Olen tuolla Skype aiheisessa viestiketjussa pariinkin otteeseen, viimeksi tänään, saada apua Skypen toimintaan. Asensin täältä saatujen hyvien ohjeitten mukaan mukaan Skypen Ubuntun versioon 7.10. Se toimi muuten hyvin, mutta oma ääneni mikrofonista (test call) kuului tosi huonosti. Sain Skypen asennuksen yhteydessä hyvät ohjeet Alsamixerin käyttöön mutta en ehtinyt nostaa äänen tasoa riittävästi, ennekuin tuli tämä uusi versio Hardy, jonka päivitin pari päivää sitten. Eilen kokeilin Skypeä ja se toimi samalla tavalla kuin aiemmankin versionkin kanssa (siis oma ääneni tosi huonosti) ja menin alamixeriin ja yritin vielä siellä nostaa capture pylvästä 93:een. Tämän jälkeen testisoitto ja kas kummaa, ei testisoittokaan lähtenyt päälle. Olen nyt pari tuntia seikkaillut Alsamixerissä ja sain vihdoin testisoiton käyntiin mutta n yt mikkiääniä ei kuulu ollenkaan, ei sitäkään aikaisemmin huonosti kuuluvaa.
Toinen asia, joka voi liittyä tähän on, että ohjelmalähteiden valikossa kolmannissa osapuolissa on kyllä medibuntu ilman ruksia. Jos siihen lisää ruksin ja valitsee lisää, vaatii se jonkin täydellisen Apt rivin lisäämistä. Ei onnistu minulta. Onkohan Medibuntu toiminnassakaan ilman tuota riviä.
Olen tottumaton tietokoneen käyttäjä, joten jos ohjeita annatte, niin antakaa perinpohjaiset (kuten esim. Peran tuolla Skypen asennuksen yhteydessä).