Kirjoittaja Aihe: GeForce 6150 näytönohjain ja Ubuntu 8.04  (Luettu 2727 kertaa)

huru_ukko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
GeForce 6150 näytönohjain ja Ubuntu 8.04
« : 01.05.08 - klo:19.39 »
eli kertokaas viisaat, miten emolle (Asus A8N/VM) integroituun GeForce 6150 saa näyttisajurit. Olen kokeillut jo monilla eri ohjeilla, mutta aina vaan on resot 640 480...

EDIT: Nyt sain resot kuntoon vaikka Nvidian ajureita asenatessa herjasi kernel treen olevan hukassa ja asennus failed. Kuitenkaan esim. työpöytätehosteet eivät toimi (herjaa ettei voida ottaa käyttöön). Kertokaas tietäjät miten homma saadaan kuosiin. 7.10 kaikki oli kunnossa ja nyt kyllä vit***aa ku aloin päivittämään...
« Viimeksi muokattu: 01.05.08 - klo:20.55 kirjoittanut huru_ukko »

eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: GeForce 6150 näytönohjain ja Ubuntu 8.04
« Vastaus #1 : 01.05.08 - klo:22.28 »
MInä sain avun tuolta:

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Eli minulla on gf6600 ja samantapaisia ongelmia kunnes, sitten hain ajurin tuolta nvidian sivulta.

Linux user #424871

apassi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
  • Ubuntu hakkaa
    • Profiili
    • Ilkan harrastesivut
Vs: GeForce 6150 näytönohjain ja Ubuntu 8.04
« Vastaus #2 : 02.05.08 - klo:15.01 »
eli kertokaas viisaat, miten emolle (Asus A8N/VM) integroituun GeForce 6150 saa näyttisajurit. Olen kokeillut jo monilla eri ohjeilla, mutta aina vaan on resot 640 480...

EDIT: Nyt sain resot kuntoon vaikka Nvidian ajureita asenatessa herjasi kernel treen olevan hukassa ja asennus failed. Kuitenkaan esim. työpöytätehosteet eivät toimi (herjaa ettei voida ottaa käyttöön). Kertokaas tietäjät miten homma saadaan kuosiin. 7.10 kaikki oli kunnossa ja nyt kyllä vit***aa ku aloin päivittämään...

Minulla sama ongelma gf8800 kanssa. Miten sait resot kuntoon? Mullakin herjas samanlailla.

huru_ukko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: GeForce 6150 näytönohjain ja Ubuntu 8.04
« Vastaus #3 : 08.05.08 - klo:21.16 »
Joo, eipäs ole enää resot kunnossa kun ajoin nvidia-xconfig ja sen jälkeen buuttasin. On tää Ubunutun näytön kohdalleen saaminen kyllä niin perseestä kuin olla voi! Hain tuolta Nvidian sivuilta tuon paketin ja asentelin ohjeiden mukaan, mutta taas alkoi vit*****maan ettei kernerlin "kääntö" onnistu. Taitaa olla meikäläisen "Linux-taidoilla" parempi pysyä windowsissa...

Toinen juttu on ftp (olis pitänyt heittää sisäverkon kautta isompi filu win koneelle).PureFTP:hen kun laittaa käyttäjätilin ja sille salasana, sitte ok ja päätasolla ei näykkään ko tiliä (koitettu ainakin tsiljoona kertaa eri asetuksilla). Winkkarin puolella tämäkin onnistuu vaikka alakoululaiselta, kun latailee vaan jonkun freeware server softan, asentaa ja laittaa tulille... voi vi****

huru_ukko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: GeForce 6150 näytönohjain ja Ubuntu 8.04
« Vastaus #4 : 08.05.08 - klo:22.15 »
eli kertokaas viisaat, miten emolle (Asus A8N/VM) integroituun GeForce 6150 saa näyttisajurit. Olen kokeillut jo monilla eri ohjeilla, mutta aina vaan on resot 640 480...

EDIT: Nyt sain resot kuntoon vaikka Nvidian ajureita asenatessa herjasi kernel treen olevan hukassa ja asennus failed. Kuitenkaan esim. työpöytätehosteet eivät toimi (herjaa ettei voida ottaa käyttöön). Kertokaas tietäjät miten homma saadaan kuosiin. 7.10 kaikki oli kunnossa ja nyt kyllä vit***aa ku aloin päivittämään...

Minulla sama ongelma gf8800 kanssa. Miten sait resot kuntoon? Mullakin herjas samanlailla.

Resot saa kuntoon, ku muuttaa xorg.conf filuun "nvidian" -> "nv" ja sen jälkeen sammuttaa x:n ja asentaa uusiksi nvidian ajurit. Edelleenkään en vaan saa noita nvidian "oikeita" ajureita käyttöön. Kun menee sevellukset->järj.työkalut->nvidia settings, tulee seuraava herja: "You do not appear to be using the NVIDIA X driver. Please edit your X configuration file (just run `nvidia-xconfig` as root), and restart the X server. "

Tämä siis nyt kun resot ovat taas kunnossa, mutta edelleenkään ei saa esim. työpöytätehosteita käyttöön...

LauriM

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: GeForce 6150 näytönohjain ja Ubuntu 8.04
« Vastaus #5 : 21.05.09 - klo:19.58 »
Pari vuotta sitten kokeilin Ubuntun asentamista ja homma kaatui juuri tähän näyttikseen, en saanut sitä toimimaan millään. Ajattelin asentaa 9.04:n. Onko ongelmia odotettavissa taas?

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: GeForce 6150 näytönohjain ja Ubuntu 8.04
« Vastaus #6 : 22.05.09 - klo:06.36 »
Pari vuotta sitten kokeilin Ubuntun asentamista ja homma kaatui juuri tähän näyttikseen, en saanut sitä toimimaan millään. Ajattelin asentaa 9.04:n. Onko ongelmia odotettavissa taas?

Olen itse käyttänyt kyseistä näytönohjainta 7.04 versiosta lähtien. 7.04 ja 7.10 olivat kovassa käytössä ja 8.04, 8.10, 9.04 on vain testattu ja toimii. Koska suspend ei enää 7.10 versiota uudemmilla toimi koneellani, olen vaihtanut distroa mutta välillä siis aina testannut Ubuntua ja näyttis toimii kyllä. Lisäksi itse olen aina käyttänyt nvidia run-paketteja näyttiksen ajureiden asentamiseen, eikä ongelmia ole ollut kuin kerran. Näillä ohjeilla olen mennyt:

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=72490
« Viimeksi muokattu: 22.05.09 - klo:06.38 kirjoittanut timbba »