Kirjoittaja Aihe: Päivitykset  (Luettu 3623 kertaa)

petteriIII

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 659
    • Profiili
Päivitykset
« : 02.05.08 - klo:04.43 »
En taas malta olla hölmöilemättä, mutta minua on painostanut Hardyn julkaisusta asti se, ettei päivityksiä tule, ei edes tärkeitä turvalisuuspäivityksiä. Nyt Ubuntu-forumin kautta sain selville, että päivityksen asetukset ovat joskus poskellaan. Mene Synapticiin ja näpyttele: Asetukset / ohjelmalähteet / Päivitykset ja ruksaile siellä Ubuntu-päivityksessä neliöitä (itse ruksasin kaikki neljä) / Päivitä / Merkitse kaikki päivitykset / Toteuta. Alkoipa toimia, päivitti heti 59 pakettia.
Voihan tähän tietysti syykin olla; esimerkiksi Hardyssä on niin paljon uutta, että ehkä ne pelkää epä-vakautta. Mutta ainakin minulla toimii moitteetta.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Päivitykset
« Vastaus #1 : 02.05.08 - klo:16.29 »
Minulla on kaksi ekaan enkä kyllä pistä noita kahta muuta.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

makelau

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Päivitykset
« Vastaus #2 : 03.05.08 - klo:16.08 »
Tänään Synaptic kertoi mulla 8.04:ssa ekan kerran että päivityspuolella on jotain uutta: lshw -niminen paketti löytyi pc:n ominaisuuksien listaukseen. Ladattavaa oli tosin 0kt joten en oikein ymmärrä mistä ja miten Synaptic oli tuon asennettavaksi keksinyt.

Mulla on rasti vain siinä ruudussa jossa vain turvallisuuspäivitykset annetaan asentaa lupaa kysymättä, muut asennetaan erikseen kysymällä. Outoa.

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Päivitykset [Ratkaistu melkein muttei ihan?]
« Vastaus #3 : 03.05.08 - klo:17.51 »
Samoja ongelmia on ollut muuallakin:

Lainaus
Re: Hardy - no updates...
Quote:
Originally Posted by bobnutfield View Post
I don't believe there have been any updates since the stable release of Hardy. All looks fine to me.

Bob
There have been updates. This page lists the following packages releases
1. The 23rd - 5 packages released
2. The 24th - 4 packages including the gnome file system and compiz plugins that I have installed.
3. The 25th and 26th 1 package released per day
4. The 28th 4 packages released including gtk that I know is installed for my Gnome desktop.
5. The 29th 17 packages released including evolution and the update manager that I know are installed on my system
6. The 30th 7 packages including hal, sudo, nautilus, gnome-desktop, and gnome-control-center that I know are installed on my system.
7. May 1st 6 updates including the linux kernel, linux-ubuntu-modules, update-manager that I know are installed on my system

So far I have not seen upgrades since the release either.
Hardy - no updates

Hardy release candidate has recieved no releases since the release


Kirjoitin samasta aiheesta myös tänne ketjuun: Miksi ei tule päivityksiä? [Ratkaistu melkein muttei ihan?]
« Viimeksi muokattu: 03.05.08 - klo:22.41 kirjoittanut audi »
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: Päivitykset
« Vastaus #4 : 04.05.08 - klo:10.50 »
Minulle on tullut ja tulee päivittäin päivityksiä, johtuen kait siitä, että olen "ruksannut" kaikki neljä kohtaa, ja valinnut kohdan "huomauta vain saatavilla olevista päivityksistä".   Ehkä on pieni riski asentaa proposed ja backports- päivitykset, mutta ei ainakaan vielä ole tullut ongelmia, joita olisin huomannut.  8)

t. matti

Koivu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
  • 9.04
    • Profiili
Vs: Päivitykset
« Vastaus #5 : 15.05.08 - klo:10.56 »
Meikäläisellä on päivitykset tulleet ihan hyvin Hardyyn. Täpättynä valinta, mikä vain ilmoittaa uusista päivityksistä.

Asiaan:
Tänään tuli taas päivityksiä. Katselin ne läpi ja asensin kaikki paitsi yhden. Kyseessä oli päivitys Transmission bittorrent clienttiin, minkä olen poistanut jo koneeltani. Miksi siis järjestelmä yrittää päivittää sitä?

Tällä hetkellä Update Manager ilmoittaa koko ajan yhden päivityksen olevan valmiina. Miten saan kyseisen päivityksen ignorettua, etten vahingossakaan asenna päivitystä mitä en todellakaan tarvitse? Tämä on pieni, mutta ärsyttävä seikka, vaikka päivityksen koko onkin tässä tapauksessa vain 14kB.

edit:
Hups, olikin jäänyt poistamatta eräs pieni Transmissionin paketti. Eli kaikki olikin kunnossa :)
« Viimeksi muokattu: 15.05.08 - klo:13.30 kirjoittanut Koivu »

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Päivitykset
« Vastaus #6 : 15.05.08 - klo:11.28 »
Juu, tuli tänäänkin turvallisuuspäivityksiä. Mitä olet ruksannut ohjelmalähteistä, ja onko päivitykset automaagisesti vai käsin? etc, konffaa Hardy kuntoon, pitäisi pelittää.
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Päivitykset
« Vastaus #7 : 15.05.08 - klo:11.29 »
Minulla on kaksi ekaan enkä kyllä pistä noita kahta muuta.

Syystä että?
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Päivitykset
« Vastaus #8 : 15.05.08 - klo:15.50 »
Minulla on kaksi ekaan enkä kyllä pistä noita kahta muuta.

Syystä että?
Ne ovat esijulkaistuja ja tukemattomia päivityksiä eivätkä testattuja. Laitan ne vasta kun sille on jotakin erityistä tarvetta.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Päivitykset
« Vastaus #9 : 15.05.08 - klo:22.03 »
Tomppeli ;)
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Päivitykset
« Vastaus #10 : 15.05.08 - klo:22.04 »
Tomppeli ;)
Mitäs tuo sitten meinasi? ;)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Päivitykset
« Vastaus #11 : 15.05.08 - klo:22.47 »
Tomppeli ;)
Mitäs tuo sitten meinasi? ;)


En halveeraa, ei nicki miestä pahenna, butbut........mieti.
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS