Kirjoittaja Aihe: Integroidun näytönohjaimen vaihto Nvidia geforce 2 TNT?  (Luettu 2089 kertaa)

Macko57

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Minulla on emolevyyn Geforce kiinitetty ja se ei kuitenkaan käytä sitä. Koneessa käyttö järjestelmänä Ubuntu 8,04 TLS. Miten saan integroidun näytönohjaimen pois päältä ja Nvidian päälle?
Bios:in vuosiluku 1999. Ja kysyisin vielä voiko ubuntun kautta päivittää biossin?
hp omnibook 6100 = Ubuntu 9.04 ja WIN 7

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Integroidun näytönohjaimen vaihto Nvidia geforce 2 TNT?
« Vastaus #1 : 30.04.08 - klo:20.05 »
mene BIOSiin ja etsis ieltä integroitujen laitteiden asetukset tjsp. siellä pitäisi olla AGP -kohta (ja perässä ruutu jossa ' + ' ja ' - ' -näppäimillä vaihdetaan eri valintojen välillä.

Aika epämääräinen ohje, mutta en nyt äkkiseltään pysty parempaan, vaikken ole (vielä) mitään juonutkaan.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11453
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Integroidun näytönohjaimen vaihto Nvidia geforce 2 TNT?
« Vastaus #2 : 30.04.08 - klo:20.11 »
mene BIOSiin ja etsis ieltä integroitujen laitteiden asetukset tjsp. siellä pitäisi olla AGP -kohta (ja perässä ruutu jossa ' + ' ja ' - ' -näppäimillä vaihdetaan eri valintojen välillä.

Aika epämääräinen ohje, mutta en nyt äkkiseltään pysty parempaan, vaikken ole (vielä) mitään juonutkaan.
Nuo BIOS:sit taitavat olla yleensä niin erilaisia, että jos ei omista saamaa/vastaavaa tai osaa sitä käyttää (joka on suht epätodennäköistä koska itse olen käynyt omassa BIOS:issani vain kerran tutkimassa sitä säädin myös pari asetusta (post-äänet, käynnistysjärjestys, yms.))...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.