Kirjoittaja Aihe: Ubuntu Windows-toimialueen varapalvelimeksi?  (Luettu 1822 kertaa)

kallen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Ubuntu Windows-toimialueen varapalvelimeksi?
« : 18.04.08 - klo:21.05 »
Työpaikallani on lähiverkko toteutettu Windows-toimialueena. Palvelin on W2003 SBS. Työasemat ovat pääosin Windows XP Pro (Vistaa en ole hyväksynyt sekoittamaan systeemejä.) Yhteen vanhempaan koneeseen olen asentanut Ubuntu-serverin, ajatuksenani on ollut tehdä siitä varapalvelin, jonka avulla systeemejä voisi pitää yllä ja yhteisiin tiedostoihin pääsisi myös silloin kun varsinainen palvelin syystä tahi toisesta ei toimi.

Sambankin olen tietenkin asentanut. Mutta siihen on jäänyt. Olen kyllä tavaillut englanninkielisiä ohjesivuja, mutta en ole riittävästi ymmärtänyt, että olisin saanut systeemin toimimaan. Juuri parina viime päivänä olen pitkän tauon jälkeen ryhtynyt taas virittämiseen,  ja saanut jo Ubuntu-serverin näkymään Windows-toimialueemme listauksessa. Hakemistoihin en kuitenkaan puolin ja toisin pääse.

Siis. Onko suomenkielistä ohjeistusta? Tai ryhtyisikö joku tekemään? Muitakin kaipaavia sekakäyttäjiä saattaisi löytyä.


Easle

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Ubuntu Windows-toimialueen varapalvelimeksi?
« Vastaus #1 : 22.04.08 - klo:14.50 »

Hakemistoihin en kuitenkaan puolin ja toisin pääse.


Onko varmasti luku ja kirjoitusoikeudet?
Onko välissä jokin boxi(Esim. reititin), tahi palomuurina toimiva tietokone, jossa on NAT / DNS päällä?
Blokkaako palomuuri, esim. Firestarter (Osittain ehkä itsestään selvä kysymys mutta.. no)?
Mitkä palomuurit (jos on) käytössä, serverillä, JA clientillä?

Vastaa sähköpostiin
Koodia: [Valitse]
elias  @ juplin  piste net ja nimeä aihe isolla, esim UBUNTU - WINDOWS ,koska en todennäköisesti tätä sivua tule enään lukemaan ;)