Kirjoittaja Aihe: Häviääkö foorumilta viestejä?  (Luettu 7489 kertaa)

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Häviääkö foorumilta viestejä?
« : 21.04.08 - klo:21.07 »
Tämän ketjun aloittaja käyttäjä nimeltä jokelip kyseli tässä ketjussa http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=17626.0 hävinneen ketjunsa perään. Kumpaakaan näistä ei näytä enää tällä hetkellä löytyvän foorumilta.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: Häviääkö foorumilta viestejä?
« Vastaus #1 : 21.04.08 - klo:21.35 »
Moderaattorit voivat toki poistaa ketjuja/viestejä, mutta onko näin jostain syystä käynyt vai miten? Muita tapauksia? Moderaattoreista tänään kirjautuneita lisäkseni ja lisäksesi Tuplanolla, Risto H. Kurppa, Petri Järvisalo, janne, Ilokaasu ja Elias.

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Vs: Häviääkö foorumilta viestejä?
« Vastaus #2 : 21.04.08 - klo:21.42 »
Moderaattorit voivat toki poistaa ketjuja/viestejä, mutta onko näin jostain syystä käynyt vai miten?
Et satu mistään logista näkemään noita juttuja? Foorumi vaikuttaisi myös käyvän aika hitaalla (tuleva hardyn julkistus?). Käyttäjä ei tietääkseni itse pysty aloittamaansa ketjua poistamaan, ainoastaan lukitsemaan. Foorumisoftan bugaus saattaisi tulla kyseeseen.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Häviääkö foorumilta viestejä?
« Vastaus #3 : 21.04.08 - klo:21.42 »
Ei tietoa tapauksesta

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Häviääkö foorumilta viestejä?
« Vastaus #4 : 21.04.08 - klo:21.43 »
Muistan kyseisen topikin ja koskaan en sitä tarkemmin seurannut...se oli samoihin aikoihin kun eräs viesti minkä otsikko oli muokattu muotoon "saa poistaa" ja siinä oli kaksi viestiä vain, eikä varmasti ollut tuo...sen poistin ja olen noin 99% varma että poistin oikean viestin...


edit. btw tuo vapaan koodin kananmunan nimeänä topikkikin on poistettu ? Se tosin näkyy vielä etusivulla viimeisimmissä viesteissä...otin screenshotin varmuudeksi :D
« Viimeksi muokattu: 21.04.08 - klo:21.44 kirjoittanut Ilokaasu »

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Häviääkö foorumilta viestejä?
« Vastaus #5 : 21.04.08 - klo:21.51 »
Moderaattorit voivat toki poistaa ketjuja/viestejä, mutta onko näin jostain syystä käynyt vai miten?
Käyttäjä ei tietääkseni itse pysty aloittamaansa ketjua poistamaan, ainoastaan lukitsemaan.

Kyllä pystyy, olen poistanut pari turhaa ketjua mitä oon tehnyt.  ;D

Linux user #460798

eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: Häviääkö foorumilta viestejä?
« Vastaus #6 : 21.04.08 - klo:21.51 »
MInä muistan lukeneeni myös tuon ensimmäisen ketjun. Tämänpäiväiseen ketjuun kirjoitin myös vastauksen, minua ennen siihen oli muistaakseni vastannut Kari Argillander. Ihme juttu kaikkiaan.

Edit: Tämänpäiväinen topikki näytti aloittajan nikille vain yhden viestin, kysyinkin omassa vastauksessani siitä asiasta.
Edit 2: Eli ei tuo viestien nollantuminen mikään ihme ole. Itsekin toheloin jokin aika sitten ja epähuomiossa poistin tilini jolloin tietysti kun tein uuden tilin vanhalle nikilleni niin laskuri nollautui.  :-[
« Viimeksi muokattu: 21.04.08 - klo:22.00 kirjoittanut eap »

Linux user #424871

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: Häviääkö foorumilta viestejä?
« Vastaus #7 : 21.04.08 - klo:21.54 »
Et satu mistään logista näkemään noita juttuja? Foorumi vaikuttaisi myös käyvän aika hitaalla (tuleva hardyn julkistus?). Käyttäjä ei tietääkseni itse pysty aloittamaansa ketjua poistamaan, ainoastaan lukitsemaan. Foorumisoftan bugaus saattaisi tulla kyseeseen.

