Tuo kaatuminen kuulostaa kyllä ajuri-ongelmalta.
/var/log/Xorg.0.log on hyvä paikka aloittaa virheiden metsästys...
nvidia-settings ohjelmalla voi yrittää myös katsoa saako asiaan muutosta.
nvidia-settingsiä on käytetty Xorg.logia ei ole tullut katsottua. Pitänee vilkaista.
Tuota tuota... Mitä tulee forward ja backward nappeihin hiiressä. ne toimivat nyt hienosti tuolla lyhennetyllä hiiri osiolla. Eli mainio esimerkki versioiden välisistä eroista. Gutsyssä ne rivit piti lisätä ja Hardyssä niitä ei saa olla...
Just tällasesta mä tykkään, enkä edes kerro kuinka paljon koska se ei olisi sopivaa tekstiä tänne.
Ainakaan noin nopeasti vilkaistuna viimeisenä logissa ei ollut mitään joka olisi johtanut mahdolliseen kaatumiseen. 0.log.old tai 0.log. Tutkin asiaa seuraavan kaatumisen jälkeen. syslogia ei edes näyttäisi olevan em. kaatumisista. Todella todella autoa mun mielestä, tai sitten olen vain ymmärtänyt jotain väärin. Katsoin myös lost+found hakemistot, eikä niissäkään ollut mitään. Mielestäni kaatumisen yhteydessä olisi pitänyt jäädä vanhalogi jonnekkin ja uuden olisi pitänyt syntyä aikaleimalla joka on hieman vanhempi kuin kaatuminen. Mutta näin ei ollut. Ehkä logi jostain syystä katoaa kaatumisen yhteydessä, voiko näin käydä? Toisaalta sen ei pitäisi vaikuttaa uuden login syntymiseen vaikka edellinen katoaisikin.
Eikö tuon reisubin pitäisi olla aika lowlevel funktio? En tiedä miten näppäimistö handleri on X:n kanssa toteutettu. Mutta luulisi että reisub olisi toteutettu tasolle johon X:n sekoilun ei pitäisi vaikuttaa.
Olipas taas spekulatiivisia kysymyksiä, mutta olen puuhastellut linuxin parissa vasta puolivuotta joten ns. tyhmiäkysymyksiä riittää ja koittaa painaa eteenpäin vain yleisellä tietotekniikka mutulla.