En kokeillut, koska tietokone on pöytämallia, eli ei viitsi liikutella
Sori!
Tarkoitin siis laitteella juuri sitä itseänsä, vastaanotinta, siis tikkua.
USB-Jatkojohdolla saisit siis itse tikun ja sen sisällä olevan antennin lähemmäs ikkunaa, jolloin kenttävoimakkuus saattaa parantua huomattavastikin.
Ajattelin että se on kuitenkin niin kovan räpellyksen takana, että en ala edes kokeilemaan
Noiden juttujen kanssa ovat useat käyttäjät ympäri Eurooppaa tehneet hommia ainakin vuoden päivät, ja lopputulos on noissa ohjeissa.
Ratkaisevin on tietysti kerneleiden kehitys, eli laitteet tunnistuu.
Tuossa linkissä vähän sitä historian havinaa...
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=10480.220Asutaan kerrostalossa, jossa on aika hyvät suojaukset, uskoisin. Silti kannattaa ottaa johdot pois ukkosen ajaksi.
Oikein.
Nämä nykyiset elektroniikkavimpaimet herkistyy vaan joka päivä. Käyttöjännitteitä lasketaan ja tehonkulutus hukkalämpöineen siis putoaa.
Se on varmasti meidän kaikkien toivekin.
Valitettavaa vain että ylijännitteen sieto on siitä syystä melkein olematonta tämän päivän kulutuselektroniikassa.
Siksipä laitteitaan arvostava Linux-mies meneekin "rautakauppaan" ja ostaa repullisen ylijännitesuojattuja "roikkia",
parinkympin kappalehintaan, tai ainakin kympillä semmosen "väliintuikattavan ukkostöpselin".
Itse en jätä noita "ukkosentorjuntavälineitä" pois matkasta edes kaupunkireissulla,
sillä ei ne Vattenfallit ja muut kuitenkaan mitään vastaa jos vaikka joku "piikki" sattuu joskus verkkoon lipsahtamaankin.
Täällä kotosalla on sitten useampi ylijännitesuojaus ketjutettuna, eikä oo vielä tarvinnu kärvähtänyttä tai mykkää laitetta uusia. (kopkop).
Ja nukuttaakin paremmin, jos vaikka jyrisiskin.
Yleensäkin olen ihmeissäni, että sain tämän Linuxissa toimimaan
Toivottavasti ihmeteltävää piisaa jatkossakin.
Ystävällisin terveisin Nalle
EDIT: Lisäsin linkin