Kirjoittaja Aihe: hardy + samba  (Luettu 2043 kertaa)

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
hardy + samba
« : 06.05.08 - klo:11.23 »
Onko tossa hardyssä ongelmia sanban käytössä vai eikö vaan toimi täällä ?

Siis oma kone (gutsy) jakaa samban kautta muutaman kansion ja tulostimen.

Pojan koneella on XP ja hardy.
XP:llä näkyy ne jaetut kansiuot ongelmitta ka tulostin toimii, mutta hardyllä EI... ei näy kansiot eikä toimi tulostin.
Pojan hardy on päivitetty gutsystä ja vielä gutsyn aikaan kaikki toimi ihan OK, mutta päivityksen jälkeen loppu.

Siis onko tämä vain yksi bugi muiden hardyn bugien joukossa ???

peran

  • Vieras
Vs: hardy + samba
« Vastaus #1 : 06.05.08 - klo:11.49 »
Mitenkäs olet yrittänyt samba-jakojen näkymistä?

Mulla nimittäin toimii ongelmitta, kun Buffalon linkstation jakaa tulostimen ja kansiot.

Löytää kansiot IP:llä (+jakonimi) ja tulostimet koneennimi+työryhmä+jakonimi.

Löytääkö nautilus Työryhmää ja konetta, ja onhan koneiden nimet erit.

Olen tosin mounttaamista varten ladannut smbfs-paketin, mutta tulostamiseen sen ei pitäisi vaikuttaa, eikä nautilukseen.

Edit - miten päivitit koneen ? (Itse asensin kokonaan uudestaan rompulta jättäen home-osion formatoimatta.)
« Viimeksi muokattu: 06.05.08 - klo:11.51 kirjoittanut peran »

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: hardy + samba
« Vastaus #2 : 06.05.08 - klo:12.23 »
siis ihan nautilus -> siirry -> verkko -> ja siellä on ennen näkynyt.

Mutta... mutta.

Nyt taitaakin olla sillä lailla että päivitin oman gutsyn hardyyn... vain todetakseni sen bugisuuden... ja sitten asensin tähän toiselle osiolle gutsyn takaisin, mutta nyt saattaa olla niin että tässä gutsyssä onkin sama nimi kuin pojan koneessa (en nyt jouda mennä avaamaan pojan konetta ja tarkistaa).

Mutta, jos on koneiden nimet samat, niin saako toisen nimen vaihdettua ja miten sekä aiheuttaako se muita ongelmia

Markku Pääkkönen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 209
    • Profiili
    • Markku Pääkkönen
Vs: hardy + samba
« Vastaus #3 : 31.07.08 - klo:23.07 »
Tuota mulla samantyyppinen ongelma, jaettava kansio ei näy tossa toisessa koneessa, tulostin kyllä toimii...
Totesin äsken että koneilla oli sama nimi ja vaihdoin jakavan koneen nimen noilla ohjeilla http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=6338.0

Vaan ei näy kansio. Voihan se olla että olen sen jotenkin sählännyt kun säädin sambaa pois ja päälle.

Onks kahden ubuntukoneen välillä mahollista tehdä jakaminen jotenkin muuten kuin samballa, samba on tässä vaan otettu käyttöön kun vaimo joskus windowskoneellaan tarttee tulostinta, ehkä...?

Toi (https://help.ubuntu.com/community/SettingUpSamba) ohje on aika vaikee, tietääks joku helpomman tavan?

Terveisin Markku Pääkkönen
onko parempi olla oikeassa vai onnellinen...