Kirjoittaja Aihe: Asennuksen poisto (Wubi asennus) [Ratkaistu]  (Luettu 3267 kertaa)

Iekki

• Käyttäjä
    • Profiili
Asennuksen poisto (Wubi asennus) [Ratkaistu]
« : 27.04.08 - klo:12.42 »
Selasin vanhoja viestejä löytääkseni aiheen jossa neuvotaan kuinka saa poistettua kovakevylle Windowsin rinnalle asennetun ubuntun.
En kuitenkaan jaksanut käydä kaikkia läpi, joten toivoisin että joku voisi auttaa.

Minulla on tosin vain Wubi 8.04 versio käytössä, kun asensin sen koneelle olin siinä uskossa että sen voi poistaa ikäänkuin normaalin ohjelman koneelta mutta eipä se onnistunutkaan.

Koneeni on xp läppäri ja siinä on ostettaessa ollut SP1 alunperin mutta sittemmin se on päivitetty SP2:kahdeksi mutta en muista miten, mulla ei ainakaan ole siitä muuta kuin Recovery CD-ROM SP1 palatuslevy, jota en mielelläni haluaisi käyttää.

Onko mitään muuta vaihtoehtoa poistaa ubuntu asennus koneelta?
Tietenkin haluaisin saada ohjeet myöskin (poiston osalta),  tulevaisuutta ajatellen kun haluaisin kokeilla tätä uutta versiota varsinaisena "rinnakkain" asennuksena!
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo:16.18 kirjoittanut Ilokaasu »

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Asennuksen poisto
« Vastaus #1 : 27.04.08 - klo:12.48 »
Selasin vanhoja viestejä löytääkseni aiheen jossa neuvotaan kuinka saa poistettua kovakevylle Windowsin rinnalle asennetun ubuntun.
En kuitenkaan jaksanut käydä kaikkia läpi, joten toivoisin että joku voisi auttaa.

Minulla on tosin vain Wubi 8.04 versio käytössä, kun asensin sen koneelle olin siinä uskossa että sen voi poistaa ikäänkuin normaalin ohjelman koneelta mutta eipä se onnistunutkaan.

Koneeni on xp läppäri ja siinä on ostettaessa ollut SP1 alunperin mutta sittemmin se on päivitetty SP2:kahdeksi mutta en muista miten, mulla ei ainakaan ole siitä muuta kuin Recovery CD-ROM SP1 palatuslevy, jota en mielelläni haluaisi käyttää.

Onko mitään muuta vaihtoehtoa poistaa ubuntu asennus koneelta?
Tietenkin haluaisin saada ohjeet myöskin (poiston osalta),  tulevaisuutta ajatellen kun haluaisin kokeilla tätä uutta versiota varsinaisena "rinnakkain" asennuksena!

Onko Ubuntu omalla osiollaan? jos on niin Oma tietokone ikkunan päällä napsauta hiiren oikealla kuvaketta ja valitse tietokoneen hallinta>levynhallinta ja poista osio joka on Ubuntulla sen jälkeen otat sen käyttöön luomalla uusi osio ja formatoi se ntfs muotoon.

Wubista ei ole kokemusta.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

makro

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 27.04.08 - klo:13.02 »
Ei pitäis ubuntu mennä omalle osiolle wubilla asennettaessa! Eli mene ohjauspaneeliin ja sitten lisää poista sovellus ja valitse ubuntu ja poista niin kyllä pitäis toimia.

Iekki

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 27.04.08 - klo:18.14 »
Ei pitäis ubuntu mennä omalle osiolle wubilla asennettaessa! Eli mene ohjauspaneeliin ja sitten lisää poista sovellus ja valitse ubuntu ja poista niin kyllä pitäis toimia.

Kiitos, kyllä toimi, täytyy todeta että olin tyhmä kun en katsonut sitä lisää/poista osiota, ehkä nyt uskallan kokeilla myöskin varsinasta asennustakin..siitä terveiset jorille!

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 14.06.08 - klo:09.16 »
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10