Kirjoittaja Aihe: geforce 8800 ajurit+8.04[RATKAISTU]  (Luettu 7905 kertaa)

apassi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
  • Ubuntu hakkaa
    • Profiili
    • Ilkan harrastesivut
geforce 8800 ajurit+8.04[RATKAISTU]
« : 30.04.08 - klo:15.45 »
MOi
Aattakkee. En saa asennettua ajureita. Olen käyttänyt enwyä ja ajureita ei löydy rajoitettujen ajureiden hallinnasta. Onko tähän jotain pakettia? Alkuun toimi jonkin aikaa mutta sitten taas herjaa että toimii alhaisessa grafiikassa. >:( >:( >:(
« Viimeksi muokattu: 11.05.08 - klo:08.21 kirjoittanut apassi »

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #1 : 30.04.08 - klo:16.16 »
Tuon kortin pitäisi käyttää "nvidia-glx-new" ajuria. Ainoa ero nvidian sivuilta ladattavaan ajuriin on ubuntun omat muokkaukset kyseiseen ajuriin.
Ei siis toimi kummallakaan..??

poista molemmat versiot, eli envyn kautta uninstall ja komentoriviltä
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get --purge remove nvidia-glx-newja kokeile uudestaan, vain jompaa kumpaa methodia käyttäen!
envy/laiteajurit
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

apassi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
  • Ubuntu hakkaa
    • Profiili
    • Ilkan harrastesivut
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #2 : 30.04.08 - klo:19.08 »
Moi
Tein ohjeen mukaan.
Kun asennan envyllä se kaatuu..ilmoitus on: havaittiin kaatumis..jotain, joka kerta ja synapsis-pakettienhallinnasta kun asennan kyseisen paketin, ilmoittaa kyllä että on asennettu mutta ei näy kyllä laiteajureissa mitään. TARKKUUS HIRVITTÄVÄT 640X480. Olenko tyhmä? Himputti

eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #3 : 01.05.08 - klo:06.57 »
MInulla oli ongelmaa geforce 6600:n kanssa kunnes hain nvidian sivuilta paketin, jolla sain asennettua pelittävän systeemin. Siellä kysytään näytönohjaimen tyyppi ja sitten annetaan sopiva paketti ja ohjeet.

Linux user #424871

apassi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
  • Ubuntu hakkaa
    • Profiili
    • Ilkan harrastesivut
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #4 : 01.05.08 - klo:23.38 »
Mitä tarkoittaa:
You do not appear to be using the NVIDIA X driver. Please edit your X configuration file (just run `nvidia-xconfig` as root), and restart the X server. ?

Heittää tommosen herjan kun klikkaan nvidian kuvaketta paneelissa. Mitä siis pitäisi minun tekemän?
Ajureita en siis ole saanut vieläkään asennettua toimivaksi.
« Viimeksi muokattu: 01.05.08 - klo:23.44 kirjoittanut apassi »

jarpppi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 111
    • Profiili
    • jarppi.arkku.net
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #5 : 02.05.08 - klo:00.40 »
Itse olen nyt näillä ohjeilla asentanut sekä Gutsyyn että Hardyyn.

http://www.robdian.co.uk/content/view/56/

Toiminut ongelmitta.

-jarppi


eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #6 : 02.05.08 - klo:08.22 »

Minä taas sain homman pelaamaan tämän sivun ohjeilla:

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Linux user #424871

apassi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
  • Ubuntu hakkaa
    • Profiili
    • Ilkan harrastesivut
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #7 : 02.05.08 - klo:09.30 »
 kun annan komennon cd desktop niin herjaa: no such file or directory
Kun pyydän avaamaan ajuripaketin niin herjaa: Can not open Nv.......
Olen yrittänyt molemmilla ohjeilla.

Väsyttää ja v......-,,,, :'( ???

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #8 : 02.05.08 - klo:09.47 »
en oo kotona niin en voi satavarmasti sanoa, mutta taitaa olla Desktop isolla D:llä

eli cd Desktop

Urmas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 253
    • Profiili
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #9 : 02.05.08 - klo:10.15 »
Tulipahan tämäkin nähtyä... jos Hardy on suomenkielinen:

 cd /home/urmas/Työpöytä

 ::)
Registered Linux User # 423160 ... Registered Insane Linux User # 003 ... Registered Ubuntu User # 4219

jarpppi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 111
    • Profiili
    • jarppi.arkku.net
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #10 : 02.05.08 - klo:13.05 »
Jeh, eli siis pitää komentaa "suomenkielisenä"

cd Työpöytä

Ja sitten jatkuu   :)

edit: Tässä vielä pieni suomennos tuosta ohjeesta, kun edellisen kerran jotakuta neuvoin, hän sanoi tosin ettei toiminut... Tiedä sitten, itsellä toiminut ainakin.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=15457.20

-jarppi
« Viimeksi muokattu: 02.05.08 - klo:13.10 kirjoittanut jarpppi »

apassi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
  • Ubuntu hakkaa
    • Profiili
    • Ilkan harrastesivut
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #11 : 02.05.08 - klo:14.59 »
Jeh, eli siis pitää komentaa "suomenkielisenä"

cd Työpöytä

Ja sitten jatkuu   :)

edit: Tässä vielä pieni suomennos tuosta ohjeesta, kun edellisen kerran jotakuta neuvoin, hän sanoi tosin ettei toiminut... Tiedä sitten, itsellä toiminut ainakin.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=15457.20

-jarppi

No niin. Nyt kun komennot oli oikein sain ajurit ilm. asennettua,mutta silti tarkkuus on vain 640x480. Ei omissa asetuksissa eikä nvidian asetuksissa anna suurinta vaihtoehtoa joka olis 1900x1200 jotain, muistaakseni. Asennuksen aikana kyllä herjas että kerneliä ei löydy ja että haetaanko. Vastailin kyllä. Näytön tunnistaa oikein muutoin
 3d-toimivuuteen vastas kyllä.
 Löytyiskö apua vielä? Ja kiitos vastauksista tähän asti. Onekksi on vapaa vkloppu ja kaljaa riittävästi.  ;D


eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #12 : 02.05.08 - klo:15.17 »
Jeh, eli siis pitää komentaa "suomenkielisenä"

cd Työpöytä

Ja sitten jatkuu   :)

edit: Tässä vielä pieni suomennos tuosta ohjeesta, kun edellisen kerran jotakuta neuvoin, hän sanoi tosin ettei toiminut... Tiedä sitten, itsellä toiminut ainakin.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=15457.20

-jarppi

No niin. Nyt kun komennot oli oikein sain ajurit ilm. asennettua,mutta silti tarkkuus on vain 640x480. Ei omissa asetuksissa eikä nvidian asetuksissa anna suurinta vaihtoehtoa joka olis 1900x1200 jotain, muistaakseni. Asennuksen aikana kyllä herjas että kerneliä ei löydy ja että haetaanko. Vastailin kyllä. Näytön tunnistaa oikein muutoin
 3d-toimivuuteen vastas kyllä.
 Löytyiskö apua vielä? Ja kiitos vastauksista tähän asti. Onekksi on vapaa vkloppu ja kaljaa riittävästi.  ;D

Minä taas sain homman pelaamaan tämän sivun ohjeilla:

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Oletko kokeillut tuota edellä antamaani linkkiä. MInä ainakin sain sieltä avun eli hain sieltä tiedoston jonka suorittamalla asentui oikea ajuri ja resot tulivat kohdilleen. Minulla on gf 6600. Se ohjelma piti suorittaa tekstitilassa.


Linux user #424871

apassi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
  • Ubuntu hakkaa
    • Profiili
    • Ilkan harrastesivut
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #13 : 02.05.08 - klo:17.16 »
Lainaus



Minä taas sain homman pelaamaan tämän sivun ohjeilla:

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Oletko kokeillut tuota edellä antamaani linkkiä. MInä ainakin sain sieltä avun eli hain sieltä tiedoston jonka suorittamalla asentui oikea ajuri ja resot tulivat kohdilleen. Minulla on gf 6600. Se ohjelma piti suorittaa tekstitilassa.



Lueppas tarkkaan noi vastaukset ja älä tyrkytä koko ajan tota samaa eli siis KOKEILTU on, Kiitos.
Apua edelleen toivova
« Viimeksi muokattu: 02.05.08 - klo:17.20 kirjoittanut apassi »

eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #14 : 02.05.08 - klo:17.30 »
Anteeksi

Linux user #424871

jarpppi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 111
    • Profiili
    • jarppi.arkku.net
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #15 : 02.05.08 - klo:21.19 »
Hmm... Itselleni on kyllä kummallakin kerralla antanut ihan oikean näköiset resoluutiot, eli 1440x900. Mutta mutta...

Asennuksen yhteydessä se kyselee jotain, pari kysymystä, niihin itsekin vastailin kyllä. Eli tuolta järjestelmä-asetukset-näytön tarkkuus ei löydy yhtään paremman näköistä resoa kuin se 640x480? Eikä Nvidian asetuksistakaan?  :-\

Eh.. En kyllä osaa sanoa tuohon mitään. Ennen itselläni oli Radeon 9600-näyttis ja sille ei meinannut löytyä oikeaa resoluutiota, niin lisäsin ne xorg.conffiin ja sain toimimaan, mutta nyt ainakaan itselläni ei näy sellaista kohtaa xorg.conffissa, minne ne resoluutiot heittäisi.

En osaa enempää auttaa, mutta toivottavasti joku viisaampi auttaa ja saat jutut toimimaan. :)

-jarppi

juhisi

  • Vieras
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #16 : 02.05.08 - klo:22.45 »
Jeh, eli siis pitää komentaa "suomenkielisenä"

cd Työpöytä

Ja sitten jatkuu   :)

edit: Tässä vielä pieni suomennos tuosta ohjeesta, kun edellisen kerran jotakuta neuvoin, hän sanoi tosin ettei toiminut... Tiedä sitten, itsellä toiminut ainakin.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=15457.20

-jarppi

No niin. Nyt kun komennot oli oikein sain ajurit ilm. asennettua,mutta silti tarkkuus on vain 640x480. Ei omissa asetuksissa eikä nvidian asetuksissa anna suurinta vaihtoehtoa joka olis 1900x1200 jotain, muistaakseni. Asennuksen aikana kyllä herjas että kerneliä ei löydy ja että haetaanko. Vastailin kyllä. Näytön tunnistaa oikein muutoin
 3d-toimivuuteen vastas kyllä.
 Löytyiskö apua vielä? Ja kiitos vastauksista tähän asti. Onekksi on vapaa vkloppu ja kaljaa riittävästi.  ;D


oli sama ongelma Geforce 7600 GS:n kanssa. Tein näin... latasin ensin ja poltin ubuntu 8.04 LTS ISO 64:sen cd:lle, kun levy oli valmis reboottasin koneen kävin biosissa vaihtaan cd-aseman masteriksi. boottasin koneen taas ja kesken systeemin ylösajon vain välilyönillä pääsin tuhon cd:hen sisään joka koko ajan pyöri myllyssä. ohjeiden mukaan suoritin tuon  8.04:sen ja tin sen mitään entisiä säästämättä eli suoraan vain. kun systeemit oli valmiina ja käynnistin uudesti niin vähän ajan päästä tuli ilmoitus saatavilla olevista ajureista ja nyt kaikki pelaa loistavasti.

apassi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
  • Ubuntu hakkaa
    • Profiili
    • Ilkan harrastesivut
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #17 : 03.05.08 - klo:10.14 »

oli sama ongelma Geforce 7600 GS:n kanssa. Tein näin... latasin ensin ja poltin ubuntu 8.04 LTS ISO 64:sen cd:lle, kun levy oli valmis reboottasin koneen kävin biosissa vaihtaan cd-aseman masteriksi. boottasin koneen taas ja kesken systeemin ylösajon vain välilyönillä pääsin tuhon cd:hen sisään joka koko ajan pyöri myllyssä. ohjeiden mukaan suoritin tuon  8.04:sen ja tin sen mitään entisiä säästämättä eli suoraan vain. kun systeemit oli valmiina ja käynnistin uudesti niin vähän ajan päästä tuli ilmoitus saatavilla olevista ajureista ja nyt kaikki pelaa loistavasti.

