Kirjoittaja Aihe: Ubuntu Gutsy>Hardy päivitys uusi kerneli ei toimi Fujitsy-Siemens  (Luettu 1826 kertaa)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Päivitin yhdelle kannettavalle (Fujitsun joku, josta kirjoittelin jos joskus kun oli wlanin kanssa ongelmia) Hardyn ja nyt Ubuntu ei suostu käynnistymään uudella kernelillä. Vanhemmalla kernelillä toimii ilman ongelmia.
Uusi kerneli on 2.6.24-16-generic (ei toimi)
Vanha on 2.6.22-14-generic (toimii)
Kokeilin sitten käynnistää recovery modeen sillä uudella kernelillä, jotta saisin virhe ilmoituksen jossa numerot vaihtuu valillä.
Kuva ei ole kovin hyvä mutta toivottavasti saatte jotain selvää. Nämä nykyiset näytöt heijastavat aika pahasti...

Mitä teen saadakseni sen toimimaan?

EDIT: Ilmeisesti minulla on liian vanha ndiwrapper. Saako jostain valmista pakettia vai käännänkö uuden ja mistä? Hmm...niin ja miten käännän sen, koska aina kun olen kääntänyt on ollut jotkut ohjeet siihen...
« Viimeksi muokattu: 03.05.08 - klo:12.25 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Päivitin yhdelle kannettavalle (Fujitsun joku, josta kirjoittelin jos joskus kun oli wlanin kanssa ongelmia) Hardyn ja nyt Ubuntu ei suostu käynnistymään uudella kernelillä. Vanhemmalla kernelillä toimii ilman ongelmia.
Uusi kerneli on 2.6.24-16-generic (ei toimi)
Vanha on 2.6.22-14-generic (toimii)
Kokeilin sitten käynnistää recovery modeen sillä uudella kernelillä, jotta saisin virhe ilmoituksen jossa numerot vaihtuu valillä.
Kuva ei ole kovin hyvä mutta toivottavasti saatte jotain selvää. Nämä nykyiset näytöt heijastavat aika pahasti...

Mitä teen saadakseni sen toimimaan?

EDIT: Ilmeisesti minulla on liian vanha ndiwrapper. Saako jostain valmista pakettia vai käännänkö uuden ja mistä? Hmm...niin ja miten käännän sen, koska aina kun olen kääntänyt on ollut jotkut ohjeet siihen...

Kokeile uudella kernelillä 2.6.24.17 versio tuli eilen.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Millä uudella kernelillä? Saako sen Ubuntun pakettivarastoista? Ymmärtääkseni tässä on nyt kyse siitä, että tuo Ndiswrapperin versio jota käytetään on liian vanha eikä toimi tuon uuden kernelin kanssa.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Hmm...nyt minulla on ohjeet kääntöön, mutta...enpä tiedä en kuitenkaan ole kääntämässä sitä uusiksi aina kun kerneli päivittyy joten olisi parempi jos voisin käyttää jotain muuta keinoa...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Joka paikassa missä tämä ongelma on ollut on valitettu WLAN:in toimimattomuudesta, mutta ei sanaakaan siitä ettei kone toimisi muuten. Kernel versiosta en tiedä... Siis mitä tehdä että saan uuden kernelin käynnistymään...
Alkaa turhauttaa...ratkaisua olen etsinyt turhaan...tähän asti ainakin...

PS. Shutdown daynä on varmaankin parempi niin että kaikki tai ei kukaan pitää koneen kiinni... :(
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.