Kirjoittaja Aihe: Selainongelmia (Opera ja Firefox)  (Luettu 2990 kertaa)

kukka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Selainongelmia (Opera ja Firefox)
« : 02.05.08 - klo:22.34 »
Hardyyn siirtymisen jälkeen (asensin levyltä reilu viikko ennen virallista julkaisua) (koska se levy työnnettiin käteeni). Sitä myöten käyttöön tuli Firefoxin beta-versio. Se jumii, välillä pahastikin. Sivut latautuvat todella hitaasti, ja sitten kun sivu aukeaa, koko homma jumittuu joksikin aikaa (ehtii juoda puoli kuppia kahvia), ja tämä siis jokaisen sivun kohdalla. Mistä johtuu? Mitä teen?

Tuohon kyllästyneenä (ei pysty juomaan niin paljon kahvia) vaihdoin Operaan (9.27), mutta siinähän ei toimi ne flashit. Pari viikkoa pärjäsin ilman, mutta nyt lähinnä uteliaisuudesta haluaisin saada ne toimimaan. Miten? Olen kyllä lukenut ohjeita, mutta ne ei ole tarpeeksi paksua rautalankaa. En siis ymmärrä.

Vai vaihdanko vaan taas selainta? (Eli onko tarjolla joku jonka kanssa en kohtaa ongelmia?)

-kukka

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Selainongelmia (Opera ja Firefox)
« Vastaus #1 : 02.05.08 - klo:22.45 »
Hardyyn siirtymisen jälkeen (asensin levyltä reilu viikko ennen virallista julkaisua) (koska se levy työnnettiin käteeni). Sitä myöten käyttöön tuli Firefoxin beta-versio. Se jumii, välillä pahastikin. Sivut latautuvat todella hitaasti, ja sitten kun sivu aukeaa, koko homma jumittuu joksikin aikaa (ehtii juoda puoli kuppia kahvia), ja tämä siis jokaisen sivun kohdalla. Mistä johtuu? Mitä teen?

Tuohon kyllästyneenä (ei pysty juomaan niin paljon kahvia) vaihdoin Operaan (9.27), mutta siinähän ei toimi ne flashit. Pari viikkoa pärjäsin ilman, mutta nyt lähinnä uteliaisuudesta haluaisin saada ne toimimaan. Miten? Olen kyllä lukenut ohjeita, mutta ne ei ole tarpeeksi paksua rautalankaa. En siis ymmärrä.

Vai vaihdanko vaan taas selainta? (Eli onko tarjolla joku jonka kanssa en kohtaa ongelmia?)

-kukka

Valitettavasti Firefoxsissa on ongelmia, toivottavasti korjaantuu pian.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Selainongelmia (Opera ja Firefox)
« Vastaus #2 : 03.05.08 - klo:05.17 »
Jos haluat Operaa käyttää, niin kokeile Opera 9.50 beta2 :sta. On kylläkin beta, mutta itse olen käyttänyt jo muutamia kuukausia noita Operan betoja ja suhteellisen hyvin toimivat. Ja ainakin flash pelittää myös. Operan sivuilta saa suoraan deb-paketin ja sen voi asentaa vaikkapa konsolissa tällee:
Koodia: [Valitse]
sudo dpkg -i Operapaketinnimi.deb

Sunar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Selainongelmia (Opera ja Firefox)
« Vastaus #3 : 03.05.08 - klo:15.01 »
Firefoxin kakkosversio löytyy edelleen pakettienhallinnasta. Itse aloin käyttää Epiphanyä kun tuo FF3 alkoi kunnolla yskiä.

kuiskaus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Selainongelmia (Opera ja Firefox)
« Vastaus #4 : 04.05.08 - klo:10.01 »
Itse asensin Operan (Sehän on paras selain ;)) tuon viestin mukaan ja hyvin toimii:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=14477.msg120902#msg120902

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Selainongelmia (Opera ja Firefox)
« Vastaus #5 : 08.05.08 - klo:13.31 »
Firefox 3.0b5:n minullakin käyttökelvottovaksi tehnyt bugi on saatu nujerrettua, jee. Korjaukset ovat piakkoin updates-repossa ja asentuvat siis jokaiselle koneelle päivitysten mukana.

Bugin oireena syntyy liiallista levynkäyttöä, firefoxin ja koko masiinan tahmausta mitä tahansa sivuja selatessa.

Bugiraportti:
https://bugs.launchpad.net/firefox/+bug/215728

Niin ja onneksi oli Epiphany.
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

juyli

  • Vieras
Vs: Selainongelmia (Opera ja Firefox)
« Vastaus #6 : 08.05.08 - klo:15.35 »
vaihdoin Operaan (9.27), mutta siinähän ei toimi ne flashit.

Kyllä siinä flashit toimivat. Valitettavasti vain Adobe:n uusin flashplayer 9.0.124 ei toimi Operassa - vanhemmat toimivat.
Ongelma siis tuli, kun Adobe toi uuden version flashistä. Adobe ei tue Operaa?
Ratkaisuehdotuskin jo kerrottiin eli beta-versio, jossa uusin flashplayer toimii. Beta on kuitenkin vielä vähän vaiheessa :(
En päivittänyt Flashplayeriä, joten aikanaan Operassa 9.27 ja sitä vanhemmissa flashit toimivat. Flashplayerin päivitys liittyy
varmasti tietoturvaan, joten oikeasti vanhaa versiota ei pitäisi käyttää.

E-Tikka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Selainongelmia (Opera ja Firefox)
« Vastaus #7 : 08.05.08 - klo:17.46 »
No juu, kerrankin jokin beta pelaa mulla ilman yhtään mitään sekoiluja (kop kop)....