Kirjoittaja Aihe: Howto Football Manager 2008 ja resoluutio-ongelma  (Luettu 2406 kertaa)

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Tässä pieni howto Football Manager 2008:n asentamiseen. Tapoja on muitakin, mutta näin sain itse toimimaan:

1) Asenna peli Windows-koneella (Vistalla ja XP:llä itse kokeillut).
2) Kopioi Program Files -kansiosta tiedostot vaikkapa usb-tikulle.
3) Asenna wine (1.0 ja sitä edellisellä versiolla kokeiltu) ja kopioi FM-kansio tikulta kotikansioon polkuun .wine/drive_c/Ohjelmatiedostot/
4) Päivitäpeli versioon 8.02. Patch löytyy vaikkapa täältä. Se asennetaan kopioimalla sse samaan kansioon kuin fm.exe ja tuplaklikkaamalla. Jos se ei itse löydä fm.exeä samasta kansiosta, klikkaa "browse" ja etsi fm.exe.
5) Tarvitset vielä jostain crackin, koska itselläni ainakaan peli ei aidolla levyllä toimi. Samaa olen lueskellut ulkomaisilta foorumeilta.
6) (Valinnainen.) Jos sinulla on vanhoja tallennuksia, niin ne lähtevät toimimaan, kun kopioit windowsista "omat tiedostot" -kansiosta löytyvän "Sports Interactive" -kansion wineen polkuun "/home/sinunkäyttäjänimesi/.wine/drive_c/windows/profiles/sinunkäyttäjänimesi/Omst tiedostot/
7) Peli käynnistyy navigoimalla fm.exen kanssa samaan kansioon. Sitten komenna
Koodia: [Valitse]
wine fm.exe Mikäli peli ei käynnisty valittaen resoluutiosta tai full screenistä, niin kannattaa kokeilla ikkunassa ajamista. Se onnistuu komentamalla
Koodia: [Valitse]
wine fm.exe  -small_screen -windowed
Tein tuosta myös käynnistimen työpöydälle, mutta se ei jostain syystä tee mitään. Kokeilin myös antaa graafiselta puolelta suoritusoikeudet, mutta ei auttanut.

Vanhalla winellä tuo Omat tiedostot  löytyi muistaakseni hieman erilaisesta polusta. Joku, joka tietää, kommentoikoon tänne.

Sitten varsinaiseen ongelmaan: Pelaan tätä EEE 901:llä ja tila riittää sopivasti pystysuunnassa. Vaakatasossa sen sijaan olisi toivomisen varaa. Kaikki valikot eivät mahdu tuohon tilaan, joskin peli ei käytä koko tilaa työpöydältä. Resoluutio tässä koneessa on 1024x600. Kokeilin winestä laittaa sen emuloimaan työpöytää ja resoluutioksi 800x600, mutta eipä sekään auttanut. Lisäksi kokeilin venyttää ikkunaa vetämällä laidasta sivulle, mutta winen työpöytä levisi, mutta peli-ikkuna ei seurannut perästä. Pistän tuohon vielä kuvan tilanteesta: http://www.aijaa.com/v.php?i=2763790.png
« Viimeksi muokattu: 20.09.08 - klo:13.00 kirjoittanut Tha-Fox »