Klup, ei taidot riitä tohon. Harmittaa kun ei vaan saa pelittää. Mistään asetuksista ei löydy oikeita resoja. Oliskohan kellään vielä neuvoa. Olen noviisi näissä hommissa.
Vaikuttaa winukan puolelle noi kun leikkii noilla ajureilla. Jos asentas uudestaan oliskophan apua. Mites ton ubuntun saa pois ettei hävitä myös winukkaa? Mulla on siis molemmat.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11474
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #18 : 03.05.08 - klo:10.19 »

oli sama ongelma Geforce 7600 GS:n kanssa. Tein näin... latasin ensin ja poltin ubuntu 8.04 LTS ISO 64:sen cd:lle, kun levy oli valmis reboottasin koneen kävin biosissa vaihtaan cd-aseman masteriksi. boottasin koneen taas ja kesken systeemin ylösajon vain välilyönillä pääsin tuhon cd:hen sisään joka koko ajan pyöri myllyssä. ohjeiden mukaan suoritin tuon  8.04:sen ja tin sen mitään entisiä säästämättä eli suoraan vain. kun systeemit oli valmiina ja käynnistin uudesti niin vähän ajan päästä tuli ilmoitus saatavilla olevista ajureista ja nyt kaikki pelaa loistavasti.

Klup, ei taidot riitä tohon. Harmittaa kun ei vaan saa pelittää. Mistään asetuksista ei löydy oikeita resoja. Oliskohan kellään vielä neuvoa. Olen noviisi näissä hommissa.
Vaikuttaa winukan puolelle noi kun leikkii noilla ajureilla. Jos asentas uudestaan oliskophan apua. Mites ton ubuntun saa pois ettei hävitä myös winukkaa? Mulla on siis molemmat.
Ymmärtääkseni Juhisi vain asenteli koneelleen Ubuntu 8.04:n...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

juhisi

  • Vieras
Vs: geforce 8800 ajurit+8.04
« Vastaus #19 : 03.05.08 - klo:10.58 »

oli sama ongelma Geforce 7600 GS:n kanssa. Tein näin... latasin ensin ja poltin ubuntu 8.04 LTS ISO 64:sen cd:lle, kun levy oli valmis reboottasin koneen kävin biosissa vaihtaan cd-aseman masteriksi. boottasin koneen taas ja kesken systeemin ylösajon vain välilyönillä pääsin tuhon cd:hen sisään joka koko ajan pyöri myllyssä. ohjeiden mukaan suoritin tuon  8.04:sen ja tin sen mitään entisiä säästämättä eli suoraan vain. kun systeemit oli valmiina ja käynnistin uudesti niin vähän ajan päästä tuli ilmoitus saatavilla olevista ajureista ja nyt kaikki pelaa loistavasti.

Klup, ei taidot riitä tohon. Harmittaa kun ei vaan saa pelittää. Mistään asetuksista ei löydy oikeita resoja. Oliskohan kellään vielä neuvoa. Olen noviisi näissä hommissa.
Vaikuttaa winukan puolelle noi kun leikkii noilla ajureilla. Jos asentas uudestaan oliskophan apua. Mites ton ubuntun saa pois ettei hävitä myös winukkaa? Mulla on siis molemmat.
Ymmärtääkseni Juhisi vain asenteli koneelleen Ubuntu 8.04:n...
joo. jouduin asentamaan koko järjestelmän uudesti, itseasiassa kaikenlaisia ongelmia oli liian kanssa. voit katsoa noista tuosta 3D kiihdyttimen ongelmien juttu osiosta.