauksen ohjeita olen kokeillut ja yrittänyt saada toimimaan omassa koneessani.
Koska omilla taidoillani se e ole onnistunut niin siksi olen aina luopunut HST kortin käyttöön otto yrityksistä tällä linux puolella.
Nyt vain odotan koska tuo uusi versio ilmestyyn käyttöön tännekin puolelle ??Sitten vasta kokeilen ja päätän jatkanko HST kortin käyttäjänä??
T.Rapi44
PS: Kyseinen ohjelmisto asentui helposti WIN puolelle ,samoin sen käyttöön otto oli helpoa ja toiimii tarvitsemissani palveluissa IE 7.0 selaimella .Firefox.n uusimmassa selaimessa( WIN ) allekirjoitus ominaisuus ei toimi ilmoittaa vain tuntematon liitännäinen jne,Jään odottelemaan milloin tämä uusin versio ilmestyy ladattavaksi
ohjelma varastojen avulla tännekin puolella ? Odotellaan......
Lisäys 28.5.2008 ::Väestörekisterikeskus julkaisee 11.6.2008 ko ohjelmasta version linux käyttäjille jossa on tuki myös Hardy 8.0.4 LTS:lle..odottelen...