Mulla ei ole pääsyä nykyään muuhun kuin tämän SMF:n omaan käyttöliittymään, ja siellä ei ole kuin virheloki jossa ei näy mitään mielenkiintoista. Hitaus voi joo johtua hardystä ja siitä että hakurobotit pommittaa foorumeita jatkuvasti (joku robots-asetus voisi olla fiksu). Kuten todettu, käyttäjä kaiketi voi poistaa kyllä oman ketjunsa, tosin ei varmaan silloin jos joku muu on siihen vastannut (?).

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Vs: Häviääkö foorumilta viestejä?
« Vastaus #8 : 21.04.08 - klo:21.57 »
Kuten todettu, käyttäjä kaiketi voi poistaa kyllä oman ketjunsa, tosin ei varmaan silloin jos joku muu on siihen vastannut (?).
Nyt joku postaamaan testausalueelle tästä niin minä ainakin vastaan aiheeseen ja katsotaan lähteekö normiuuserin oikeuksilla vielä bittitaivaaseen.
Edit: näköjään lähtee, tässä on sitten sekin mahdollisuus, että ketjun aloittaja on sen poistanut vahingossa (ensimmäinen) ja ehkä toisen suutuksissaan.
« Viimeksi muokattu: 21.04.08 - klo:22.06 kirjoittanut Vapaan koodin kananmuna »
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: Häviääkö foorumilta viestejä?
« Vastaus #9 : 21.04.08 - klo:22.06 »
Poistin sen testin. Eli aloittaja pystyy topikin poistamaan, siellä alhaalla vasemmalla on kaksi vaihtoehtoa : Poista aihe ja lukitse aihe.

Linux user #424871

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Vs: Häviääkö foorumilta viestejä?
« Vastaus #10 : 21.04.08 - klo:22.19 »
Seurasin mielenkiinnolla tätä "avautujaa" ja hänen syytöksiään  "Linux-sensuroinnista".

Silmiini pisti hänen viestiensä lukumäärän vähäisyys ja että häntä "säesti" viestimäärällä vielä vähäisempi keskustelija.
Muissa foorumeissa viestien vähäisyys saa aina meikäläisen kellot soimaan ja epäilemään trollausta.
Trollauksestahan tässäkin lienee kysymys ja varsinkin kun viestketjuja ja nimimerkkejä voi vapaasti poistaa.

Vapaus ei aina ole näköjään hyvä asia...

eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: Häviääkö foorumilta viestejä?
« Vastaus #11 : 21.04.08 - klo:22.24 »
Kuten todettu, käyttäjä kaiketi voi poistaa kyllä oman ketjunsa, tosin ei varmaan silloin jos joku muu on siihen vastannut (?).
Nyt joku postaamaan testausalueelle tästä niin minä ainakin vastaan aiheeseen ja katsotaan lähteekö normiuuserin oikeuksilla vielä bittitaivaaseen.
Edit: näköjään lähtee, tässä on sitten sekin mahdollisuus, että ketjun aloittaja on sen poistanut vahingossa (ensimmäinen) ja ehkä toisen suutuksissaan.
Ei sitä vahingossa voi poistaa, ohjelma kysyy että aiotko todellakin poistaa aiheen.

Linux user #424871

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: Häviääkö foorumilta viestejä?
« Vastaus #12 : 21.04.08 - klo:22.27 »
No, alkaa kuulostaa siltä että enimmäkseen case closed, ja samalla opimme lisää viestien poistamisesta :)

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: Häviääkö foorumilta viestejä?
« Vastaus #13 : 26.04.08 - klo:21.12 »
Foorumisoftan bugaus saattaisi tulla kyseeseen.
SMF ei bugaa  8)