Mää en ymmärrä tätä linux unbunta enkä kubuntu kunhan saan rahaa niin ostan win xp siinäpähän tietää mitä tekee ja miten avata ja asentaa juttuja.
itsekin windowsia kun olen käyttänyt vuodesta 95 niin täytyy myöntää että on siinä sellaista näennäestä helppoutta, joka loppuu siihen kun järjestelmälle oikeesti pitää jotain tehdä, mutta se siitä.
Ei asennun noi Deb eikä tar.gz eikä mitään
Linux on onnetton siinä kun pitää olla 110.000% nörtti että sitä osaa käyttää.
PLZ autakaa joku tai kohta menee hermot.
eli jos tarkentaisit kysymystäsi niin joku varmasti osaa auttaa. esim mitä olet asentamassa ja oletko tarkistanut ettei kyseinen ohjelma löydy
apt-get:lla? ja voi olla että jos nyt ei löydy niin
sources.list:a päivittämällä sellainen löytyy.
ja jos vaikka kerrot minkä virhe ilmoituksen saat kun yrität asentaa.
ja vaikka kokeilet tuota tämän sivun hakua vaikka ohjelman nimella niin jospa jollain muullakin on jo ollut sama pulma.
itse on ole juurikaan tarvinnut käyttää tuota pakettien asennusta "käsin" kun
apt-get:lla löytää kaikki perus jutut.
Ja joku joka osaa selittää tosi tyhmälle tumpelolle noi jutut tai sit oisottaa jonku sivun missä se on selitetty ilman olettamusta että tajuu muutakun perusteet
tällä foorumilla ei minusta kenestäkään odoteta mitään vaan kun esittää asian niin kuin se on niin varmasti sinua autetaan, mutta tosiaan kannattaa esittää kysymykset selkeästi niin niihin on nopeampi ja helpompi vastata. itsekin olen tämän linux:n kanssa vielä täysi tumpelo, mutta täältä saa apua vaivoihin.