Kirjoittaja Aihe: Halpa konepaketti  (Luettu 2602 kertaa)

qweas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Halpa konepaketti
« : 04.05.08 - klo:13.52 »
Olen ostamassa linux käyttöön halpaa konepakettia (noin 300€ hintaluokassa). Mitä suosittelette?

Verkkokaupan Acer Veriton M261 vaikutti hyvälle, mutta käsitykseni muuttui linux.fi:n jutun jälkeen...

Lisäys: olen hankkimassa konetta peruskäyttöön (musiikinkuuntelua, surffailua jne).
« Viimeksi muokattu: 04.05.08 - klo:14.59 kirjoittanut qweas »

peran

  • Vieras
Vs: Halpa konepaketti
« Vastaus #1 : 04.05.08 - klo:14.29 »
Sitten suosittelen säästämään luontoa, ja ostamaan käytetyn koneen. ;)

Huuto.net:stä löytyy monen moisia.

Konetta kannattaa katsella lähtien 1,6 GHz:n kokoluokasta. Vähintään 512 Mt:n muistilla mielellään Gt, mikäli työpöytätehosteet kiinnostavat, mutta silloin kannattaa tehoja muutenkin lisätä.

Itse ostin hetki sitten Pena IV:n n. 150 eurolla shuttlen. Se on ihan riittävä peruskäyttöön. Käytän ilman tehosteita.

qweas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Halpa konepaketti
« Vastaus #2 : 04.05.08 - klo:14.38 »
Sitten suosittelen säästämään luontoa, ja ostamaan käytetyn koneen. ;)

Huuto.net:stä löytyy monen moisia.

Konetta kannattaa katsella lähtien 1,6 GHz:n kokoluokasta. Vähintään 512 Mt:n muistilla mielellään Gt, mikäli työpöytätehosteet kiinnostavat, mutta silloin kannattaa tehoja muutenkin lisätä.

Itse ostin hetki sitten Pena IV:n n. 150 eurolla shuttlen. Se on ihan riittävä peruskäyttöön. Käytän ilman tehosteita.
Ei oikein innosta ostaa käytettyä konetta, sillä ostin edellisen koneen käytettynä ja se hajosi vastikään...

peran

  • Vieras
Vs: Halpa konepaketti
« Vastaus #3 : 04.05.08 - klo:14.49 »
Pakettisi näytti muuten ihan OK:lta, mutta näytönohjaimen 3D-kiihotus saattaa jäädä haaveeksi.

Itsellä on yksi sis:n grafiikat emo - tosin eri piirillä, ja siinä en ole saanut 3D:tä laitettua. Itse asiassa ajan sitä vesa:lla, koska en viitsi säätää sis:iä kuntoon.

Edit - Eikä noi Celeronitkaan välttämättä hirveitä tykkejä ole.
« Viimeksi muokattu: 04.05.08 - klo:14.51 kirjoittanut peran »

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Halpa konepaketti
« Vastaus #4 : 04.05.08 - klo:15.20 »
Laitoin tuollaiseen acer veritoniin ubuntun ja näytönohjaimen toimii hyvin peruskäyttäjälle.

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: Halpa konepaketti
« Vastaus #5 : 05.05.08 - klo:21.09 »
Katsos tuosta:

http://www.linuxcomp.net/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,140/category_id,7/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,1/

Ok, hinta on lähempänä 400€ mutta ainakin toimisi varmasti yhteen Ubuntun kanssa kun on kerran jo esiasennettuna...  ;)

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Vs: Halpa konepaketti
« Vastaus #6 : 05.05.08 - klo:21.45 »
Jos halpaan koittaa päästä niin kasailisin itse.
http://www.verkkokauppa.com/index.php?path=ostoskori&p_33222=1&p_2756=1&p_2887=1&p_6023=1&p_25318=1&p_20896=2&p_8322=1&fill_empty=1
Uusimmalla intelin integroidulla näyttiksellä. Tosta saa tietysti hintaa n. 50 euroa pois ottamalla huonomman emon ja vaikka sen celeroonin, mutta tommosta laittasin itselle, jos olis tarve päästä mahdollisimman hyvään teho/hinta suhteeseen.
Edit: muistiksi taitaa kumminkin kannattaa ottaa 2 gigan kampaa tuon yhden sijasta, kun integroitu näyttis muistaakseni vaatii dualchannelin.
« Viimeksi muokattu: 05.05.08 - klo:21.54 kirjoittanut Vapaan koodin kananmuna »
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.