Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 8.04:n videotoistot  (Luettu 2582 kertaa)

makel58

• Käyttäjä
    • Profiili
Ubuntu 8.04:n videotoistot
« : 04.05.08 - klo:23.01 »
Oletteko saaneet toimimaan viedeotoistot esimerkiksi YouTubessa, Yle Arenassa ja Elävä Arkistossa? Minulla kyllä jotenkin onnistuu Yle Arenassa ja Elävä Arkistossa (ihme ja kumma!), mutta pätkii kuvaa ja ääntä. Samoin äskettäin kun katsoin YouTubessa Tuntemattoman sotilaan Rokka-pätkää, niin siinä kuului ääni, mutta kuva pätki ja välillä taas kuva pysähtyi, mutta ääni kuului.

Kun asensin Ubuntun noin viikko sitten, asensin pakettienhallinnasta ubuntu-restricted-extras -paketin ja vielä w32codecs-paketin. Muuta en ole asentanut. Pitäisiköhän jotain muutakin asentaa, että nuo katsomiset ja kuuntelemiset olisivat parempia?

Olen ihmetellyt miten yleensä Elävä Arkistosta voi jotain katsoa ja kuunnella. Ennen en ole voinut juuri mitään kunnella/katsoa. En tosin ole kovin monesti kokeillutkaan. Olen ollut siinä uskossa, että ne viedo-jutut on tehty Windows Media Playrille ja Ubuntulla ei ole niitä pystynyt katselemaan. Käytän Firefox 3 Betaa.

JTap

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.04:n videotoistot
« Vastaus #1 : 04.05.08 - klo:23.38 »
Mulla toimii areena, kubuntu-restricted-extras on asennettu ja plugineita vino pino, äsken kokeilin m.a.nummisen jänisohjelmaa niin tuli ettei windows media playeria kyetty tunnistamaan mutta kun siitä vaan jatkoi niin hyvin toimi silti. Noita plugineita löytää synapticillakin 'mozilla-plugin' haulla, totem ja mplayer-pluginit saattaa riittää, en oo ihan varma. Youtube näkyy kans ihan niinkuin pitääkin  ja Firefox 3 beta 5 käytössä

makel58

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 05.05.08 - klo:06.39 »
Mulla toimii areena, kubuntu-restricted-extras on asennettu ja plugineita vino pino, äsken kokeilin m.a.nummisen jänisohjelmaa niin tuli ettei windows media playeria kyetty tunnistamaan mutta kun siitä vaan jatkoi niin hyvin toimi silti. Noita plugineita löytää synapticillakin 'mozilla-plugin' haulla, totem ja mplayer-pluginit saattaa riittää, en oo ihan varma. Youtube näkyy kans ihan niinkuin pitääkin  ja Firefox 3 beta 5 käytössä

Onko omat pluginit, kun käytän RealPlayeria? Vai voiko kokeilla plugin kerrallaan, mikä pelaa?

Rähmäkäpälä

• Käyttäjä
  • Xubuntu 11.10
    • Profiili
« Vastaus #3 : 05.05.08 - klo:18.24 »
Itselläni sellainen ongelma, että kaksi eniten käyttämääni soitinta, eli SMPlayer ja GXine eivät enää toimi kunnolla. Ensinmainittu ulostaa vain äänet videokuvan jäädessä puuttumaan, kun taas jälkimmäinen kyllä muuten toimii, mutta käynnistyy pirun hitaasti ja valittaa suljettaessa Segment erroria. ???

gdm

• Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
« Vastaus #4 : 05.05.08 - klo:18.29 »
Itselläni sellainen ongelma, että kaksi eniten käyttämääni soitinta, eli SMPlayer ja GXine eivät enää toimi kunnolla. Ensinmainittu ulostaa vain äänet videokuvan jäädessä puuttumaan, kun taas jälkimmäinen kyllä muuten toimii, mutta käynnistyy pirun hitaasti ja valittaa suljettaessa Segment erroria. ???
Smplayerin kohdalla kokeile vaihtaa video-output moduulia asetuksista.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Rähmäkäpälä

• Käyttäjä
  • Xubuntu 11.10
    • Profiili
« Vastaus #5 : 05.05.08 - klo:18.45 »
Smplayerin kohdalla kokeile vaihtaa video-output moduulia asetuksista.
Kiitos kaunis, nyt toimii kun laitoin outputiksi X11:n ;)